Permalänk
Medlem

Chello lancerar 8mbit

http://content.chello.se/press/2004-06-21.php

Chello lancerar 8mbit och de är iaf efterlängtat iaf för mej som har chello bra att dom sattsar iaf....

Permalänk
Medlem

ja,ingen nyhet precis

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

man kan ju undra vad priset kommer ligga på....

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
man kan ju undra vad priset kommer ligga på....

439 kr per månad..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

*439 kr per månad och inkluderar fem e-post konton

*Startavgiften är 995 kr. Inga kostnader för modem tillkommer - lån av modemutrustningingår under hela abonnemangsperioden

Permalänk
Medlem

dyrt....

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Fö dyrt...

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Telia: 449 :- / mån
com hem: 445 :- / mån

Chello är inte dyrast iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

fördelen är full duplex jämfört med adsl-tjänsterna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

ja noob. jag vet att det SKA vara full duplex med dsl-tjänster. men hur många är det inte som har problem med detta?

Om jag skickar till en kompis i 85kb/sek (bostream xtream) och sen sätter på en nerladdning (295kb/sek) så sjunger upstreamen till 5kb/sek. Tycker du det är full duples?

Permalänk
Medlem

Orimligt pris på bredbandsaccess!

Naturligtvis är dom priser som nämts i detta sammanhang absurda. En tjänst som bredbandsaccess är en sk. "commodity", vara, och skall prissättas därefter. Det handlar faktiskt om en massmarknad där kvantitét ska generera företagets inkomst. Mitt slutord blir; hutlöst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyqol
ja noob. jag vet att det SKA vara full duplex med dsl-tjänster. men hur många är det inte som har problem med detta?

Om jag skickar till en kompis i 85kb/sek (bostream xtream) och sen sätter på en nerladdning (295kb/sek) så sjunger upstreamen till 5kb/sek. Tycker du det är full duples?

Men herregud. det har inte med duplexiteten att göra. Läs på lite om DSL anslutningar istället!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyqol
ja noob. jag vet att det SKA vara full duplex med dsl-tjänster. men hur många är det inte som har problem med detta?

Om jag skickar till en kompis i 85kb/sek (bostream xtream) och sen sätter på en nerladdning (295kb/sek) så sjunger upstreamen till 5kb/sek. Tycker du det är full duples?

Ja, det är full duplex. Anledningen till att det sjunker har inte ett dyft med duplex att göra. Det har med kombinationen av TCP:s design och ADSL:s assymetri att göra.

Det enda sättet att komma till rätta med det är att prioritera sin trafik på upplänken, finns massvis med trådar om det här redan.

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk
Medlem

Chello måste ju vara det slöaste företaget i Sverige!
Vart var dom när bredbands kriget rasade? Lite sent att komma med en 8/1 nu när marknaden är uppdelad redan!

Inte direkt som om jag kommer slänga mitt stabila Bostream för deras grejor som om det vore en guda gåva!

Dom enda kunder dom kommer att få är kunder som dom redan har (uppgraderingar). Dags att vakna ur drömmarna och lansera någonting som kan konkurera med VDSL & 10Mbit LAN!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Men herregud. det har inte med duplexiteten att göra. Läs på lite om DSL anslutningar istället!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ogun
Ja, det är full duplex. Anledningen till att det sjunker har inte ett dyft med duplex att göra. Det har med kombinationen av TCP:s design och ADSL:s assymetri att göra.

Det enda sättet att komma till rätta med det är att prioritera sin trafik på upplänken, finns massvis med trådar om det här redan.

laddade ner cfos speed, kan nu skicka i runt 45kb/sek när jag samtidigt laddar ner i 295kb/sek. antingen har programmet någon begränsning eller så funkar inte adsl så bra trots allt. ni experter får gärna ge mig ett svar

och btw, kommer det komma någon lösning på detta snart, SP2? nästa windows? nästa IP-protokoll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyqol
laddade ner cfos speed, kan nu skicka i runt 45kb/sek när jag samtidigt laddar ner i 295kb/sek. antingen har programmet någon begränsning eller så funkar inte adsl så bra trots allt. ni experter får gärna ge mig ett svar

Ingen aning, har aldrig kört programmet själv utan har bara hört om det. Ska tydligen fungera bra enligt dem jag pratat med dock.

Citat:

och btw, kommer det komma någon lösning på detta snart, SP2? nästa windows? nästa IP-protokoll?

Lösningen finns redan och heter SCTP, ett protokoll som är en kompetent ersättare till TCP. Löser en hel del intressanta problem hos TCP, och ger även hel del nya egenskaper.

Det lär dock dröja länge innan TCP är ersatt dock, tyvärr.

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk
Medlem

det där verkade ju rätt budgett. vad säger microsoft om saken t.ex.?

Permalänk
Medlem

Nu hamnade detta rejält OT, så jag skriver nog inte mer om detta i denna tråd.

Hehe. I kontrast mot vad många tror så är microsoft ganska små på nätverkssidan av världen. När det kommer till standarder för nätverk så är det ju snarare Cisco och juniper som regerar ganska hårt.

Microsoft brukar vara väldigt långsamma på att plocka upp nya saker, tyvärr. Det är först med XP SP1 som de har en IPv6-stack ute och supporterad som exempel.

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk
Medlem

jojo. men de flesta använder trots allt windows som OS. därav min fråga.

och föressten. är det verkligen ingen med bostreams 26/26 eller 13/13mbit VDSL som haft problem med att DL sabbar UL? det är ju symetriskt.

jävla synd att de blev uppköpta av skitbbb med sitt 24/1.

spela roll att det är offtopic, huvudinlägget är inte speciellt poängfullt heller. tycker det vore väldigt intressant o veta om alla med symetriskt VDSL verkligen kan ladda ner och skicka samtidigt i utlovade hastigheter.

Permalänk

när kommer 8/1 tjänsten? får man hem någon lapp kanske?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyqol
laddade ner cfos speed, kan nu skicka i runt 45kb/sek när jag samtidigt laddar ner i 295kb/sek. antingen har programmet någon begränsning eller så funkar inte adsl så bra trots allt. ni experter får gärna ge mig ett svar

och btw, kommer det komma någon lösning på detta snart, SP2? nästa windows? nästa IP-protokoll?

lösningen kommer när dina ackpaket inte behöver sitta å vänta i en kö tack vare din låga ul ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!