Bredbandsbolaget köper upp Bostream

Permalänk
Medlem

Vill bara ha en sak sagt:

Grattis till alla bostream abonenter.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Vill bara ha en sak sagt:

Grattis till alla bostream abonenter.

Varför det?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
va fan?! detta är ju sjukt! trodde bostream var större än BBB!!

Du har drömmt lille vännen =), ja i all fall läs nedan det är en rätt rolig sak.

Hej tänkte bara börja skriva lite om BBB, Bredbandsbolaget byggde sina första nät i
Örebro(där jag bor) första stället var Varberga som är ett relativt stort ÖBO(Örebro Bostäder) område. Min pappa var arbetsledare under den tiden BBB byggde här just nu är allt på is
och pappa har slutat jobba på det stället som byggde BBB´s nät i Örebro.

Det är i alla fall så att det finns lite roliga saker om BBB ex som alla vet har de varit näta konkurs ett antal gånger. Den som startade Bredbandsbolaget äger inte längre det då han var tvungen att sälja det för att inte kursa. Det som är det roliga med Bredbandsbolaget är att en fd Rysk KGB Höjdare äger ~33% då han ville inverstera i någon Svenskt framtids företag.

Over and out, ni kanske redan visste det där med han som äger ~33% av företaget men för er som inte visste det HF

Och till SlimJim:
Du har nog inte läst allt nu kan alla Bostream kunder får 8-10Mbit också iställer för 2,5Mbit som Bostream hadde förut. Så jag skulle kunna säga att gratttis är ett rätt ord.

Permalänk

Snabbare och stabilare bredband gratis räcker väll som argument SlimJim...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Asså var får dom pengar ifrån? tycker dom borde ha en trasslig ekonomi nästan..

kan ju inte va billigt att köpa upp hela det...

de lånar köpeskillingen

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
de lånar köpeskillingen

Från Nordea...

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
va fan?! detta är ju sjukt! trodde bostream var större än BBB!!

tro gör man i kyrkan!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Taget från bostreams faq: http://www.bostream.com/controller.php?action=news&newsId=124...

Citat:

Jag har istream 0,5 eller xstream 2,5 Mbit/s – vad händer med min tjänst?

Din tjänst fortsätter att levereras som tidigare. Där Bredbandsbolaget har nättäckning börjar under hösten en överflyttning av kunder till Bredbandsbolagets nät. Dessa kunder kommer att få en högre kapacitet till samma pris. Information om detta kommer att förmedlas till alla berörda då det blir aktuellt. Alla får högre kapacitet kommer att kunna behålla sin fasta IP-adress.

Det här låter ju nästan lite som julafton för oss som hade bostream högre hastighet och fast IP

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Jag har haft fast IP som kund hos Bostream – kommer jag att få behålla det?
Ja, du kommer att få behålla din fasta IP-adress.

Jag är kund hos Bredbandsbolaget – kommer jag att kunna få fast IP-adress?
Ja, vi kommer inom kort att börja erbjuda fast IP-adress som en tilläggstjänst.

Man kan undra hur många IP´n det blir? 5 fasta kanske?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Det gäller ju att BB har byggt ut till den stationen också! jag kan få 2.5Mbit från Bs men inte BB alls .. :/ så det har tyvär blivit telia 8000 i brist på annat

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

tror ni man kommer kunna höja sin hastighet nu när man har bostream 2.5 till bbb 10mbit då lr?

Permalänk
Medlem

Wow, om jag beställer 26mbit kommer jag få det ??

Robster1986: japp

"Jag har istream 0,5 eller xstream 2,5 Mbit/s – vad händer med min tjänst?

Din tjänst fortsätter att levereras som tidigare. Där Bredbandsbolaget har nättäckning börjar under hösten en överflyttning av kunder till Bredbandsbolagets nät. Dessa kunder kommer att få en högre kapacitet till samma pris. Information om detta kommer att förmedlas till alla berörda då det blir aktuellt. Alla får högre kapacitet kommer att kunna behålla sin fasta IP-adress."

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

tycker det är både bra o dåligt. visst, ett företag mindre som kan vara med o konkurera. men samtidigt blir de starkare gentemot telia som är den största aktören, vilket är bra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Är det ingen leverantör som levererar 10/10 lina längre? 10/1 gör ju att man inte kommer in i de riktigt fina hubbarna.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

bostream är den enda leverantören (till min kännedom) som levererar VDSL.
BB lade ju ner den tjänsten ... undra om de skall återuppta den nu ? eller lägga ner Bs ? :/

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer detta leda till lägre priser och snabbare hastigheter till oss Bostream-kunder.
Hoppas på 10MBit full duplex.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Läste det på aftonbladet fören nyheten kom hit

har aldrig varit på deras hemisa förut

Permalänk
Medlem

Alla bostream kunder skall enligt bredbandsbolaget tjäna på det hela eller har kvar samma status(ipnummer vet jag inte)

men ex de som har 2.5mbit skulle gratis få snabbare - upp till 8-10

tjo

Permalänk
Medlem

Jag har beställt BBBs 10mb, och det skulle köras igång nästa månad, kommer jag få det snabbare nu?

Permalänk
Medlem

hoppas dom fixar min lina.. ska ha upp till 2.5 men jag har bara 1.7 när jag kör tester... det är ju för överbelastat..

minns när jag fick bostream.. va bland dom första vid mitt område.. körde testet låg på 2.9-3.0 mbit men nu är det kasst fan det är nästan 1 mbit mindre än vad jag ska få

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Jag har beställt BBBs 10mb, och det skulle köras igång nästa månad, kommer jag få det snabbare nu?

om du har beställt BB's 10/1 ADSL tjänst VARFÖR????? skulle du få en annan tjänst? som dessutom är snabbare? ska de skutta hem till dig med en fiber på ryggen eller?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Undra vad händer med Fiberstream kunder, eftersom Fiberstream äger BBBs fiber.. Frågan är vad händer med våran tjänster...

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

fan nu blir bbbs servrar nedbelastade =/

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
om du har beställt BB's 10/1 ADSL tjänst VARFÖR????? skulle du få en annan tjänst? som dessutom är snabbare? ska de skutta hem till dig med en fiber på ryggen eller?

Man kan väl anta att han resonerade så att Bostream har någon snabbare adsl-tjänst än BBB

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

detta kommer nog att blir bra tror jag

Visa signatur

jag har läs och skrivsvårigheter klaga in på min stavning
Chieftec Dragon MediumTower . AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz . MSI K8T NEO-FIS2R Moderkort Socket 754 . Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB . TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 2 st . NEC DVD-brännare IDE ND-2500A . Creative Soundblaster Audigy 2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Gratis anslutningsavgift! Weeee Nu ska telia på se på grejor.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Lätt! Seriöst asså. Får jag inte behålla den avslutar jag det och fixar Telia bara för att vara jävlig.

haha det e bara du som förlorar på det...

Permalänk
Medlem

Det var oväntat. Är B2 verkligen redo för så många nya kunder. Har själv VDSL från B2 och hoppas man inte kommer "känna av" alla nya BBB:are :).

Trodde också att B2:s ekonomi inte var på topp. Iaf inte att de skulle ha råd att köpa upp Bostream.

Permalänk

en fråga..är det lönt att man beställer bbb 10mbit nu lr?

edit: är jag bbbkund istället för bostream nu?:)

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaaaa! äntligen