Vill få bort alla uploads på dc, vad gör jag!!!!??? (Snälla Hjälp)

Permalänk
Medlem

Vill få bort alla uploads på dc, vad gör jag!!!!??? (Snälla Hjälp)

Jag har Telia 8Mbit och så fort någon börjar tanka från mig så sjunker mina downloads från 700 till 10-80 :S.

Detta har blivit väldigt jobbigt med tiden...

Jag undrar nu ifall någon vet någe Program/Fil som gör så att folk inte kan tanka från mig eller gör så att minna slots ser fulla ut!!!

PS: Dom får helt enkelt hitta någon annan att tanka från, som inte förstör deras linna helt (Vet att det inte är rätt, men men...).

Visa signatur

>----Mikee----<

Permalänk
Avstängd

NetLimiter. Ställ maxhastigheten uppåt på ungefär 80-90% av den totala så skall det ordna sig.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Varför frågar du då en så urbota dum fråga om du inte vet att det är rätt?
Dessutom är det inte tillåtet att diskutera warez på forumet. Och kom inte och säg att du laddar ner semesterfilmer från dina kompisar.

Permalänk
Medlem

/me räknar sekunder innan denna tråden blir låst.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

tänk om den du tankar ifrån i 700 skulle spärra dig? hur roligt sulle du ha då ?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

brukar bara markera alla o delete som faen har blivit hotad av utländska persone rsom har "lant3" ibland..

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Glömsk

Tråd flyttad. Förstår inte hur några av er får detta till piratkopiering, han kanske hänger på någon hub för linuxkärnor. Man skall icke förutsätta!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

DC++ Stealth - stäng av uploads och filelist.
Skitschysst, du slipper vara olaglig dessutom.

Enda nackdelen är att du riskerar bli bannad samt hatad.

Visa signatur

<insert extremely unnecessary text here>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kemm
DC++ Stealth - stäng av uploads och filelist.
Skitschysst, du slipper vara olaglig dessutom.

Enda nackdelen är att du riskerar bli bannad samt hatad.

... och att man förstör hela principen med p2p.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Låter annars som att du skulle behöva gå in i settings->Advanced->Use small send buffer .. kan lösa ditt problem...

Visa signatur

AMD FX8320 @ 4,4GHz (Corsair H60), ASUS Sabertooth 990 rev. 2, XFX Radeon R9 290, 16GB Crucial Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Re: Vill få bort alla uploads på dc, vad gör jag!!!!??? (Snälla Hjälp)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikee
Jag har Telia 8Mbit och så fort någon börjar tanka från mig så sjunker mina downloads från 700 till 10-80 :S.

Detta har blivit väldigt jobbigt med tiden...

Jag undrar nu ifall någon vet någe Program/Fil som gör så att folk inte kan tanka från mig eller gör så att minna slots ser fulla ut!!!

PS: Dom får helt enkelt hitta någon annan att tanka från, som inte förstör deras linna helt (Vet att det inte är rätt, men men...).

Använder du router eller liknande? Om du kör nätverk mot modemet eller hur man nu ska säga så ändra till 10MBit istället för 100MBit ... gör susen för mig.

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vill få bort alla uploads på dc, vad gör jag!!!!??? (Snälla Hjälp)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedis
Använder du router eller liknande? Om du kör nätverk mot modemet eller hur man nu ska säga så ändra till 10MBit istället för 100MBit ... gör susen för mig.

Hur menar du?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Stäng av DC.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Stäng av DC.

det är det bästa inlägget jag läst på länge....

nä men ärligt, hur skulle det se ut om alla bara vill ha men ingen vill ge

Permalänk
Medlem

Finns en sida som heter något med viper, där finns en lösning. Tänker dock inte ge dig (eller andra för den delen) hela adressen då ni ska få kämpa lite åtminstonde för att få vara riktiga lamers.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

Gör som Thallid sa.
Om jag inte är helt ute och cyklar är det så att trafiken uppströms maxar och det inte blir någon plats över att sända bekräftelser på de inkomande paketen, därför går hastigheten ner i botten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Tråd flyttad. Förstår inte hur några av er får detta till piratkopiering, han kanske hänger på någon hub för linuxkärnor. Man skall icke förutsätta!

Men direkt när nån nämnde att dom hade testat Doom 3 innan den kom ut i Sverige så låstes de trådarna, fastän man kunde ha köpt spelet från utlandet.....

Permalänk
Medlem

Här är programmet med lösningen:
http://www.cfos.de/download/download_e.htm
cfosspeed-v106.exe

Jag uploadar i 70 samtidigt som jag downlodar i 400-600 ibland ännu mer men då sänks uploaden.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Förbannade leecher! *suckar*

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

http://www.astalavista.com/?section=dir&cmd=file&id=957

Finns en slotlocker där

Dock förstör du hela principen med DC.

Permalänk
Medlem

förhoppnings vis har du samma annvändar namn ute ska hålla utkik efter dig......
gissa vad jag kommer att göra då........

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkyard

gissa vad jag kommer att göra då........

ladda från honom

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkyard
förhoppnings vis har du samma annvändar namn ute ska hålla utkik efter dig......
gissa vad jag kommer att göra då........

Blacklista hans IP i din firewall?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Surt med alla dessa "jag vill inte dela med mig". Tur att det finns privata hubbar.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
Här är programmet med lösningen:
http://www.cfos.de/download/download_e.htm
cfosspeed-v106.exe

Jag uploadar i 70 samtidigt som jag downlodar i 400-600 ibland ännu mer men då sänks uploaden.

Hade läst mycket gott om det programmet, och hoppades verkligen på att det skulle kunna minska mina problem. Jag blev dock missnöjd...
Vid 0KiB/s UL är min DL ~800KiB/s
Vid 35KiB/s UL är min DL ~350KiB/s
Vid 65KiB/s UL är min DL ~200KiB/s

det var inte det mirakelprogram som jag först fått uppfattningen om, tyvärr

Permalänk
Medlem

Så alla ni som klagar hade gått med att tanka i 10Kb/s och uploadat i 60? Det kan jag säga direkt att det hade inte jag gått med på. Orka lipa om en sådan given sak....

Visa signatur

"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him" -winston churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkyard
förhoppnings vis har du samma annvändar namn ute ska hålla utkik efter dig......
gissa vad jag kommer att göra då........

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli
Surt med alla dessa "jag vill inte dela med mig". Tur att det finns privata hubbar.

Istället för att spela coola kan ni ju hjälpa killen..... det verkar ju inte vara så att han inte vill dela med sig..... problemet verkar ju vara det att han inte vill offra 90% av sin lina för att kunna skicka i max ..... va konstigt

Tycker killen ska använda sig av Netlimiter.... programmet är bra och du kan skicka i 80% av din maxkapacitet samt tanka fullt.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Bra hubbar tillåter väl inte sånt skit.

Ha som alla andra eller lägg ned.

Visa signatur

jhkl

Permalänk
Medlem

Lika för alla är principen för att p2p ska gå runt. Folk som kommer med förslag borde tänka över situationen om alla satt med program som blockerade slots.

Permalänk
Medlem

du kan börja med och avinstallera DC....för där har du inget och göra om du inte vill dela me dig!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64