Permalänk
Medlem

hastighet vid ned laddning

Varför får jag mycket lägre nerladdningshastighet, när folk laddar ifrån mig??
Har bostream 8/1. Och ny dator.
Har trixat med half och full duplex ingen riktig skillnad.

Jocke

Visa signatur

[ QUAD 6600 ][ Kingston 4x1024 mb ram ][ HD3870 512 Mb ][ 500 Mb + 250 Mb + 300MB hdd ][ Z-4 ][ Samsung 226BW ][ Logitect MX 518 ] [ Saitech Eclipse II ] [ Antec P182 Gun metal]

Permalänk
Medlem

För du har inte full duplex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A_K
För du har inte full duplex

ADSL=alltid full dublex läs faq för ADSL ffs!!

Permalänk

ADSL är full duplex. Ditt problem beror på att ACK-paketen inte kommer fram tillräckligt fort när din upload är bellastad, skaffa ett program som prioriterar ACK-paketen så slipper du det problemet.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Detta har inget med duplex att göra, därmed gör det ingen skillnad. Detta är en normal effekt av asymmetriska uppkopplingar.

Permalänk
Medlem

hastighet

jo men jag ligger i kanske 300 k/b i nerladdning.
och så börjar nån att ladda i DC så sjunker det till ca 120 K/b.

Det är ju inte full last på linan.

Visa signatur

[ QUAD 6600 ][ Kingston 4x1024 mb ram ][ HD3870 512 Mb ][ 500 Mb + 250 Mb + 300MB hdd ][ Z-4 ][ Samsung 226BW ][ Logitect MX 518 ] [ Saitech Eclipse II ] [ Antec P182 Gun metal]

Permalänk

Re: hastighet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cortex
jo men jag ligger i kanske 300 k/b i nerladdning.
och så börjar nån att ladda i DC så sjunker det till ca 120 K/b.

Det är ju inte full last på linan.

Som jag skrev innan beror det med största sannolikhet på att ACK-paketen inte hinner fram tillräckligt fort till de du laddar ifrån. TCP tror då att paketet har gått förlorat och skickar om det, många omskickningar leder till att hastigheten minska. Prova att att köra ett program/script som prioriterar ACK-paketen så borde det gå bättre, t.ex. CFosSpeed om du kör Windows eller Wondershaper om du kör Linux.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Prioritera ACK eller tanka NetLimiter och lås UL på 85-90%

Permalänk

för att du inte har adsl.. du har scream.. scream = VDSL....

har också 8/1 i bostream vdsl.. ska få 13/13 nu i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SilentViruzz
för att du inte har adsl.. du har scream.. scream = VDSL....

har också 8/1 i bostream vdsl.. ska få 13/13 nu i veckan

scream är både vdsl >13/>13 och adsl 8/1

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Usch vad många människor det finns här, som säger så mycket dom inte har en aning om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Usch vad många människor det finns här, som säger så mycket dom inte har en aning om!

Jo, ofta är det roligare att "höra sin egen röst" än att verkligen kunna det man svarar på.

Borde man inte kunna implementera ett system där man kan ge plus- och minuspoäng till folks inlägg så att man se vilka svar som är "vettiga"? Har för mig att jag sett något sådant på andra forum. Är inte säker på att det skulle fungera i forum som "övriga ämnen", men i delar där det ofta handlar om support vore det kanske trevligt...