9800 PRO kolla Core Version

Permalänk
Medlem

9800 PRO kolla Core Version

Jag är ganska ny i den här "branschen" med klockning och flashning.

Jag läste att man kunde flasha sitt 9800 PRO till XT om man hade rätt core version.
Jag vill helst inte öppna upp datorn för att kolla och jag förstod inte svaret på den här frågan:

"Q: Hur vet jag om jag har R360 kärna då?

A: VAD ATITool SÄGER SKA DU INTE BRY DIG OM. Det säkraste sättet är att ta bort kylflänsen o kolla vad det står på Coren. Ett sätt som för det mesta fungerar är att spara sin bios, (kolla winflash guiden). Sedan öppna den sparade biosen i notepad. Då kan du få fram liite text. Resten är bara konstiga tecken. Om det står 360 någonstans i texten så har du R360 core. Det har fungerat för ganska många, men du måste ha originalbiosen."

När man sökte på winflash så hittade google så otroligt många resultat och ganska många av dem hade med bios och flash att göra.

Så jag undrar om någon kan skicka en länk plus förklara lite mer detaljerat hur man får reda på om man har R360. (Vad man skall göra inne i själva programmet)

Tacksam för svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har läst den artikeln och även guiden med winflash men det var det jag inte förstod.

Jag är ny här men jag läser faktiskt igenom artiklarna som finns här innan jag postar, och man kan ju inte vara bra på någonting första gången.

Permalänk
Medlem

http://mr-1677.v-mirror.spb.ru/bios/util/winflash%201.0.0.16....

Du väljer alltså att spara ditt bios. Sedan öppnar du filen i anteckningar, och om du har tur hittar du texten "R360" någonstans. Lycka till.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

oturligt nog för mig så stod det att jag hade 350, återstår då bara att öppna och kolla. Men det känns inte som om att det är så troligt att jag har rätt core, tyvärr.

Tack för länken ändå

Det blir väl till att klocka grafikkortet istället.

Guiden som finns (inte på forumet) är den fortfarande up to date? eller ska jag titta på de som finns på forumet?