Permalänk
Medlem

Ny dator (?) och sålde gammal (?)

Hej alla glada tweakers!

Jag har nyss sålt:
ASUS Moderkort P4S533 (FSB 533 MHz, inbyggt LAN, USB 1.1)
DDR-RAM 512 MB CL2.5 333 MHz
P4 1,8 GHz Northwood 512 KB Cache
för 1200 kr. Jag undrar nu: har jag blivit lurad?
Jag undrar också vad som kan vara okej att ta för ett:
nVidia GeForce4 Ti 4400 AGP grafikkort?

Sen undrar jag om ni tycker att följande är ett lämpligt nyalternativ (jag vill inte hamna för högt i pris):
Asus K8V-SE Deluxe K8T800 3DDR-DIMM 5PCI GBLAN SATA Raid Audio WiFi (bara socket) Socket754 ATX
AMD Athlon64 3000+ 2000MHz/2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754
Sen skulle jag vilja veta bra minnen till bra pris som fungerar med moderkortet och med en A64?
Dessutom vill jag gärna ha ett grafikkort som hänger med någorlunda i tiden (som ska palla Half-Life 2 och Battlefield 2).
Tror ni att ett Radeon 128 MB Pro skulle räcka?
Vad tipsar ni om annars?

Tror ni att min nya dator blir ett stort lyft, från den gamla sett (den sålda)?

Är skillnaden i prestanda stor på en NewCastle och en Clawhammer på samma klockfrekvens? Jag vill inte klocka någon av dem.

Gör skillnaden på FSB:n mycket på Socket 939 och 754? Är det "ur tiden" att köpa moderkort med Socket 754 nu? Det skiljer trots allt 1200 MHz i FSB på de båda, vilket jag tycker är förhållandevis mycket.

Vore hemskt tacksam för svar på allt detta, och jag tror att det senare är något som många undrar om!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max två färger. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Vi bråkar hela tiden över 939 eller 754.

Vill du köpa nu och billigt skall du välja 754 annars 939 och moderkortet är utmärk så länge du inte skall överklocka och det skulle du inte.

Dessa minnen skall vara ok.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=117212&cks=PRL

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

köp 939, ska jag iaf göra, efter att ha köpt fel en gång i sommar så vill jag inte ta nån risk igen

Permalänk
Medlem

Ingen som kan svara på mina övriga frågor?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max två färger. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

1500kr var la datorn värd iaf

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Du kunde nog fått dubbelt så mycket för datorn på blocket. Nästan iallafall.