Permalänk
Medlem

Keyboard Notify ?

Hej.
Jag kan inte få pluginen Keyboard Notify till miranda att fungera (det blinkar helt enkelt inte när jag får ett meddelande), och jag undrar om nån vet vad det beror på och hur/om det kan lösas.
Använder Xp Pro, Miranda IM 0.3.3.1 och mitt tangentbord är ett Logitech UltraX Flat.

Tack på förhand.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Testpilot

Har för mig att det där blinkpluginnet till Winamp inte funkade på Logitech tangentbord, kan vara samma på det här kanske.
Jag har samma tangentbord som du och jag fick inte blinkpluginnet att funka med mitt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Konstigt att det inte skulle fungera. Är det nån som har fått den att fungera med det tangentbordet?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Menar du "pluginen" som får Scroll Lock att blinka när man får msg?
Jag har fått det att fungera med mitt "Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Menar du "pluginen" som får Scroll Lock att blinka när man får msg?
Jag har fått det att fungera med mitt "Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition".

Behövde du krångla nånting, eller fungerade det direkt?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Squeeze
Behövde du krångla nånting, eller fungerade det direkt?

Har inget minne av att det krånglade.

Permalänk
Medlem

Edit: Det har löst sig, hittade en annan plugin som fungerar.
http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id...

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Tjena testade detta på mitt t-bord som är ultra-x. Men det går inte igång. Skulle vara rätt fräckt annars..

Visa signatur

| Intel Core2 Quad 2,4ghz@3.0ghz | 4gb Crucial Ballistix PC8500 | Abit IX38 Quad GT | ATI 3870 PRO | WD 500gb + Hitatchi 250gb 7K250 + MAXTOR Dimondmax 10 200gb SATA | Logitech Ultra-X flat & G5 mus v2 | Viewsonic VP930 + Viewsonic VP191 Dualscreen|

Permalänk
Medlem

Varken ScrollLockNotify eller KeyboardNotify funkar till mitt Logitech-tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Logitech Ultra-x och kör med http://www.miranda-im.org/download/details.php?action=viewfil... och det funkar utan några problem. Behövde inte ställa in något utan det funkade direkt.

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk
Medlem

installerade du någon mjukvara/drivare till tangentbordet eller funkade det ändå?

Permalänk
Medlem

Kör samma som Zedda. Funkade direkt. Kör med microsoft drivrutiner...

Visa signatur

| Intel Core2 Quad 2,4ghz@3.0ghz | 4gb Crucial Ballistix PC8500 | Abit IX38 Quad GT | ATI 3870 PRO | WD 500gb + Hitatchi 250gb 7K250 + MAXTOR Dimondmax 10 200gb SATA | Logitech Ultra-X flat & G5 mus v2 | Viewsonic VP930 + Viewsonic VP191 Dualscreen|

Permalänk
Medlem

Är iofs en ganska gammal tråd nu men tänkte bara svara Zydar. Jag har Microsofts drivrutiner installerade har inte testat utan.

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk
Medlem