Permalänk
Medlem

Lämna in en kabel för lödning?

Jag har en vapochill XE och måste göra en wire mod för att få vappot att hålla datorn från att boota tills den blir kall. Nu detta är ett superenkelt jobb om man kan löda vilket jag aldrig gjort i hela mitt liv och inte har utrustning till.

Nu om jag skulle lämna in det till någon datorfirma i stan hur mycket är rimligt att jag ska betala :).

Alltså vad ska jag räkna med och vid vilken summa ska jag säga att det är för dyrt. Det handlar om att löda en kabel (ordinär blåvit resetkabel) till två andra kablar så inget avancerat :).

Men skulle vilja få det ordentligt gjort för om det blir något halvdant arbete förlorar jag en 5000 kronors processor och ev moderkort med

Om någon här skulle kunna tänkas hjälpa mig så kan ni få betalt också. Dock inga fantasisummor. Säg en 150? Billigare än så lär jag inte få det om jag låter någon datafirma göra det.

mvh
Pär Öqvist

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

varför inte bara kapa, skala o sen plocka ihop det med en sockerbit?
men annars går det väll lika bra med sax/tänder och eltejP?

Permalänk
Medlem

Nja det är livsviktigt att det fungerar helt och hållet. Men har fått hjälp nu via nordichardware. Hyrde en kille som ska hjälpa mig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det är bara att gå in till en serviceverkstad för hemelektronik så gör dom det för en påse bullar.

Permalänk
Medlem

jag fixar sånt lungt....
för 50spänn

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk
Medlem

Du hade fått 150 det var jag erbjöd en annan kille som skulle göra det. Det eller en Func ska han få.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

datorbutiker tar runt 500Kr för att öppna lådan..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

vanlig lödkolv kostar väll max 150 kr för en fetare modell och den där lödtennet lr va de nu är kostar inte så mycke, har nog en rulle hemma tom som jag inte använder (har dock ingn lödkolv )

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem

Köp en lödkolv (som "pilla" säger) och öva dig! du kommer garanterat inte att kunna vara datorintresserad länge utan att för eller senare stöta på fler löd-möjligheter. Dessutom finns det INGET som slår känbslan av "Jag har gjort denna själv". Underbart. Dessutom kan det ju aldrig vara fel att ha en lödkolv till hands, eller hur? Du kanske måste märka boskap någon dag, vem vet?

Permalänk
Medlem

hehe men jag betackar mig allt för mycket moddning ;). Jag har använt datorer i mer än 10 år utan att ha behövt löda en enda gång ;).

Så personligen är jag rätt säker på att jag aldrig kommer behöva löda i hela mitt liv

Och som sagt denna får inte gå fel för då kan min 5000 :- CPU (det är vad det skulle kosta att köpa en ny i alla fall gav inte så mycket för den) ryka och ev mitt volt moddade moderkort också som jag köpte moddat och klart

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x