Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Melding Plague

Silverstone FP53

<font style="font-size: 10pt"><b>Silverstone FP53</b></font> <small class="small">onsdag 14 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.extrememhz.com/fp53-p1.shtml" target="_blank" >ExtremeMHz</a> har recenserat en kylare för hårddiskar från den rätt okända tillverkaren <a href="http://www.silverstonetek.com/" target="_blank" >Silverstone</a>. Kylaren är i 5,25-tumsformat och passar i en ledig CD-ROM-plats i fronten på chassit. Den har en 40-millimetersfläkt som skyfflar cirka 6 kubikfot/minut och har en ljudnivå på 25 dBA.
<br />
<br />Den interna designen påminner mycket om CoolerMasters CoolDrive-serien hårddiskkylare och FP53 lyckades sänka temperaturen en aning. Läs recensionen hos <a href="http://www.extrememhz.com/fp53-p1.shtml" target="_blank" >ExtremeMHz</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att deras sida är läskigt lik Coolermasters!!:S

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog ingen slump, de har väldigt starka band till Cooler Master.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen tillverkare som har en hårddiskskylare som tar upp 2 st 5,25" platser och rymmer 2 st hårddiskar?
Skulle ju vara trevligare så att den kan ha en större effektivare/tystare fläkt.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Finns att köpa borta i orienten. 2x5.25" tar det upp. 1st 80mm fläkt. Rymmer 3Hds. Har inte lyckats hitta något ställe att importera ifrån dock.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Finns att köpa borta i orienten. 2x5.25" tar det upp. 1st 80mm fläkt. Rymmer 3Hds. Har inte lyckats hitta något ställe att importera ifrån dock.

Ok, det lät bra, man får väl hoppas att den hittar hit till Sverige inom en snar framtid.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Inte on topic egentligen... men jag köpte en 4u 19" låda, och den klarar 5 diskar på 3 5.25" platser med en 120mm framför.

Jag använder bara 3, så då sitter dom varannan. Med 5 diskar blir det inget mellanrum alls, så man får hoppas att kylningen på sidorna räcker. Lådan har plats för 6*5.25" + 4 *3.5" totalt 14 diskar + floppy och cd... ganska nasty

Naja on topic:
Surt med 40mm fläkt. Vore trevligare med en passiv låda som dämpar ljudet utan att koka diskarna.

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800