hämta från posten tidigare?

Permalänk
Medlem

hämta från posten tidigare?

går det när man ser det har kommit till uthämtnings stället???
vad beöver man ha med sej då?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Du kan kolla var paketet är på posten.se (godssökning), med hjälp av kollinummret. Ser du att paketet har kommit fram till utlämmningsstället så kan du ta med kollinummret samt legitimation för att lösa ut det.
Observera att de på utlämningsstället inte måste ge dig paketet; de kan kräva avi:t, men vanligtvis brukar det gå ändå. Jag hämtar själv ut alla mina paket i förtid, och jag har aldrig stött på problem.

Permalänk
Medlem

Annars brukar man kunna hämta avin på postcentret och sedan gå till utlämningsstället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Annars brukar man kunna hämta avin på postcentret och sedan gå till utlämningsstället.

ok, men då behöver man väl ID då eller???

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

Gå bara dit det har kommit och ta med id så brukar det funka

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk
Medlem

Kollinumret brukar räcka men de blir inte så glada på mig. De har börjat tjata om att detta är sista gången du hämtar ett paket utan avi hehe.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Kollinumret brukar räcka men de blir inte så glada på mig. De har börjat tjata om att detta är sista gången du hämtar ett paket utan avi hehe.

Då tycker jag du nästa gång skall säga till dem att du kontaktar posten om du inte får ut
ditt paket med kollinummer. Enligt posten kundtjänst är det inga problem. Posten ändrade sina rutiner för några månader sedan så de får ut kvittona direkt genom att knappa in kollinummret. Tidigare behövde de skriva för hand vilket gav merarbete, vilket de inte behöver längre.

Permalänk
Medlem

Okej då vet jag. Då behöver jag inte ha dåligt samvete längre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hade fått mina grejor på vivo posten, tog kolli-id't på nätet och hämta ut det. avi'n kom två dagar senare

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Medlem

Pratade precis med postens kundtjänst och tyvärr så har utlämningsstället rätt o neka, vilket mitt gör varenda gång jekla ICA. Enda gången du har "rätt" att få ut är om det verkar som avi´n kommit bort, då kan de ge ut utan.

Jäkla trist när dom tjafsar och man blir utan sina grejer nån extra dag bara för att de ska vara paragrafryttare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wesslan1
Pratade precis med postens kundtjänst och tyvärr så har utlämningsstället rätt o neka, vilket mitt gör varenda gång jekla ICA. Enda gången du har "rätt" att få ut är om det verkar som avi´n kommit bort, då kan de ge ut utan.

Jäkla trist när dom tjafsar och man blir utan sina grejer nån extra dag bara för att de ska vara paragrafryttare

Fråga dem nästa gång om de vet vad kundservice är eller om de planerar
att införa det.

Permalänk

Om nu posten har dom reglerna att man inte ska få ut grejerna utan riktigt AVI så ska man väl inte klaga på ICA, dom har skrivit avtal där binder sig att följa reglerna.
Om du nu får ut grejerna så är allt lugnt men hur farligt är det att missa 1 dag eller 2 ? Oftast så handlar det bara om 1 dag.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Om nu posten har dom reglerna att man inte ska få ut grejerna utan riktigt AVI så ska man väl inte klaga på ICA, dom har skrivit avtal där binder sig att följa reglerna.
Om du nu får ut grejerna så är allt lugnt men hur farligt är det att missa 1 dag eller 2 ? Oftast så handlar det bara om 1 dag.

Posten har ju inte de reglerna. Utlämningsstället får lämna ut grjerna utan avi om de vill och neka om de är på annat humör.

Att sen inte kunna vänta 1 eller 2 dagar extra är kanske löljigt, men om hela beställningen och leveransen av densamma tagit 2 dagar, är det lustigt att man ska vänta lika länge till på att en liten papperslapp skall färdas 3 kvarter. När jag väl beställt så vill jag ha grejerna så fort som möjligt

Permalänk
Medlem

Morr.. finns en drös av trådar om detta ämne. Do the search. Eller nåt..

Man ska ju nu mer kunna hämta på Kolli-ID.

Permalänk
Avstängd

Jag har prylar på sindibads livs men kan inte hämta skiten på grund av AVIn inte har kommit.

ARGH!!! jag vill ha mina saker.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Detta har diskuterats många gånger. Sök.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com