Var kan man köpa billig silver-penna så man kan låsa upp Duron? (Helst i malmö)

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa billig silver-penna så man kan låsa upp Duron? (Helst i malmö)

jo somt opic..

tack

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

ELFA ligger i Malmö, de har silverpenna och fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

thank you very much. En fråga nu, jag fösökte låsa upp det med en penna jag hade hemma men det gick inte, kan jag sudda ut det förra med vanligt suddi??

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Vilken Duron är det du har?

Permalänk
Medlem

Nej du måste ha en speciell Duron-suddi så du inte skrapar lacken på cpu:n.

Annars bör silverfärg finnas hos Kjell&Co. för 40kr/flaska. Vet dock inte om de har kvar den i sortimentet. Lycka till med modden!

Permalänk
Medlem

Nån har sagt att alla nya man köper inte går att låsa upp alls

Permalänk
Medlem

Har en Duron 700 Spitfire... rätt så gammal är den.. En till fråga, i BIOS hittar jag inte FSB, någon som kan hjälpa??? Har en Biostar M7VKA moderkort.. den också gammal OCH liten, får inte ens plats med en ny kylare =/

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Kolla under Frequensis/Voltages (stavning?)

Permalänk
Medlem

Jo har kollat, men finns bara 112/33mhz/off .. och det betyder?? (liknande)

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

112Mhz FSB, 33Mhz PCI, säker på att du skrivt av rätt där? för då har du devidrar på visa mhz, kolla om du inte har en jumper på moderkortet som gör att du kan ha högre fsb

Permalänk
Medlem

Så kollade igen nu, så här ser det ut:

inne på CPU Host/PCI/Spread Spec. ->

100/33Mhz/-0,5%
100/33mhz/+0,25%
100/33mhz/+0,5%
-(allt ökar)
-(allt ökar)
-(allt ökar)
-(allt ökar)
-112/37mhz/Off

Så ser det ut där inne, nuvarande är Default.

Jumper, var hittar jag det? Liknar det HDDns jumper? Vad ser den ut som... =/

PS. Ska ta bussen ner till stan och köpa silverfärg från Kjell för 39:-

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

den som är 37 är PCI-bussen, den kommer överklocka den bussen så att dina hårddiskar osv får en övercklockad buss, men 37mhz är ingen fara...

Jumpern är samma som den på en hårddisk ja, det är en jumper, dom ser alltid ut så (finns specialdesignade som e lättare å greppa) Du kan även ha en dip switch, kolla i din moderkortsmanual

Permalänk
Medlem

Hmm... så, för ett tag sen gick jag in i BIOSen ocj "klockade" FSBn, och det var inte svårt!!!! Sen bootade datorn om och då såg jag (jag lade fsben på 110/37/off) att jag nu hade 770 (110x7) mhz... *hmmm* och så la datorn av vid "veryfeing pool.." Den bara stod där i 5 min, så jag bootade om och försökte igen men nu sänkte jag FSBn till 106, och det går bra. Betyder det att min Duron är olåst eller är det normalt att mhz stiger med FSBn när man klockar FSBn??? Eller är det "allt i ett" på min mobo??

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

när du låser upp så låser du upp multippeln, den ändrar du antagligen med en dipswitch på ditt moderkort

Permalänk
Medlem

Så jag behöver inte "kopple" L1 bryggorna ?? bara ändra dippswitchen?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

jo det behöver du, dipswitchen har ingen inverkan om du inte låst upp din cpu

Permalänk
Medlem

Okje, nu är det bar aoch fixa silverfärgen, för datorhelvettet är helt ostabil, ändå om jag bara höjer till 106fsb.. hoppas inte multipliern gör samma sak...

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Det räcker med en blyertspänna du! Grafit leder tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

Vissa saker är otroligt känsliga för hög PCI-frekvens. Kolla om du kan höja ännu mer, så att det står t.ex. 130/33/off

Det viktiga är att det står 33.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Nopp det är de 4 första som är på 33mhz, sen höjs det hela tiden.

Nopp det gick inte med blyers, IGEN. Får väl skita i det då brorsan sa : Gör du något med datorn, dödar jag dig! FATTAR DU?!

Inget jag kan göra, jo förutom att jag ska jobba nu under sommaren och köpa en EGEN dator, så inte han kan röra den.

Jo en sista fråga, vet ni var jag kan köpa en kylare som är 5 x 5,3-5,4 cm stor (rektangulärt)?. För det är vad jag kan ha, kanske lite större men annars finns det 3st stora saker som sticker ut som stoppar andra kylare... jobbigt..

Tack för alla svar, och allt, nu vet jag iaf hur jag ska göra nästa gång

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser