Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av per79a
Se där ja, tackar så hjärligt för tipset!

Ställde in på 32mb AGP aperture, fick i snitt 10 FPS mer. Vissa sektioner +20FPS mer. Tänka sig att det skulle påverka så......:D

Bara varit med det fenomenet i Far Cry innan...

testade att gå ner till 32 mb AGP ap. och fick upp fps med 5-7 fps mer i snitt

PS. man ändrar ju saker i datorn som andra tipsar om, men vad är det man egentligen gör? Vad har vi gjort egentligen genom att ändra detta?:confused:

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Eller varför inte köpa i Japan?
Helt klart mysigast, massa kurvor och smala vägar

Jag röstar för Japan! =D

Visa signatur

,

Permalänk

Måste bara säga: J******************************KLAR vilket kul spel!
Kör det på min gamla härk, 2ghz x 512 x GF3 Ti200 och det rullar på helt ok!
Lite lustigt dock. Vid första försöket så körde jag på de förinställda inställningarna för grafiken, dvs allt på LOW, 640x480 (32b färg).
Lite snopet var det då när jag inte ens kunde varva motorn utan att det fetlaggade.. vi pratar alltså 1-2 minuters lagg här.. =P

Så jag började om, satte på 800x600, 16b färg och kryssade i Tripple buffer.. och tro det eller ej, men nu smider det! Koooooonstigt vaa?
Ser helt ok ut tycker jag.. (grafiken alltså )

Har precis rejsat runt skolan, nu ska GB ägas..

Visa signatur

...Many soldiers eighteen years, drown in mud no more tears. Surely a war no-one can win, killing time about to begin...

Permalänk
Medlem

Snyggt är det... Och defenitivt den bästa kännslan, inte som collin, som är förjävligt, inte äns i närheten av riktig bil där.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

SimBin GTR's Ljud
Colin McRae 5's Grafik
Richard Burns Rally's Fysik och banor.

There you got it

Permalänk
Medlem

Vilken kameravinkel använder ni grabbar???

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Hedersmedlem

nu har jag köpt nya pedaler för ~1300kr.....så nu jeklar !!!!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Sådär, har druckit 2st 3,5: or
Skall testa hur det drabbar bilkörningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skoteridioten
Måste bara säga: J******************************KLAR vilket kul spel!
Kör det på min gamla härk, 2ghz x 512 x GF3 Ti200 och det rullar på helt ok!
Lite lustigt dock. Vid första försöket så körde jag på de förinställda inställningarna för grafiken, dvs allt på LOW, 640x480 (32b färg).
Lite snopet var det då när jag inte ens kunde varva motorn utan att det fetlaggade.. vi pratar alltså 1-2 minuters lagg här.. =P

Så jag började om, satte på 800x600, 16b färg och kryssade i Tripple buffer.. och tro det eller ej, men nu smider det! Koooooonstigt vaa?
Ser helt ok ut tycker jag.. (grafiken alltså )
http://rosenson.mine.nu/upload/upload/rbr.jpg

Har precis rejsat runt skolan, nu ska GB ägas..

Du får vara rädd om bilen, jag ser nog att du har bucklat motorhuven Ärligt talat, f*n vad frustrerande det är när man helt plötsligt befinner sig ute o skogen. arrrrrr

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^
SimBin GTR's Ljud
Colin McRae 5's Grafik
Richard Burns Rally's Fysik och banor.

There you got it

Hahahah agree, men GTR's grafik är nog den bästa av dem oxå.

Permalänk
Medlem

Vad gör ni för tider på Harwood Forest? übersvårt! 3.52 än så länge....

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

FInns det inget demo ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

project_rbr.wmv
(18mb~)

min andra film

Permalänk
Medlem

Är det jag som är värdelös i ***** eller är det min ratt som suger?

Jag klarar inte av den andra övningen på Advanced Rallyskola. Man ska ju göra en sladd med vänster pedal, men jag åker bara rakt fram ut i naturen. Om jag svänger vänster så rycker det till och jag åker ut. Jag får ingen finkänsla i ratten. Antingen reagerar den inte, eller så rycker den som om man körde med tangentbord.

Hur kan man ställa in så det är som att köra med ratt och inte med tangentbord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Har också lite problem med fps. Är det så att skärmens refresh rate påverkar fps? Kör just nu på 75Hz, blir det bättre fps med 60 Hz?

Det beror lite på hur grafikmotorn funkar och sånt. Kör man trippelbuffring så innebär ökad refresh rate normalt bara att man höjer gränsen för max fps. Kör man dubbelbuffring (det normala) så måste man dock ligga och vänta på varje retrace innan man kan börja rendera nästa frame. (Annars blir det fladder och skit på skärmen.)

Om datorn t ex orkar med 70 FPS osynkat (vi antar att vi ligger där konstant, för enkelhetens skull) och man ligger på 75 Hz med sync, så ramlar man ner till 75/2 = 37.5 fps. Eftersom dubbelbuffring innebär "hårdsync" så kan man ju inte utnyttja "extratiden" man får när man droppar en frame, så därför måste man droppa en frame för varje visad - och blir det halva refresh raten konstant. Sätter man ner till 60 Hz i vårt exempel så klarar man sig istället med lite marginal, och låser snyggt och fint på 60 FPS.

