Permalänk

Varför regga namn på skumma företag? ta kontroll över dom genom ordentliga företag som namecheap , joker.com och för .se loopia eftersom man nu kan peka om från nic.se.

Angånde hosting man får vad man betalar för. (köp plats hos företag du vet har fler anställda än 1)

Permalänk
Medlem

Jag hade fått tips om detta företag, en som håller på med att göra hemsidor tyckte att jag skulle använda gate9... Det är inte lätt när det är svårt.. *gäsp, gonatt*

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Jag hade fått tips om detta företag, en som håller på med att göra hemsidor tyckte att jag skulle använda gate9... Det är inte lätt när det är svårt.. *gäsp, gonatt*

Gonatt, Det har ju bara gått 40 minuter av denna dag. Men i framtiden akta dig för företag som har några uppgifter om företaget på sidan.

Permalänk
Medlem

"" Köp ifrån företag som har fler anställa än 1 ""

Haha, årets pajas.

Gate9 har 5 anställda + mig själv

Välkommen på besök, kaffet står alltid på och bullar finns det gott om...

Vi har över 4000 nöjda kunder, sådana som "ni", om man får kaller er så, ungefär 16-17 år och otåliga har väldigt mycket fördomar och blir snabbt uppretade.
hade jag kunnat lägga till er manuellt hade jag gjort det, däremot kan jag inte det utan allt ligger på vår programmerare.
Kan väl tilläggas att det bara är domänkunder som inte fått hela inloggningen till just kontrollpanelen, rör sig om 20-talet kunder, för att ta ett exempel såsom beckis.net , whats the whining about, samma sak som du gör i kontrollpanelen kan du göra i dnsadmin och mailadmin ?!? , enda som kontrollpanelen gör i ditt fall är att samla möjligheterna på en enda sida.

Men ni har lyckats bra grabbar, förtal, falsk / olaga likviditetsupplysning och allmänt bullshit på knappt 2 sidor

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
"" Köp ifrån företag som har fler anställa än 1 ""

Haha, årets pajas.

Gate9 har 5 anställda + mig själv

Välkommen på besök, kaffet står alltid på och bullar finns det gott om...

Ja det ser man nu ja men sist jag var på sidan så kom det bara fram att det var 1. på wf så verkade det som att det bara var du. Sätt upp lite bilder på personalen vet ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pet
Ja det ser man nu ja men sist jag var på sidan så kom det bara fram att det var 1. på wf så verkade det som att det bara var du. Sätt upp lite bilder på personalen vet ja.

http://www.gate9.se/index.php?page=kontakt

Finns info om oss, vi har aldrig varit färre än 3 personer.
Skulle foton förhöja den uppskattade seriositeten ? jag har svårt att tro det.

Sen att man ringer en jourtelefon 22.30 på en lördagkväll och tror att man ska få en domän aktiverad är också rätt skrattretande.
Jouren är till för att rapportera allvarliga driftstörningar på t.ex. en server eller liknande, jouren ringer då upp rätt person som åtgärdar det, jouren kan _aldrig_ utföra något rörande domän eller konto.

Om man bemöter supporten utan gap, skrik och hot så ska ni se det går mycket bättre.
Sådana som bara gapar och vrålar lägger vi sist i listan, och tar dom så sent som lagen tillåter att vi gör.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

joo men det är ju lite fult att inte få sina saker, det klart man blir sur på sånt och man blir tvungen att ringa ?!? vad annars ska ja göra ni skriver TORSDAG så har kontouppgifterna skickats men idag är det SÖNDAG, det är ju ett par dagar. Varför skulle man inte bli sur på sånt ?? jag fick min domän, hann fixxa min server och sen när jag skulle peka den dagen efter så fungerar inte dnsadmin o.s.v. så jag förstår inte ditt problem, varför lova ut en massa och inte göra ett piss ? ställ mig längst ner i kön det skiter jag fullständigt i och jag måste säga att er support suger!

Permalänk
Medlem

Nu har jag väntat i nästan 2 och en halv vecka, och det stod att domänet skulle registreras inom 48 timmar!
Tycker du att det är konstigt om man blir lite grinig? Ni får ju skriva typ" Vi prioriterar kontrollpanelen just nu, och därmed kan registreringen förskjutas en hel del. Som kompensation får ni xxxxxxxxxxxxxxx".
Vad tror du skulle hända om pappas båtar tog 8,5 gånger så lång tid att göra? Nej, det är ju inte samma sak, men det är en principsak ffs! Om ni oannonserat inte håller tiden sätter man en oseriös stämpel på er!

Mina 5 cent, lycka till i framtiden..

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

haha,
Decibel svarar, men han svarar inte på när domänerna kommer utan allt annat.
Fråga är då, Decibel. När kommer sakerna man har beställt? Och om ni är fem stycken som arbetar, då ska de väl gå ganska snabbt att aktivera de?

Visa signatur

Mvh,
Vi i Sthlm!

Permalänk

särskillt när dom har en deadline på 48h, borde inte va problem för "5 pers" att fixxa det. säger ba en sak, lägg ner er oseriösa verksamhet!

