Permalänk
Medlem

ATI-Tool

Jag har ett Radeon 9800 PRO 256mb.

När jag kör "find max core" och "find max memory" så ökar det inte så mycket på mitt kort.

Orginal är 324/277 och när jag har kört det en stund så går det inte över 380/280.

Vad är felet? jag kör med orginal kylning och fläkt, men jag har sett att vissa kan öka sitt kort med ganska mycket ändå, kan det vara att jag har riktigt dålig kylning eller är det andra faktorer som spelar in?

Permalänk
Medlem

Re: ATI-Tool

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneiss
Jag har ett Radeon 9800 PRO 256mb.

När jag kör "find max core" och "find max memory" så ökar det inte så mycket på mitt kort.

Orginal är 324/277 och när jag har kört det en stund så går det inte över 380/280.

Vad är felet? jag kör med orginal kylning och fläkt, men jag har sett att vissa kan öka sitt kort med ganska mycket ändå, kan det vara att jag har riktigt dålig kylning eller är det andra faktorer som spelar in?

originalet är skräp om du inte har ett ice q
sen kanske inte ditt kort klarar mer

Permalänk
Medlem

coren ökades ju ganska bra, prova köp minnes flänsar och kolla om det går upp mer på minnena

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt tidigare på minnes flänsar också, någon annan kylning som rekommenderas, skulle nog behöva en bra fläkt också.

Permalänk
Medlem

artic cooling rev 3 http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=517&session=68c59da...
det är möjligt att den kyler minnena på fram och baksida också. inte säker dock

Permalänk
Medlem

Jag har sett att manualen som med följer med arctic cooling rev 3 är mycket bra och detaljerad...kanske till och med så detaljerad att jag (en person som inte har gjort sådant här innan) kan fixa det utan problem?