Permalänk
Medlem

Fia med death match

Tja, nagge är tillbaka med ännu en konstig (?) idé
Har suttit lite och funderat på hur man kan omvandla vanliga gammaldags brädspel till något nytt. Direkt föll tankarna på Fia med knuff. Om man kombinerar det med valfritt Multiplayer-fps så kan man skapa något trevligt.
Tänk er att man har 4 spelare, man slumpar hela konceptet med ”Fia” och endast har kvar knuffandet, plus att man får gå framåt och bakåt. Sen använder man en spelpjäs i taget och flyttar den åt valfritt håll efter vad tärningen visar. Målet? Att slå ut de andra spelarna, inge annat, då har varje spelare 4 ”liv” (eller om man väljer att ha fler) Tada, Deat Match som brädspel, eller så kan man köra en snabbare variant med bara en pjäs var och ha ”last man standing” / ”king of the hill” Alltså en modernare version av fia med knuff

Har ni några idéer hur man skulle kunna göra om ett klassiskt bräd / kortspel till något nytt spel, inspirerat av datorspelen?

// Nagrazol

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

varför inte bara spela fia me knuff om man gillar det.. annars moste vi ju börja göra monopål däår man köper spelarna osv.. blir bara strulit..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

skom idé... ja gillar inte ens fia med knuff men det hade vart ballt om man kunde ha nån slags rocket launcher eller redeemer så man kunde spränga skiten ur alla \m/ när det är fixat kanske ja kan ge det en chans

Permalänk

Jag och några polare har gjort fia ctf :). Fungerar riktigt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Jag och några polare har gjort fia ctf :). Fungerar riktigt bra.

Hahah, det låter skoj.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Jag och några polare har gjort fia ctf :). Fungerar riktigt bra.

Lägg ut det på en server

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paschenDale
Lägg ut det på en server

Skall jag lägga ut ett fyskisk brädspel på en server? Hur hade du tänkt det skulle gå till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Skall jag lägga ut ett fyskisk brädspel på en server? Hur hade du tänkt det skulle gå till

Bilder!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

tja, finns en slags "mod" till WC3 där man kör poker...
faktiskt rätt roligt!
en blanding av riktig poker och Tower Defence.

testa det, ni som har wc3!

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Bilder!

Skulle jag kunna göra om inte spelet låg i skolan, gjorde det som 3 timmars projekt under en lektion. Det är inte särskillt snyggt men det fyller sin funktion. Det är byggt i papper och paketerings plast, typ som frigolit men gjort av plast.