Permalänk
Avstängd

när kommer priset går ner på 939?

eller ska man slå till på ett 754 nu? Ska köpa cpu+mk. Det som jag funderar på är då athlon64 3000 och ett Asus K8V.

billigaste 939 cpu kostar typ lite över 3 lök medans 754 kostar typ 2 lök. är ju viss skillnad och frågan är om det är värt att köra på 939an

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Hedersmedlem

AMD säger själva att man inte skall satsa på 939:an fören fjärde kvartalet och dom har leverans problem på alla sina processorer just nu så det lär nog dröja någon månad innan dom kommer med en billig processor till 939:an.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

fjärde kvatalet hmm är det inte det nu? jag är villig att lägga 1500:- på cpu men det finns fasen ingen 939 med det priset. frågan är då om jag ska vänta 1 mån? och 939 kostar 1500:-?

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
fjärde kvatalet hmm är det inte det nu? jag är villig att lägga 1500:- på cpu men det finns fasen ingen 939 med det priset. frågan är då om jag ska vänta 1 mån? och 939 kostar 1500:-?

Tvivlar på att priset på 939 +3500 hinner droppa i pris från ca 3000:- till 1500:- på en månad. Men man ska aldrig säga aldrig. Det hände ju i sommras att priserna gick ner med ca 30% på vissa AMD porcessorer bara över en kväll så... Och tidigare talades det om att Intel skulle sänka sina priser i Augusti/september därav många räknade med att även AMD skulle följa med på Intels linje för att konkurrera. Men vad jag vet så har inte denna prissänkning skett. Fast jag är dock inte så insatt i Intel och deras priser dock tycker jag inte att AMD 939 blivit billigare de senaste två månaderna - tyvärr.

Permalänk
Medlem

AMD kanske inte ''svarade'' på intels prissänkning för att de sänkte sina priser en månad innan...
Verkar som om vissa tror att amd snart kommer skänka bort sina processorer till lägst bjudande. Möjligtsvis blir det en mindre prissänkning när amd lanser sina 90nm processorer. Annars lär inga större prissänkningar vara att vänta innan snabbare processorer lanseras, dvs tidigast början av 2005 då intel ska försöka lansera en cpu med FSB på 1066MHz. Amd lär säkerligen komma med något motdrag som gör dagens processorer ''gamla'' så att priserna sänks.

Permalänk
Avstängd

Det är alltså bäst att slå till på ett 754 system om man ska ha delarna idag?

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
Det är alltså bäst att slå till på ett 754 system om man ska ha delarna idag?

Med socket 939 har du chansen att uppgradera cpu:n i ett senare skede medan socket 754 ger mest för pengarna. Sedan får du själv avgöra vad som passar dig och din plånbok bäst.

Permalänk
Avstängd

det är jag väl medveten om men när man uppgadera brukar man ändå köpa nytt mk och cpu samtidigt så.

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Hedersmedlem

Det skall komma Sempron till 939:an också det är bara en frågan om när.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

det har väl redan kommit?

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg