mitt system vart perfect!!!! kolla hit ni som ska bygga datorer

Permalänk
Medlem

mitt system vart perfect!!!! kolla hit ni som ska bygga datorer

iaf för att komma tillbaka till saken jag beställde tack vare detta forum dessa delar

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2
Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin

EPoX EP-8KDA3J Moderkort för Socket 754
nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Ljud

och en 3400+ 2.4ghz 512 cache Newcastle

nu när jag sitter på burken och är väldigt stolt över att jag plockat ihop den vill jag tacka er som hjälpte mig här på forumet:).

sen att konstiga ljud skulle finnas har jag inte märkt av och jag har inte märkt av några ostabila saker i windows eller nått körde doom3 demo test eller vad det heter snittade 70-80 fps vilket jag tycker är väldigt bra graffekortet jag körde på var 9800pro lite clockat dock:) iaf jag rekomenderar HÅRT minnena/prollen/moderkortet till andra köpare för det funkar helt felfritt och ingen av mig eller 5 av mina andra polare har haft problem (vi beställde samtidigt) och satte ihop skiten tillsammans.

sen så kostar ju inte moderkortet inte skjortan heller:) så den + 3000+ och minnena kanske hällre pc4000 för clockning skulle nog funka super bra (gissar lite villt där) men som sagt mitt system går jättebra

btw jag har idle temp på 36grader med artic pastan så ni vet också:)

Permalänk
Medlem

grattis!! alltid roligt att höra. ska själv bygga en dator idag, återkommer med problem.

Permalänk
Medlem

ok lycka till:) tänkte säga lite clock resultat (ingen stor clockning dock) jag fick upp den i 210fsb utan problem men ville sen inte fortsätta pga jag ska köra orginal litet tag till (btw hur clockar man ett graffekort) bara usea ati toolsen?:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RamZi
ok lycka till:) tänkte säga lite clock resultat (ingen stor clockning dock) jag fick upp den i 210fsb utan problem men ville sen inte fortsätta pga jag ska köra orginal litet tag till (btw hur clockar man ett graffekort) bara usea ati toolsen?:D

Jag fick med ett program till Omega drivrutinerna som heter RadLinker som det går att klocka grafikkortet med.

Visa signatur

[Chassi]Fractal Design Define R4 [Mobo]Asus Maximus VII Ranger Z97 [CPU]Intel Core i5 4690K @ 4,5GHz
[CPU-cooler]Corsair Hydro H100i [GPU]Asus STRIX GTX 970 DC2 OC [PSU]Fractal Design Integra M 650W [RAM]Corsair Vengence PRO 2x8GB 1600MHz [SSD]Samsung EVO 840 250GB [HDD]WD Red 2TB [Monitor]Acer 24" Predator 144Hz

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade allt, och vart köpte du ifrån?

Permalänk
Hedersmedlem

dem test av doom3, vart ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tjena!

Lånar denna tråd lite

Jag är också super nöjd med min nya 3400+
Kostade 6000 pix på komplett

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

2 st Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Sitter med ett 9800pro och chieftech 360 w nätagg

Fråga: Om jag skaffar ett 6800 eller x800 kort håller nätagget då?

Permalänk
Medlem

ja du kan behöva starkare då tror jag för chieftecs nätagg sägs vara cp klena:(

Permalänk
Medlem

Jag har hört en som sitter på ungefär samma system med ett X800 Pro och kör på ett 300W agg. Jag tror inte att det behövs om du inte har tokmånga hårddiskar.

Visa signatur

Pedant.