va tycks o min planerade mod på ac vga silenser

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat min AC v3 på 9600 pro och luften blåser ut men _inte_ mycket på hösta på lägsta känner man inte ens att det blåser. Jag tycker det är dumt att fläkten snurrar åt det hållet den gör eftersom om den skulle snurra dit fläktbladen "pekar" så borde ju luftflödet bli större?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
Jag har nu testat min AC v3 på 9600 pro och luften blåser ut men _inte_ mycket på hösta på lägsta känner man inte ens att det blåser. Jag tycker det är dumt att fläkten snurrar åt det hållet den gör eftersom om den skulle snurra dit fläktbladen "pekar" så borde ju luftflödet bli större?

Nej... iom att bladen är böjda som de är så kan inte luften komma av från fläkten så att säga.
En av anledningarna till att det blåser lite ut ur lådan är att det fattas nästan 1 cm mellan slutet på kylningen och fram till hålet.
Silvertejp ska visst lösa det problemet så luften inte cirkulerar inuti burken.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_gg
men ja vill ha allt med luft kylninbg komemr bygga ny dator i oktober med avtten kylning...men nu vill ja ha lite prestanda av den ja har

EDIT:men vilken cpu kylare är att föredra?

snälla ta det lungt, jag fick läsa ditt inlägg 3 gånger innan jag lyckades dekryptera det.

ontopic: ta vilken cpu kylare du vill, det spelar inte så stor roll en billig funkar lika bra som den dyrare. visst kanske det finns prisvärdare kylare på internet men jag gick bara till en lokal datorbutik och köpte den som jag tyckte verkade lämpligast (en slim silent från AC)

Permalänk
Visa signatur

My name is God, I hate you.