Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

3D-skärmar från Sharp

Permalänk
Melding Plague

3D-skärmar från Sharp

<font style="font-size: 10pt"><b>3D-skärmar från Sharp</b></font> <small class="small">onsdag 11 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20040810075526.htm..." target="_new">X-bit labs</a> rapporterar att Sharp har tillkännagivit något smått revolutionerande - Plattskärmar som kan visa tredimensionell grafik utan att användaren ser bilden genom speciella glasögon. Utöver detta är skärmarna dock fullt ordinära 15-tums plattskärmar med en upplösning på 1024x768 pixlar.
<br />
<br />Skärmarna skall i skrivande stund finnas hos handlare i USA med ett slutkundspris på 1499 amerikanska dollar - ungefär 11000 svenska kronor.
<br />
<br />Mer om dessa skärmar och den nya teknologin läser ni hos <a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20040810075526.htm..." target="_new">X-bit labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Omg, undrar hur det blir att spela Dom 3 med en sån skärm.

Visa signatur

AMD+ATI

Permalänk
Medlem

Verkar i min mening ganska hemsk att använda, fast lite tufft att det finns.

Visa signatur

Det är vetenskapligt bevisat att forskning orsakar cancer hos möss

Permalänk
Medlem

shit.. the future is here som min gode vänn skäggolle brukar säga

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Jag vill se bilder! xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I och med att tekniken är den samma som för gamla hederliga 3D-glasögon känns det föga revolutionerande, i alla fall inte upplevelsemässigt. Jag hann visionera om objekt man kunde röra i och titta bakom och innuti innan jag insåg att man måste sitta precis mitt framför skärmen för att uppnå 3D-effekten.

Permalänk
Medlem

det har funnits 3dskärmar en tid men dessa är ämnade för 3dvisualisering och modellering/konstruktion, inte spel - men det kanske fungerar det med...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Betraktningsvinkeln för sådana skärmar har jag för mig är rätt kass, måste sitta rakt framför för att det ska fungera.

Permalänk

Jag brukar iofs sitta rakt framför datorskärmen när jag använder datorn.
skulle jag göra oavsett om jag använde TFT eller CRT. (använder CRT nu)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Betraktningsvinkeln för sådana skärmar har jag för mig är rätt kass, måste sitta rakt framför för att det ska fungera.

Då kan man kolla på pr0n utan att bli upptäckt

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Känner hur hela paychecksenariot kommer närmare och närmare, ni som har sett filmen kommer säkert ihåg den där skärmen som finns med i början av den

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Då kan man kolla på pr0n utan att bli upptäckt

Permalänk
Medlem

såg dom här skärmarna på elektronikmässan i göteborg.. dom hade 2 varianter en tft skärm och så hade dom en mobil... det va inte så bekvämt för ögonen.. men det va coolt att se hur bilen (på mobilens skärmsläckare) flög ut ur mobilen

Permalänk
Medlem

Fett... en sådan skärm skulle man ha till halflife 2... Skulle nog bli lite läskigt o spela...

Visa signatur

Apa

Permalänk

läste en artikel för ett tag sedan om detta har för mig att dom visste hur dom skulle lösa problemet med betraktnings vinkel...
man ska också kunna stänga av 3d funktionen och få en vanlig skärm med full vinkel
han sa med att när vi når 10000x"något" (pixlar) så kommer branshen at revulitioneras...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Jag brukar iofs sitta rakt framför datornskärmen när jag använder datorn.
skulle jag göra oavsett om jag använde TFT eller CRT. (använder CRT nu)"

ROFL - klockrent.

/ P.

Permalänk
Medlem

Ja.. när man började trycka på mobilen.. så att skärmsläckaren slockna va den som vilken vanlig färgdisplays telefon...
men en annan sak va att när man kolla rakt framför va det i 3d men i sidan försvann 3d men man såg vad som fanns på skärmen.. tror dock inte att man kunde läsa texter men man såg bilderna iaf

Permalänk

Hoppas att sånna här skärmar blir standard i framtiden och att priset går ner några tusingar