Försöker fixa Sims Unleashed till min syrra men det funkar inte

Permalänk
Medlem

Försöker fixa Sims Unleashed till min syrra men det funkar inte

Min minsta syrra som är 11år fick spelet "Tha Sims Unleased" och jag har fått uppgiften att installera skiten på datorn som de andra i familjen utom mig använder, men det vill inte rikgtigt funka.

Har installerat originalspelet som jag innan hade själv och Unleashed och när man har startat spelet och kan se staden så står det något hjälpmedelande när man börjar spela liksom och ett par sekunder sedan så stängs bara spelet av så man kommer till skrivbordet...

Har testat att installera uppdateringen för Unleashed, men det är likadant.
Det roliga är att min syrra och farsa verkligen inte fattar att jag är datorkunnig och kan fatta att det inte funkar. Syrran lånade hem originalet av en kompis till henne idag och både hon o farsan håller på att idiotförklara mig med att det kanske funkar med det, även att jag försöker förklara att det är samma skit som redan är installerat...

Så jag vill så gärna få det att funka så jag slipper ha massor av kommentarer här hemma som att dom inte tror jag vet vad jag gör....

Datorn:
P4 1,8GHz
GF2 MX 400
256 SD-RAM
(detta är vad jag vet, jävla hyrdator )

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

format c:

kan tänka mej att de andra i familjen har mishandlat denna dator så det e nog det ända rätta

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk

Antivirus program igång eller andra konstiga program? Prova att stänga av/inaktivera dom och se ifall det hjälper. Prova också med nya drivrutiner till grafikkortet. Att uppdatera XP kan också vara en idé?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
format c:

kan tänka mej att de andra i familjen har mishandlat denna dator så det e nog det ända rätta

Format c är inte något jag har lust med precis...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Antivirus program igång eller andra konstiga program? Prova att stänga av/inaktivera dom och se ifall det hjälper. Prova också med nya drivrutiner till grafikkortet. Att uppdatera XP kan också vara en idé?

Uppdatera XP är rätt så uteslutet då vi bara har modem här hemma(kan inte få bättre så säg inte att vi ska skaffa bättre)...
Drivisar skulle jag kunna fixa i skolan iofs...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Re: Försöker fixa Sims Unleashed till min syrra men det funkar inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Min minsta syrra som är 11år fick spelet "Tha Sims Unleased" och jag har fått uppgiften att installera skiten på datorn som de andra i familjen utom mig använder, men det vill inte rikgtigt funka.

Har installerat originalspelet som jag innan hade själv och Unleashed och när man har startat spelet och kan se staden så står det något hjälpmedelande när man börjar spela liksom och ett par sekunder sedan så stängs bara spelet av så man kommer till skrivbordet...

Har testat att installera uppdateringen för Unleashed, men det är likadant.
Det roliga är att min syrra och farsa verkligen inte fattar att jag är datorkunnig och kan fatta att det inte funkar. Syrran lånade hem originalet av en kompis till henne idag och både hon o farsan håller på att idiotförklara mig med att det kanske funkar med det, även att jag försöker förklara att det är samma skit som redan är installerat...

Så jag vill så gärna få det att funka så jag slipper ha massor av kommentarer här hemma som att dom inte tror jag vet vad jag gör....

Datorn:
P4 1,8GHz
GF2 MX 400
256 SD-RAM
(detta är vad jag vet, jävla hyrdator )

Ta det för vad det är, du vet verkligen inte vad du håller på med. Lämna in den på "service" innan du gör det värre än vad du redan gjort.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Medlem

Tror du jag är nån jävla n00b på datorer eller??
Blir jävligt förbannad när du säger "du vet verkligen inte vad du håller på med".

Farsan säger att vi borde lämna in den för att dom ska installera ett jäkla spel, men varför betala för det??

Vill bara veta vad som kan vara fel så man kan fixa de eftersom jag aldrig har varit med om ett spel som buggar sig på detta viset efter att ha fixat senaste uppdateringarna o.s.v..

Är väl spelet som är dåligt gjort :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

snacka om att vara dryg, besserwiesser..

Ultima, är det inte drivisarna? kanske pröva o fixa nyare och installera om direct x också?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
snacka om att vara dryg, besserwiesser..

Ultima, är det inte drivisarna? kanske pröva o fixa nyare och installera om direct x också?

Dryg och dryg Lite surt med alla kiddies som är datorkunniga och säkert fått minst G i allmän datorkunskap men ändå inte lyckas installera lillesyrrans spel

Men å andra sidan är jag på ganska surt humör idag.. tycker nästan synd om ultimo som fick ta del av min syrliga karamell,

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Medlem

jaha så kul för dig men jag kan ju påpeka att ultima inte hör till dom
Känner honom nämnligen

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Ska bara säga att jag inte har haft något problem med något annat spel än detta skit.

Har nu testat att installera directX igen, men inget resultat..

EDIT:
"Lite surt med alla kiddies som är datorkunniga och säkert fått minst G i allmän datorkunskap men ändå inte lyckas installera lillesyrrans spel"

Jahopp...jag har nämligen MVG på nästan alla änmen som man håller på med program som word, excel, flash o.s.v.

Knäckt!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

kan du inte programera å fixa problem med en dator kan du inte mycket, det är vad en kunnig kan, hantera program kan vem som helst som läst readmen, lösa problemen som e det svåra å skriva egena program! så kom inte å säg att du e duktig på datorer när du inte kan fixa detta simpla problem! så ge fan i att säga hur duktig du är och se ner på andra!

