Permalänk
Avstängd

Vilket Gbit NIC rekommenderas?

Vilket Gbit NIC rekommenderas?

Intel Pro/1000MT Desktop Adapter 1000BaseT,PWLA8391MT
eller kanske
3Com Gigabit NIC PCI , Gigabit Ethernet Desktop NIC, 3C2000-T ?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Har både 3C2000 och Intel Pro/1000 och eftersom båda har bra stöd i Linux numera så tycker jag inte att det är någon skillnad på dom ur den synvinkeln.

Prestandamässigt märker jag inte så mycket heller.. Switchen imellan korten är en Netgear som förmodligen bestämmer mer om hur det skall gå till i nätet.

3com var lite billigare senast jag köpte, så då fick det bli det.

Permalänk
Medlem

Intel. Allt annat är bara leksaker i jämförelse :-). Det har överlägset bäst drivisar oxo.

Permalänk
Medlem

Ännu en röst på intel

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk
Avstängd

intel råkar vara någon enstaka krona billigare också, då blir det nog ett intelkort.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Avstängd

tycker båda korten funkar utmärkt i linuxkärnan. kör dock enbart 3com

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Avstängd

Klarar intels kort att använda en vanlig patchkabel som "korsad" mx-nånting brukar det kallas

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!