Permalänk
Medlem

Router för LAN.

Jag har bredband genom LAN som är låst till en MAC-adress, jag ska snart skaffa en ny dator och vill låta både den gamla och den nya dela på anslutningen.
Jag tänkte lösa det genom att skaffa en router, men jag vet inte vilken typ jag ska ha.
Jag hittar bara DSL-routers, fungerar de även med LAN?
Och om det är routerns MAC-adress som är låst till uppkopplingen kommer alla enheter kopplade till routern få till gång till anslutningen?

Permalänk
Avstängd

vad har du för ISP som låser MAC-adressen ?

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Avstängd

Funkar det inte med en switch istället?

Dlink 804HV ska klara 40mbit WAN så ifall du inte har 100mbit ska nog denna funka. Dock är jag osäker ifall de funkar till LAN anslutning!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Funkar det inte med en switch istället?

Dlink 804HV ska klara 40mbit WAN så ifall du inte har 100mbit ska nog denna funka. Dock är jag osäker ifall de funkar till LAN anslutning!

När han säger att den är låst till en MAC-adress förmodar jag att han menar att han bara får ett IP?

Isf funkar inte en switch, måste ha flera IPn för det.

Vad för router du vill ha beror på hur mycket du vill lägga ut på den :). Billigast är väl di-604 som kostar 400-500, kanske ännu mindre, har jag för mig.

Permalänk
Avstängd

Obs ta inte dlink 604 kolla in min tråd som ja skrev för ngn min sen.

Och kolla alla andra trådarna!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hudsonhawk
Obs ta inte dlink 604 kolla in min tråd som ja skrev för ngn min sen.

Och kolla alla andra trådarna!!

Tja, för vissa fungerar den bra, för vissa fungerar den mindre bra. Man får vad man betalar för :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hudsonhawk
Obs ta inte dlink 604 kolla in min tråd som ja skrev för ngn min sen.

Och kolla alla andra trådarna!!

min funkar bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
När han säger att den är låst till en MAC-adress förmodar jag att han menar att han bara får ett IP?

Precis.

Tack för alla svar.