ingen "Läs innan ni postar en tråd"

Permalänk
Medlem

ingen "Läs innan ni postar en tråd"

Varför har inte vi någon bra "Läs innan ni postar en tråd" här på "UNIX - Övriga operativsystem"? Man börjar tröttna lite på alla trådar som kommer tillbaka om vilket os man ska välja osv. Snälla kan någon sätta ihop en sådan och be en moderator att klistra den. Jag skulle gjort det själv men när jag sist gjorde det blev den sågad av så många....

Visa signatur

[ ... ]

Permalänk
Medlem

Jo, det skulle faktiskt vara bra med en FAQ/Läs innan du postar-tråd. Vi hade ju en FAQ innan, men den höll tydligen inte FAQ-standarden tror jag, därför den blev "un"klistrad.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Amen faan vad löjligt! Den har ju varit klistrad hur länge som helst !
Och så kommer dom på att den inte följer "faq-standarden"?
*suck*
Mycket smidigt att ha den klistad annars.. jag kollar ju där ofta.. :/

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är MYCKET bättre att ha den där än att inte ha den. Den innehåller mycket information som är nyttig

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nulleman
Jag tycker det är MYCKET bättre att ha den där än att inte ha den. Den innehåller mycket information som är nyttig

Ja, det tycker jag också.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att hålla med dom båda föregående talarna. Skulle dock varit en fördel om någon hade sköt om den mer än vad som gjordes.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk

Varför inte en propert underhållen FAQ i docbook-format?

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Med alla duktiga personer här.. så tycker jag det inte borde vara omöjligt att slänga upp en bra FAQ..

Kan man inte bara editera den gamla och redigera den och göra den godkänd istället?

Permalänk
Medlem

Den gammla FAQ har hjälpt mig många gånger, och sett till att ni inte behövt ta er tid att besvara frågor som varit uppe 20 gånger redan

Visa signatur

| Abit NF7-S 2.0 | Athlon XP 2500+ | 512Mb TwinMos Winbound PC3200 DDR400 | ATI Sapphire Radeon 9700np 128Mb @ 324*310| 2*120Gb WD hdd | Chieftec Dragon FullTower | WinXp Pro SP1, Debian |