Permalänk
Medlem

Det där är falsk marknadsföring att säga en sak och sen utan info varför inte uppfylla linjen man själv har satt upp!

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Falsk marknadsföring gör man i .... just det, marknadsföring, reklam, utskick, vi har inga sådana där vi utlovar någon garanti...
Något som utlovas på egna sidan är inte marknadsföring...
Däremot finns det flera omständigheter som har gjort att det förskjutits, jag får information om att nu är det klar, och när jag har kundkontakten så är det klart jag vidareförmedlar det, att det sedan dyker upp saker som omöjliggjorde det kan varken jag eller ni belastas för, jag förmedlar ju bara det som programmerare och tekniker framför.

Många verkar bara skriva för att skriva, några har däremot visat sig vuxna och kommit med konstruktiv kritik som går att ta på, som man får ta till sig och lägga i ryggsäcken inför liknande händelser.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Jag begär inget, men sånt brukar man oftast komma med kompensation.

Permalänk
Medlem

I ett tidigare inlägg skrev jag ledningens beslut om kompensation, vi ger bort lika mycket som kunden betalat till oss, alltså vi går back runt 100 spänn per kund, är det oseriöst?, vi är däremot en av få som kompenserar våra kunder extremt mycket, för det är kunderna som gör att vi finns, och det viktigaste vi har.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

sen beror det ju på vem ni kompenserar, jag har inte sett nånting hittils. föresten fick jag syn på kontrollpanelen idag, den gamla. hmm den nya vet jag inte, ni kanske mena nästa torsdag lr ?

Permalänk
Medlem

Jag kan bara tala för mig själv, men jag är väldigt nöjd hittils med gate9.se (whoxhosting hette det när jag beställde.).

Det går i stort sett aldrig ner och kontrollpanelen är suverän, inget strul eller liknande. Mycket hjälpsam och trevlig support. Har iofs inte använt supporten på länge för det inte behövts, men det är möjligt att det är sämre nu. Vill dock säga att det gate9.se ni målar upp stämmer inte alls med min verklighet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan du, decibel, fixa våra konton idag?
Då kanske jag med flera kan börja tycka som perco?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Jag fick mina 2 idag.
Ska betala ikväll så ska nog allt gå bra sen.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha! Komsi komsi lilla mailet..

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Stäm dem då?

Står inte det någonstans att man borde få pengarna tillbaka ?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Jag kan fortfarande inte använda domänet, men jag har fått 2 månaders kompensation
Skulle inte längden på kontot förlängas med 12 månader?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk

hahh.. vadå kompensation, kompensation in my ass
Creation date: 07 May 2004 18:13:56
Expiration date: 07 May 2005 18:13:56

Permalänk
Medlem

Men du har iaf fått din domän (och utrymme), Schakalen?

Citat:

Måndag morgon kommer telefonsupporten vara otillgänglig p.g.a. hårdvarufel i våra telefoner. Vi kommer dock direkt när butikerna öppnar inhandla ny utrustning och vi räknar med att telefonsupporten är uppe och rullar vid 11.00 igen.

Svårt att sätta upp nya telefoner? Gått ett dygn nu, drygt.. Hoppas det är pga att de har fullt upp med att regga det vi har beställt!

Edit: Såg fel, det var ju 3 månaders kompensation jag hade fått, och det var tydligen det man skulle få också.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Vad tror ni vi lägger mest tid på, kompensera dom som har domäner som går ut om 350 dagar, eller se till att dom som inte fått sin domän får den ?

Telefonerna byttes igår och var igång till 13, däremot stängt förmiddagen idag p.g.a. sjukdom, öppet sedan 13.30.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

vette fan.. ni visar ju inte allt för mkt...

Permalänk
Avstängd

Ganska onödigt att tjaffsa med 14 åringar på ett forum?
Kolla bara deras signaturer..

mvh/Alper

Permalänk
Medlem

Det visade sig inte alls onödigt, prata med Håkan.
Dock är jag fortfarande inte nöjd, jobba på gate9!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alper
Ganska onödigt att tjaffsa med 14 åringar på ett forum?
Kolla bara deras signaturer..

mvh/Alper

Ganska onödigt att göra ett inlägg som inte tillför ett endaste skit till tråden?

Permalänk
Medlem

För kännedom

Så har postgirot och bankgirot gåtts igenom, alla bör ha fått ett mail där det står att betalningen är mottagen.

Det fanns 2st betalningar vi inte ser varifrån dom kommer, om nån inte fått något mail så skicka ett mail till info@gate9.se , där bifogar ni ert namn, kundnummer SAMT kvittonumret som står på den gula lappen från inbetalningen/kvittot som innehåller löpnummer samt tid och datum.

All for me...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Nu ska jag passa på och säga att gate9 inte verkar vara så dåligt ändå!
Jag har fått mina grejer nu, och supporten är helt ok.
Och de var inte snåla med kompensationen heller.

Visst, det tog ett tag men..
Tummen upp!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro