Permalänk
Medlem

Xbox´s dvd läsare

Den är ju helt kass! Har en version 1.1 med någon Samsung läsare. Det är den sämsta jag varit med om. Läser brännda dvd plattor otroligt dåligt. Testat 5 olika märken i alla hastigheter från 1x till 4x. Vad kan man hitta på för att kunna använda sin Xbox??

Visa signatur

P4 3.4 Ghz - 915P - 1024Mb RAM 400Mhz - 2x250Gb HDD 7200rpm - LeadTek GeForce 6800GT 256Mb PCI Express - SB Audigy 2 Platinum - Creative Megaworks 7700D - Dual layer DVD-R/RW bla bla bla....

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, körde också med Samsung läsare innan.
Men jag har nu bytat den mot en LiteOn dvd-rom.
Nu läser den allt förutom då original spel, men det får man ta.
Se om du kanske kan hitta en begagnad xbox läsare av annat märke.

Permalänk

Samsung ska ändå vara den bästa läsaren enligt tester, och ta nästan alla skivor:) jag kör med märket verbatim.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

alltså Kacklon pratar om original, medan Pierre pratar om en pc-dvd?!

Permalänk
Medlem

Re: Xbox´s dvd läsare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kacklon
Den är ju helt kass! Har en version 1.1 med någon Samsung läsare. Det är den sämsta jag varit med om. Läser brännda dvd plattor otroligt dåligt. Testat 5 olika märken i alla hastigheter från 1x till 4x. Vad kan man hitta på för att kunna använda sin Xbox??

Jag tror inte en xbox e till för att läsa brända dvd-skivor. Och vad ska du förvänta dig av en spel maskin? Har en gammal dvd spelare i min xbox en av dem första funkar kanon med dem flesta märkena upp till 8x

Permalänk

Jag har samsungläsare i min och den gillar inte Traxdataskivor, vilket kanske kan anses lite konstigt, då de ska vara bland de bättre skivorna. Däremot fungerar exempelvis Fujiskivor alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre
Hade samma problem, körde också med Samsung läsare innan.
Men jag har nu bytat den mot en LiteOn dvd-rom.
Nu läser den allt förutom då original spel, men det får man ta.
Se om du kanske kan hitta en begagnad xbox läsare av annat märke.

Ok, låter intressant. Är det krångligt att byta ut dvd-romen mot en vanlig pc dvd?
Kan ju kanske söka info på nätet om det.

Visa signatur

P4 3.4 Ghz - 915P - 1024Mb RAM 400Mhz - 2x250Gb HDD 7200rpm - LeadTek GeForce 6800GT 256Mb PCI Express - SB Audigy 2 Platinum - Creative Megaworks 7700D - Dual layer DVD-R/RW bla bla bla....

Permalänk
Medlem

Det går inte att byta till en pc.dvd,inte samma anslutning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
Det går inte att byta till en pc.dvd,inte samma anslutning!

Hur har han då bytt till en Lite On dvd rom??

Visa signatur

P4 3.4 Ghz - 915P - 1024Mb RAM 400Mhz - 2x250Gb HDD 7200rpm - LeadTek GeForce 6800GT 256Mb PCI Express - SB Audigy 2 Platinum - Creative Megaworks 7700D - Dual layer DVD-R/RW bla bla bla....

Permalänk
Medlem

samsun 616t går genom lödning.. vet inte lite-on.

Permalänk
Avstängd

själv har jag också en samsung dvd-läsare och skivor som jag använder är bulk skivor, som man hittar lite här o där som tex dvdnorden.se. har bränt dom och inte en ända har gåt sönder elelr bränt dåligt. testa själv

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nela04
själv har jag också en samsung dvd-läsare och skivor som jag använder är bulk skivor, som man hittar lite här o där som tex dvdnorden.se. har bränt dom och inte en ända har gåt sönder elelr bränt dåligt. testa själv

Jag har kört BulkDVD från dvd norden, bulkpaq, vita 4x, gula bulkdvd osv. Några funkar ok om man bränner dom i låga hastigheter men majoriteten av skivorna blir det bara " disc dirty or damaged" och dessa kan man inte ens lägga ner på HDD. Det lutar åt ny dvdrom på ngt vis.
Börjar lessna på att ha typ 100 spel och typ 4 som funkar att spela. Bränningen blir det aldrig problem med. Kör en Pioneer A05 och bränner mycket filmer och dessa funkar klockrent i mina standalone spelare.

Visa signatur

P4 3.4 Ghz - 915P - 1024Mb RAM 400Mhz - 2x250Gb HDD 7200rpm - LeadTek GeForce 6800GT 256Mb PCI Express - SB Audigy 2 Platinum - Creative Megaworks 7700D - Dual layer DVD-R/RW bla bla bla....

Permalänk
Medlem

Man får leta upp lite signaler som xboxen vill ha på dvd:n.
Lite rörigt var det innan man hittade rätt, men det fixade sig till slut.

Permalänk
Medlem

Min PS2 har inte problem med brända skivor.
Tar alla format men kan va lite krångligt ibland med DVD rw, filmen kan börja hoppa frammåt men det hjälper att radera skivan och bränna på nytt.
(sen lovar sony bara dvd-r men +och-funkar bra!)

Permalänk
Medlem

ja får inte traxdata att funka på min box...

Visa signatur

...