Eller så kopplar man ur retrace sync och får vad datorn orkar med - samt en massa äcklig tearing. Det är dock trots allt oftast bättre än att FPSen blir låst till halv eller tredjedels refresh rate.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
Är det jag som är värdelös i ***** eller är det min ratt som suger?

Jag klarar inte av den andra övningen på Advanced Rallyskola. Man ska ju göra en sladd med vänster pedal, men jag åker bara rakt fram ut i naturen. Om jag svänger vänster så rycker det till och jag åker ut. Jag får ingen finkänsla i ratten. Antingen reagerar den inte, eller så rycker den som om man körde med tangentbord.

Hur kan man ställa in så det är som att köra med ratt och inte med tangentbord?

problemet ligger i att du styr med ratten..
du ska styra med pedalerna - tar ett tag att lära sig. - jag har t.ex. inte gjort det helt själv, än..

försök att
i snabb ordning
svänga...+broms (==> sladd)
GAS ... (fortfarande broms)
efter ett tag mer gas & mindre broms..
reglera bilens riktning i kurvor med gas och broms - inte med ratten

_____________________

Robfox: har inte kört sådär jättemkt på Harwood Forest på sistone...men som bäst har jag legat på 3'40'37

har haft potential att ta MKT bättre tider....men har alltid missat i slutet

http://www.f.kth.se/~kjolhede/final.mpg
om du vill se körningen

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Dock så har jag ju också en Logitech med gult gummi. Typ den sämsta ratten. Pedalerna väger lika mycket som en frigolitbit och dom glider omkring på golvet hela tiden

Helt sjukt svårt att spela då

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
Dock så har jag ju också en Logitech med gult gummi. Typ den sämsta ratten. Pedalerna väger lika mycket som en frigolitbit och dom glider omkring på golvet hela tiden

Helt sjukt svårt att spela då

aj
jag hade en sån förr
den var hemsk på alla sätt & vis
nu har jag en logitech momo racing force, men använder ett par CH pro pedals till den... (dock körde jag med momo-pedalerna i filmerna) - även pedalerna till momo racing force suger något otroligt.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Satte ett nytt rekord på Fraizer Wells banan.

Tid: 2:01:89
Skärmskott: http://strogge.se/files/fraizer-usa.gif

Replay här
http://strogge.se/files/fraizer-usa20189.zip

Lite skabbig körning här och där men det blir det väl med gasen i botten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Satte ett nytt rekord på Fraizer Wells banan.

Tid: 2:01:89
Skärmskott: http://strogge.se/files/fraizer-usa.gif

Replay här
http://strogge.se/files/fraizer-usa20189.zip

Lite skabbig körning här och där men det blir det väl med gasen i botten

2.01.88!!!
slog dig med EN hundradels sekund ......nu måste du vara sur

Replay

screenshot

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

de funkar ju inte för mej, kan inte ens creata en profile,

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Avstängd

Är det bara mitt spel som typ små hackar såfort biljäveln är i luften? testat både med 2x512 och 2x256i ram. bh5:or båda 2

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att kunna styra med ratten?
Har en logitech med gult gummi...
När jag svänger åt höger så står där x-axel och när jag svänger åt vänster står det lika dant och då tycker rbr att jag har 2 funktioner på samma "knapp" och då går det inte att spela
Men tittar man på mätarna ute till höger så funkar det hur bra som helst..
Vad ska man göra åt det?

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave84
Hur gör man för att kunna styra med ratten?
Har en logitech med gult gummi...
När jag svänger åt höger så står där x-axel och när jag svänger åt vänster står det lika dant och då tycker rbr att jag har 2 funktioner på samma "knapp" och då går det inte att spela
Men tittar man på mätarna ute till höger så funkar det hur bra som helst..
Vad ska man göra åt det?

Nu sitter jag tyvärr inte vid datorn som har rbr installerat, men när man har ratt så ska man ha x-axeln på endast en "knapp". Jag har för mig att den heter steering eller något liknande, så istället för at ha +x-axis på en knapp och -x-axis på en annan så har man bara x-axis på en enda "knapp".
Det är likadant om man kör med pedalerna på samma axel.

Permalänk
Medlem

Du får välja "steering" istället för vänster och höger. Samma sak med bromsa och gasa. Ta alternativet som innehållet båda och välj till den axel du ska ha

edit:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Är det bara mitt spel som typ små hackar såfort biljäveln är i luften? testat både med 2x512 och 2x256i ram. bh5:or båda 2

Skumt, vilka drivrutiner har du?? Själv har jag Catalyst 4.7

När jag kör 1024*768 ligger runt 80fps, så det flyter på bra

Sker det bara när du i luften?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Du får välja "steering" istället för vänster och höger. Samma sak med bromsa och gasa. Ta alternativet som innehållet båda och välj till den axel du ska ha

edit:

steering - en axel, JA
men .....kör för guds skull med separat broms & gas

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Menade att man ska välja "accelerate and brake" och inte båda för då funkar det ju inte

Klart att jag kör med separat broms och gas

Permalänk
Medlem

Om man har en Logitech Wingman Formula Force GP så går det inte att ställa in den på seperata axlar för brom och gas va?

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Om man har en Logitech Wingman Formula Force GP så går det inte att ställa in den på seperata axlar för brom och gas va?

aj
tråkigt

spelet blir i princip ospelbart om man inte både kan gasa och bromsa samtidigt ibland

btw....nya filmen :
http://www.f.kth.se/~kjolhede/Takumi%20himself2.mpg

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.