Permalänk
Melding Plague

Intervju med Shuttle

<font style="font-size: 10pt"><b>Intervju med Shuttle</b></font> <small class="small">lördag 7 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld..." target="_blank" >Hexus</a> har gjort en liten intervju med SFF-tillverkaren Shuttle. Det pratas om designen på SFF-system och vilka problem dessa skapar med dagens grafikkort som producerar stora mängder värme. Vi får också en inblick vad Shuttle planerar inför framtiden med BTX, PCI-Express och nätaggregat som kan möta strömkraven från dagens högpresterande komponenter. Vi får även veta vad Shuttle står i Nano-ITX-frågan:<br /><br /><I>With the launch of ViA's NanoITX format, has Shuttle considered going smaller than the current lineup?<br /><br />Exotic platforms, processors, etc have their place, but Shuttle's focus is and has been delivering the performance and flexibility of the PC in a form factor that's smaller, quiet, cooler and more stylish than the traditional desktop.</I><br /><br />Läs intervjun hos <a href="http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld..." target="_blank" >Hexus</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt det här, har precis köpt och fått min andra shuttle. Gillar det här företaget och ser fram emot vinterns nyhet sn95g5. Den hoppars jag någon gång få röra vid.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

"Q:Are you planning on doing a shuttle with 2 x dedicated built in SATA hot swappable drives, to compliment the onboard RAID that many models now come with.

A:We're already there. Any issues that may exist won't be found in Shuttle hardware."

Alltså vad menas med det? Jag har 2 SATA-kontakter på mitt moderkort, har en SB61G2.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
"Q:Are you planning on doing a shuttle with 2 x dedicated built in SATA hot swappable drives, to compliment the onboard RAID that many models now come with.

A:We're already there. Any issues that may exist won't be found in Shuttle hardware."

Alltså vad menas med det? Jag har 2 SATA-kontakter på mitt moderkort, har en SB61G2.

Tror han frågar ifall det finns planer på att producera en SFF-dator som har två stycken SATA-hårddiskar integrerade, för att kunna använda det integrerade SATA-RAID-kontrollerkortet. Svaret är dock lite dumt, tror han menar att RAID redan finns på vissa modeller.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Jag väntar spänt på att man ska kunna använda sata-diskar i shuttles burkar utan att behöva sätta in drivrutiner vid installation av tex windows. Hatar att bli påtvingad en floppy när jag kan ha en hårddisk extra där.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Fungerar om du kör intel och deras satakontroller.
Behövs inga drivrutiner då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Jag väntar spänt på att man ska kunna använda sata-diskar i shuttles burkar utan att behöva sätta in drivrutiner vid installation av tex windows. Hatar att bli påtvingad en floppy när jag kan ha en hårddisk extra där.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Fungerar om du kör intel och deras satakontroller.
Behövs inga drivrutiner då.

Beror visserligen helt på kontrollerkort. Intels nya ICH6/R fungerar inte alls att bara köra, utan man måste veta vilken drivrutin den ska ha från den långa listan som moderkortstillverkaren skickar med på disketten.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Sant "my bad!"