Radeon X800 processorkrävande?

Permalänk
Melding Plague

Radeon X800 processorkrävande?

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Radeon X800 processorkrävande?</b></font> <small class="small">måndag 17 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a><br /></small>
<a href="http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_athlon_xp/" target="_blank" >FiringSquad</a> har skrivit en mycket behövlig artikel för er som planerar att köpa ett Radeon X800-baserat grafikkort. De har jämfört Radeon X800 Pro samt Radeon 9800 XT-grafikkort på flertalet Athlon-processorer. Modellerna startar på AthlonXP 2100 och slutar på Athlon64 3400 .
<br />
<br />Som nämnt flertalet gånger tidigare är Radeon X800 Pro mycket krävande när det gäller prestanda på processor och minne, som vi även ser i denna artikel. I det populära spelet Call of Duty får ett AthlonXP 2500 -system med ett Radeon 9800 XT bättre prestanda än ett AthlonXP 2100 -system med ett Radeon X800 Pro i upplösningen 1024x768 pixlar med fyra gångers kantutjämning och åtta gångers anisotropisk filtrering.
<br />
<br />En mycket behövlig och välskriven artikel som testar prestandan i de flesta nya populära spel.
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.firingsquad.com/hardware/x800_pro_athlon_xp/" target="_blank" >FiringSquad</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Tommy och Erik för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

behöver dom jävlarna verkligen klockas?

Permalänk

Allt ska klockas:)
Men man måste ju nästan ha en 3400xp för att kunna utnjyta grafikkortet.

Permalänk

Nu vill man ju bara ha ett liknande test med nya 6800-serien

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med ett liknande test på Intel-plattformen...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

om det nu inte skulle vara likadant med geforce korten så ser nätaggskravet mildare ut än att behöva köpa en ny dyr processor och minne

Permalänk
Medlem

Att man får fler fps med en snabbare cpu är väl ganska logiskt, skulle varit intressantare om dom även testade ett kort som inte är så processorkrävande så man får se om processorn verkligen spelar så stor roll.

Permalänk
Medlem

I CoD är väl proccessorn en rätt kraftigt flaskhalls ändå? Elelr är det något annat spekl jag tänker på nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
I CoD är väl proccessorn en rätt kraftigt flaskhalls ändå? Elelr är det något annat spekl jag tänker på nu...

Quake3 och dess liknar är ganska CPU-beroende ja.

Permalänk
Medlem

En uppgradering till ett X800-kort skulle sitta fint.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Iofs så är Radeon 9500-9800 serien mera CPU-krävande för mig och alla andra jag känner så det är ingen direkt nyhet för mig detta, skulle väl vara att den nya serien har samma "problem".

Permalänk
Medlem

vill se samma test med nv 40 nu.

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem

tror knappast att nån med typ 2000+ - 2500+ kommer på tanken att köpa X800, då är det helt system som gäller...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk

ja inte byter jag system för ett nytt grafikkort inte då detta är köpt i vinstras februari nån gång no way då gnatar jag på med mitt 9800Pro så länge

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|