Permalänk

Bit torrent??

vad är det och hur fungerar det och är det bättre än dc++???Ska man dela ut skit mycke eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du delar inte ut mer än det du tankar ..

testa

*borttagen url*

Att länka till programvaran BitTorrent är såklart OK, men siter med faktiska torrents på piratkopierat material är inte OK. /Kennel

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Corsair Vengeance RGB RS DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 (LHR) | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Torrent är MKT bättre. dom dissar dej inte , så länge där är ngn som tankar filen eller ngn som seedar!

Permalänk
Medlem

http://www.susning.nu/BitTorrent

Det skiljer sig från dc eftersom att du bara tankar upp den filen du laddar ner.
Medans i dc och kazza har du en share som alla kan komma åt.
Bägge har sina för och nackdelar, jag ser det inte som en ersättare till dc ett ftp utan en dela av programen som man bara ska ha instalerat

Permalänk
Medlem

http://bitconjurer.org/BitTorrent/

Står vad du behöver veta.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Om man har 160GB utdelat i dc, inloggad på nästan 15 hubbar.... då säger jag bara: kasta bittorent i din närmaste toalett...

Of: sånt här ska vi väl inte prata/skriva om....?

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Avstängd

då säger jag bara: orka vänta tills sakerna kmr till dc... för det borde du väll veta att semester-filmer mm når torrenterna före dom på dc oftast...
Och jag tycker att bittorent är mkt smidigare än dc.. men det e vad jag tycker.

Permalänk
Medlem

Jag använder både och... men kan säga att allt släppt betydligt fortare på bittorent! sen slipper man bry sig om att folk dissar en och det e ju skönt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Om man har 160GB utdelat i dc, inloggad på nästan 15 hubbar.... då säger jag bara: kasta bittorent i din närmaste toalett...

Of: sånt här ska vi väl inte prata/skriva om....?

Ja! Alla vill vi sitta och bli disconnectade varannan minut eller tanka från folk som använder NetLimiter.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk

hörde att doom 3 hade kommit dit men inte till dc....

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

doom 3 fanns på dc igår iaf...

Visa signatur

AMD64 3000+ S939 Winchester :: 1024mb Corsair Value :: Sapphire 9600xt :: 160gb hdd

Permalänk
Medlem

no wärsch snack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackxass
då säger jag bara: orka vänta tills sakerna kmr till dc... för det borde du väll veta att semester-filmer mm når torrenterna före dom på dc oftast...
Och jag tycker att bittorent är mkt smidigare än dc.. men det e vad jag tycker.

Det beror ju helt på, dc när det gäller publika hubar är väldigt dåligt, kan jämföras med Kazaa. Snackar vi däremot privata-hubar, där det finns dumpar som det senaste dimper ner på så slår dc BitTorrent, såvidare vi inte snackat privata BitTorrent-nätverk, dock verkar inte som det finns något sådant ännu.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk

vart finns BitTorrent å ladda ner :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allanballan112
vart finns BitTorrent å ladda ner :S

Gör en sökning på BitTorrent på google vetja.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk

men ja hittar ingen vettig sida

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Det beror ju helt på, dc när det gäller publika hubar är väldigt dåligt, kan jämföras med Kazaa. Snackar vi däremot privata-hubar, där det finns dumpar som det senaste dimper ner på så slår dc BitTorrent, såvidare vi inte snackat privata BitTorrent-nätverk, dock verkar inte som det finns något sådant ännu.

DC och privata hubbar i all ära...men man måste ju fortfarande invänta lediga slots hos dom man vill tanka av. Med BT är det bara att köra på utan väntan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abusor
DC och privata hubbar i all ära...men man måste ju fortfarande invänta lediga slots hos dom man vill tanka av. Med BT är det bara att köra på utan väntan.

Hellre vänta på slot med bra fart än få slot av looser som har för många slot för sin UL. BT är inte mycket bättre, samma problem med fart.

Permalänk
Medlem

Då är du på fel sidor. Dom torrents jag tankar går sällan under 200 kb/s. Vilket är fullt tillräckligt för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

DC är till för att göra en stor mängd filer tillgängliga för en liten begränsad grupp användare. (hubbar och slots)
BT är till för att göra enstaka filer tillgängliga för en stor mängd användare via webben.
Jag tycker inte de går att jämföra rakt av.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abusor
DC och privata hubbar i all ära...men man måste ju fortfarande invänta lediga slots hos dom man vill tanka av. Med BT är det bara att köra på utan väntan.

Beror ju också på hur huben är upplaggd. Fint exempel är privat-hubar där endast orginal-releaser får delas aka rar-only. Då hittar man alltid en slot hos någon inom ett par minuter och får ut lika fina hastigheter som man får på BitTorrent eftersom man då kan ladda från väldigt många samtidigt, inte för att det är fint att ladda från fler än man delar ut till samtidigt.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche