Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

Ingen som vet när laddern resetas? Nu i veckan, senare ingen aning...:confused:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Ingen vet. Det är bara sagt "snart", men jag antar att det inte är långt kvar nu.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

hmm, räknade precis och på lvl 82 har jag det jag dom skillsen jag vill ha så det är vettig lvl jag orkar expa mig till iaf ska nu räkna statsen och se om det går bra ut där också, om det gör det har man en kulig fightingsorc :D.
PS. sissta problemet är equippment men den ska man vel försöka fixa på nått sätt :/

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

82? Själv fick jag det till 83. Räknade med samma som du hade skrivit några inlägg längre upp, + 20 i firemastery. Hur räknade du? :).

Permalänk

så här:
20 fm
20 enchant
20 warmth
1 firebolt
1 fireball
10 static field
1 frost armor
1 icebolt
1 iceblast
20 shiver armor
det är 95 skill points och så minus 12 och det blir.....oops my bad 83 då

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Nu äntligen har jag lyckats göra min amazon, lvl 91 sådär bra

Det är en kombo alltså både Javazon och bowazon. Funkar perfekt nu!

Har Wf, Titans, Arkaines, Shako, Life leech ringar, thundergods vigor och WT på den.
Har även som specialite fyllt hela inventoryt med psn charms
halva med small 100 och resten 175s.
Guided arrow: 6600!
Och i liv har den ungefär 900 så det duger.

Några tips på items man kan skaffa så den blir bättre?

Permalänk

Hur kommer det funka med den nya laddern, blir alla gamla gubbar värdelösa och man måste börja om med nya eller?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Hur kommer det funka med den nya laddern, blir alla gamla gubbar värdelösa och man måste börja om med nya eller?

Nej de blir bara omvandlade till non-ladder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Nej de blir bara omvandlade till non-ladder.

Värt att säga är också att föremålen som de gubbarna har förblir vad de är just nu

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Värt att säga är också att föremålen som de gubbarna har förblir vad de är just nu

Jepp, du menar att man får behålla ladder-items?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jepp, du menar att man får behålla ladder-items?

Precis

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

ska nog ändra stormshield till whitstan's guard för den har grym blockrate och har inte så höga krav då storm krävde 156 str :(, men det blir nog bra:)

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Jag dog på diablo, med min lvl 26 hc baba. Han hadde mindre än 1mm hp kvar, och den andra baban som tog all skadan dog. Jag hadde inte tagit nämnvärd skada, så jag stog kvar och väntade på dropsen. Med 800hp och nästan lika mycket defence borde man klara sig i en stund tycker man, men icke. Usch

Permalänk

ja du undra hur det kommer gå för min fightingsorc när hon möter diablo, uj va hon kommer få pisk

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Avstängd

Fighting sorc? använder du inge Blizzard eller nåt?
När jag hade Sorc:en så dog Diablo ganska snabbt med Blizzard. Ska du bara ha sorc:en som fighter är jag tveksam att du når Diablo, Duriel är ett hot mot en vek sorc

Necron: Claygolem + Amplify Damage + Bonespear funkar bra mot Diablo och en bågskytt som merc

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att vi samlar ihop några och lirar lite hc från början till slut i slutna games. Nu när jag har signat upp till wow betan och väntar på ladder reset finns det inget att göra. Det behöver inte bli så värst seriöst, med tanke på att vi inte har så lång tid på oss. Vad säger ni?

Jag är i såfall Concentrate baboon igen

Permalänk

Fighting sorc, det måste vara den värsta builden av alla

Permalänk
Medlem

Nej, riktigt bra med enchant. Jag läste om en kille som kom upp i 22k dmg, lägg till energy shield och annat gott till det sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Nej, riktigt bra med enchant. Jag läste om en kille som kom upp i 22k dmg, lägg till energy shield och annat gott till det sen

Ah, med fire mastery och warmth maxade blev det faktiskt 504-659 damage med enchant.

En grej undrar jag dock, vilken slags bonus ger telekinesis till Mana shield?

Permalänk
Medlem

659 var inte så mycket. Antar att du menar med båda skillsen på level 20?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Nej, riktigt bra med enchant. Jag läste om en kille som kom upp i 22k dmg, lägg till energy shield och annat gott till det sen

Har varit med om det. Det var i början av act 2 när det kom in en höglvl-sorc och man helt plötsligt gjorde 10k-20k i skada. Tyckte det var riktigt mystiskt.

Kan iof. vara så att den visar fel, har hänt med en druid som jag hadde. Stod att han gjorde 2k-3k med sin moulten boulder när jag var runt lvl 12.

Permalänk

Ju högre du har i synergin Telekinesis desto mindre mängd mana dras av för att ta hand om samma mängd skada.

Hoppas du fattar hade lite svårt att formulera mig där

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
659 var inte så mycket. Antar att du menar med båda skillsen på level 20?

Med alla de 3 maxade fick jag det på www.d2skills.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Med alla de 3 maxade fick jag det på www.d2skills.com

Roger that.

Ingen som är med på lite hc då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Ju högre du har i synergin Telekinesis desto mindre mängd mana dras av för att ta hand om samma mängd skada.

Hoppas du fattar hade lite svårt att formulera mig där

Jo jag tror jag fattar, tackar.

Permalänk

Tror det från början går åt 2 mana för varje poäng skada mot dig. Om du har runt 15 i Telekenesis så kostar det bara 1 mana

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Tror det från början går åt 2 mana för varje poäng skada mot dig. Om du har runt 15 i Telekenesis så kostar det bara 1 mana

Så med 75% absorb och level 15 telekinesis så kan man säga att om man får 100 skada så tar mana shielden hand om 75 p skada och drainar 75 mana, istället för 150 som det skulle ungefär varit med en level 1 telekinesis?
man får alltså 25 skada och 75 mana drainas?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Så med 75% absorb och level 15 telekinesis så kan man säga att om man får 100 skada så tar mana shielden hand om 75 p skada och drainar 75 mana, istället för 150 som det skulle ungefär varit med en level 1 telekinesis?
man får alltså 25 skada och 75 mana drainas?

Du har fattat rätt

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Fighting sorc, det måste vara den värsta builden av alla

haha fightingsorc är den roligaste builden någonsin:D bara statsen som är problem :/

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
haha fightingsorc är den roligaste builden någonsin:D bara statsen som är problem :/

kolla länken jag skrev in om titansorc. man dör hela j*vla tiden men kul är det

http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=145778