Permalänk

Jätteproblem med D-link DWL-650+

Jag var nyligen nere och införskaffade mig ett dlink dwl-650+ pcmcia wlankort, kom glatt hem och skulle installera efter instruktionerna i boken som medföljde. Så jag installerar drivare från cdskivan och startar om med kortet i, och vad händer? Jo datorn tvärhänger sig, kan inte göra nånting, måste starta om på knappen. Den tvärhänger sig hela tiden så fort jag stoppar i kortet. Någon som har en bra lösning på vad det kan vara?

Visa signatur

nu har jag oxo en signatur!

Permalänk
Medlem

Har exakt samma kort, men har du provat tanka hem nya drivrutiner till kortet?
Annars föreslår jag att du ringer dlink supporten på 08-585 36 841 vardagar 08-22.

Permalänk

Nu har jag läst diverse reviews av kortet och vad folk som äger det tycker, en del verkar tycka att det funkar superbt, och andra inte får det att funka alls. Tyvärr hamnar jag i den andra kategorin, för det är lite svårt att få kortet att funka om det låser datorn totalt (både i linux och windows) när man stoppar in det.

F.ö. kan ju tilläggas att en del av de som faktiskt fått kortet att funka efter problem liknande mina är att de har haft jättedålig signal på inte alls långt avstånd osv.

Visa signatur

nu har jag oxo en signatur!