Ground Control 2 hjälp

Permalänk

Ground Control 2 hjälp

Hur försvarar man sig bäst mot Missile Clanguard då man spelar som NSA? Har svårt för detta. Ser bara en massa missiler dyka upp ur tomma intet och mangla sönder mina fina tanks. Clanguard verkar ju kunna både se och skjuta ruskigt långt. Har inte NSA någon med samma egenskaper?

Vore även tacksam för allmänna strategiska tips till detta underbara lir. Även dom mest grundläggande tipsen är av intresse eftersom jag är ganska ny på spelet.

Warhurst out.

Permalänk
Medlem

det är väl bara att du flyttar på "gubbarna". och ja NSA har likadan du vet domdär som man köpte av dom där "handelsklanen"

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Ett tips är att alltid ha tanks och andra dyra enheter en bit bak. Ha alltid infanterister längst fram så dom blir anfallna först och flytta sedan fram tanksen vid anfall. Själv brukar jag ställa in infaterister i hus så dom täcker så mycke som möjligt runt min "uppsamlingsplats".

Permalänk

MaXiMuZ, nej jag vet inte vilka man köpte av handelsklanen.... Vill du berätta vad dom heter?

Ok tack för tipsen LocSin! Ska testa det.

Permalänk
Medlem

har inte spelet själv men kan du inte sätta dina tanks på patrull så dom håller sig i rörelse eller är det målsökande missiler?

Permalänk

Det är målsökande missiler. Har testat LocSins taktik och den fungerar ganska bra. Har även upptäckt att Siege Soldiers är ganska bra på att slå ut Missile Clanguard även fast Siegekillarna inte har någon vidare räckvidd. Man får vara lite aggresivare bara.

Permalänk
Medlem

Jag är en av moderatorerna i #Groundcontrol2 så där finns rätt mycket information att hämta. Men kör du som NSA så kan du köpa Raptor Snipers, dom tar ut en squad med vilka infanterister som hels väldigt snabbt. Kör du som viron så meldar du ihop vanliga assault clanguards så att du får några gubbar som jag inte kommer ihåg vad dom heter, men dom är väldigt effektiva mot infanteri i alla fall

NSA har ju också siege units som också är väldigt bra mot infanteri i secondary mode, då blir det bara slafs kvar

Edit: såg att du skrev att du testat siege units och du tyckte att dom inte hade någon räckvid, men testa att köpa en APC till dom. det får plats 8 st i en tror jag vilket räcker rätt bra. Siege units är också snabbare än andra infanterister i primary mode.

Skriv gärna till mig på irc om du undrar något, heter spixz där.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk

Tack för alla tips. Raptor Snipers har jag knappt använt alls. Har tyckt dom var lite för smala i sitt användningsområde. Ska testa dom.

Tycker siege units funkar ganska bra annars förutom räckvidden då. Risken med att slänga in dom i en apc är väl att man drar på sig alla missilerna mot bilen och om bilen smäller är det väl kört för dom som sitter i? Kanske bara jag som är långsam. Måste lära mig fler snabbkommandon.

En annan fråga: Vad är det första ni beställer som NSA? Och hur uppgraderar ni? Jag brukar köpa ett gäng av dom där små jeeparna för att snabbt kunna ta några VL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twisted_Krister
Tack för alla tips. Raptor Snipers har jag knappt använt alls. Har tyckt dom var lite för smala i sitt användningsområde. Ska testa dom.

Tycker siege units funkar ganska bra annars förutom räckvidden då. Risken med att slänga in dom i en apc är väl att man drar på sig alla missilerna mot bilen och om bilen smäller är det väl kört för dom som sitter i? Kanske bara jag som är långsam. Måste lära mig fler snabbkommandon.

En annan fråga: Vad är det första ni beställer som NSA? Och hur uppgraderar ni? Jag brukar köpa ett gäng av dom där små jeeparna för att snabbt kunna ta några VL.

Jo, det är rätt så kört för de som sitter i apc'n, men du kan ju binda en knapp till "exit vehicle" så kan du springa ut så fort den börjar förlora hälsa. Men apc'n tål rätt så mkt så det ska nog inte vara något problem.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

OT: Är det många som spelar GC2 online? Finns det många servers och så?