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Lite surt med alla kiddies som är datorkunniga och säkert fått minst G i allmän datorkunskap men ändå inte lyckas installera lillesyrrans spel

Citat:

Jahopp...jag har nämligen MVG på nästan alla änmen som man håller på med program som word, excel, flash o.s.v.

Hur är det knäckt?

Låter förresten riktigt roligt det sista, lite som "min pappa är bättre än din pappa".

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

men kan vi släppa det o komma till topicen???!!!!!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

okej, visst!

grejen är att det kan bero på allt, testa å å byt till ett nyare bios. kan lösa problem, men eftersom det är oem dator så är de tbästa å lämmna in den,. som sagt det är en skit dator! och har den inte hanterats rätt av nån som har lite vet om datorer så är det bara format c: som är den enda vettiga lössningen, sen säger du till dem å behandla datorn varsamnt

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Ska bara säga att jag inte har haft något problem med något annat spel än detta skit.

Har nu testat att installera directX igen, men inget resultat..

EDIT:
"Lite surt med alla kiddies som är datorkunniga och säkert fått minst G i allmän datorkunskap men ändå inte lyckas installera lillesyrrans spel"

Jahopp...jag har nämligen MVG på nästan alla änmen som man håller på med program som word, excel, flash o.s.v.

Knäckt!

Det här är ju läskigt :):) det var precis det jag menade med datorkunniga kiddies som har datorkörkort och kan word och precis alla microsoft program.. Ja skitsamma.. det är störande att du har mage att kalla dig kunnig iaf.. om du kallar dig nybörjare vet andra vilken nivå du verkligen ligger på och då kanske dem kan ge dig anvisningar till dina problem som du förstår..

Nej nu har jag nog provocerat färdigt för idag.. Hoppas verkligen du lyckas installera The Sims, min lilla syster fixade det iaf.. hon är 12, ge cd skivorna till din syrra istället så fixar hon nog det själv. Just färdigt provocerat var det ja :)..

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk

Har ett svagt minne av att jag löst ett liknande problem genom att uppdatera ljudkortets drivrutiner faktiskt. Dock lite osäker på om det var just Sims..

Permalänk
Medlem
Citat:

My game crashes before the neighborhood screen in XP.

Citat:

What we will need to do is to rename a codec file labeled ac3audio.ax, located C:\windows\system32\ folder, in order to resolve the issue. To do this, follow the steps below:

a. Double-click "My Computer"
b. Double-click the "C" drive
c. Double-click the "Windows" folder
d. Double-click the "System32" folder
e. Right-Click the "ac3audio.ax and choose "rename"
f. Rename the file to "ac3audio.ax.bak".

Once you've done that, start the game normally and it should load just fine. If that does not work, try renaming the iviaudio.ax to iviaudio.ax.bak (which will be located in the same folder as ac3audio.ax) and see if that helps.

testa supporten

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

fan vad lol realzion!

haha, okej nu lär vi oss va detta, testa suporten först. kvällens smartaste går till zion!

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Det här är ju läskigt :):) det var precis det jag menade med datorkunniga kiddies som har datorkörkort och kan word och precis alla microsoft program.. Ja skitsamma.. det är störande att du har mage att kalla dig kunnig iaf.. om du kallar dig nybörjare vet andra vilken nivå du verkligen ligger på och då kanske dem kan ge dig anvisningar till dina problem som du förstår..

Nej nu har jag nog provocerat färdigt för idag.. Hoppas verkligen du lyckas installera The Sims, min lilla syster fixade det iaf.. hon är 12, ge cd skivorna till din syrra istället så fixar hon nog det själv. Just färdigt provocerat var det ja :)..

hehe jag fick G i alla datorämnen i Skolan orkade itne göra något men kan ändå en jävla massa om datorer... vem fan bryr sig om man får bra betyg i excel etc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Det här är ju läskigt :):) det var precis det jag menade med datorkunniga kiddies som har datorkörkort och kan word och precis alla microsoft program.. Ja skitsamma.. det är störande att du har mage att kalla dig kunnig iaf.. om du kallar dig nybörjare vet andra vilken nivå du verkligen ligger på och då kanske dem kan ge dig anvisningar till dina problem som du förstår..

Nej nu har jag nog provocerat färdigt för idag.. Hoppas verkligen du lyckas installera The Sims, min lilla syster fixade det iaf.. hon är 12, ge cd skivorna till din syrra istället så fixar hon nog det själv. Just färdigt provocerat var det ja :)..

Och du ska ha mage att kalla mig för ett litet jävla G-barn som inte kan ett skit så håll bara skäften jävla ****.
Och din syrra kanske inte får något jävla fel som jag får.

Det är dom som säger att andra är dåliga som är dåliga själv...

" What we will need to do is to rename a codec file labeled ac3audio.ax, located C:\windows\system32\ folder, in order to resolve the issue. To do this, follow the steps below:

a. Double-click "My Computer"
b. Double-click the "C" drive
c. Double-click the "Windows" folder
d. Double-click the "System32" folder
e. Right-Click the "ac3audio.ax and choose "rename"
f. Rename the file to "ac3audio.ax.bak".

Once you've done that, start the game normally and it should load just fine. If that does not work, try renaming the iviaudio.ax to iviaudio.ax.bak (which will be located in the same folder as ac3audio.ax) and see if that helps."

Tack RealZion, äntligen en normal person

Lås tråden så slipper vi mer sjuka svar av den där konstiga nissen...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower