Braskens.com stämmer prisjakt!

Permalänk
Medlem

Jadu, nu fick man sig ett gott skratt....HAHAHAHA!!!
Hoppas att han blir polisanmäld själv och får straff för detta för så här gör man ju bara inte....

Ska vi chansa på att om det nu blir polisanmälan mot honom att han påstår att allt är påhittat och undrar om alla är spoiner från konkurrenter??? (som Dataprince's Peter Liu)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Peter liu o braskens VD är nog släkt på något sätt

Permalänk
Medlem

Tyckte det var lustigt när han ville att man skulle kolla företagets bakgrund.
Varpå någon på prisjakts forum som jobbade på nåt kredit företag gjort det.
Då visade det sig att dom ej får handla på kredit och att företaget knappt gjorde någon vinst.
muahahaha och att deras rating inte alls var speciellt hög. dvs kredit ratingen
Och enligt radiohandlarn.nu's hemsida har dom ingen anknytning till braskens som detta påstår på sin egen sida.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Inlägget borttaget eftersom det var obegripligt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

bartil> Uhm... du har nog inte riktigt läst igenom vad det hela handlar om... Bakläxa! ;P

/S

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
Ärligt talat förstår jag inte vad det är frågan om. När jag handlade min tv hos braskens var det iallafall inga problem med bemötandet eller företaget överhuvudtaget. Det är ju heller ingen som vet om den här killen på Prisjakt är en konkurrent till braskens som råkar vara lite avundsjuk och bestämt sig för att sprida lite dåliga rykten, som nu spritt sig som ringar i vatten. Själv har jag som sagt bara goda erfarenheter av dem, liksom min kompis, som också handlade där och liksom jag fick rätt leverans till rätt pris inom bara ett par dagar. Hade t.ex. lite problem med inställningarna på teven, så jag ringde dem och fick toppsupport direkt.
/Brask... nä jag menar Frazz... nä, fan också, jag menar bartil

Det är redan bevisat att Lux (den som skrev de hotfulla pm'n till poopster) var VD'n för braskens.
Gör om gör rätt!

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunshades
bartil> Uhm... du har nog inte riktigt läst igenom vad det hela handlar om... Bakläxa! ;P

/S

Det var ju ironi från början till slut. Jag tyckte "Frazzes" inlägg var så roligt att jag var tvungen att skriva ett likadant; parodi på "Frazze", m a o. Var det bara jag som skrattade åt honom?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Ah oki Ironi är svårt i text om man inte känner författaren hehe. Man jo, jag läste Frazze och fnissade en del åt vad han skrev eftersom har var så ihärdig att det inte spelade någon roll om han bara skrev för att jävlas eller om han faktiskt var såpass pantad.

/S

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Medlem

Låter lite som Peter Liu som uppenbarligen är paranoid angående sitt företag. Riktigt löjligväckande faktiskt

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Nu handlar tråden iofs inte om Peter Liu även om hela historien är löjeväckande

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Sunshades & the_wiz: Ja, ironi blir ofta missförstått på forum. Jag tog på mig skulden den här gången eftersom ni var två på rad som missuppfattade; då lär det ju ha varit min del av kommunikationen som brustit.

Ja, nog är han festlig, "Frazze". - En sida att återbesöka en dag när man har tråkigt!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Att denna person inte har någon skam i kroppen. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.
Förstår inte denna människa att den har dumförklarat sig för allframtid?
Sitter o smågarvar samtidigt som jag inte förstår hur folk kan arbeta så på en "proffisionell" återförsäljare i Sverige............................

Permalänk
Medlem

Ska man skratta eller gråta?

Permalänk
Medlem

Men shit va oproffsiga. Asså för min del kan Pooster eller va han heter lika gärna ljuga, det handlar ju inte om det längre. ALLT handlar ju om hur han blev bemött.

Svårt för VD'n att skicka ett mail med: "Tråkigt att du inte är nöjd med våran affär. Jag ska som VD personligen se till att kompensera detta. Jag skickar högtalarkablar till dig" Eller vad som helst, behöver inte ens vara nått stor värde ju, man blir ju ändå glad att dom vill "fixa" till även om man bara får typ 100 spänn.

Vem hadde brytt sig om det här då, det hadde ju inte hänt nånting.

Men nu blir den dumma fan arg och ska polisanmäla och hålla på...

HAHAHA...

Även om Pooster va ute för att smutskasta Braskens så har dom på Braskens HEEEEELT fixat till denna soppa sjävla.

Permalänk
Medlem

Hmm, flyttade just hem till Lkpg och landade 300m från nämnda butik. Tänkte väl att "sweet med en radio/tvbutik så nära". Men nu tror jag att jag väljer någon annan butik till mina hemmabioköp :/

Visa signatur

Borta bra men 127.0.0.1 bäst!
[ Maxorb på en Core2Duo E6850 ][ Asus P5N32E-SLI Plus ][ 4*1GB Crucial Ballistix PC8500 ][ 2st GW 8800GTX ][ WD Raptor 74GB ]

Permalänk
Medlem

Faan och där har man spenderat 20k

riktigt uselt uppförande

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Avstängd

Värre än så...

CINT (ett konsumentföretag på webben http://www.cint.se) har också drabbats av brasken fånerier..

så till den grad att de i sitt senaste nyhetsbrev har en BRASK-lapp (ursäkta skämtet!) om just detta "företag"

Citat:
KRÖNIKAN
----------------------------------------------------------------------
Sedelärande historia - av Anders Nyman
Det var en gång en småföretagare som ville sälja mer saker i sin butik.
För att hjälpa omsättningen på traven så gick han in på olika webbplatser
och skrev inlägg om hur bra hans butik var. För att det skulle bli mer
trovärdigt låtsades han vara någon annan än han var.
http://www.cint.se/sweden/asp20/auto_arkiv.asp?Type=2&id=630
Slut citat!

Permalänk
Medlem

Teks: Så skönt skrivet alltihop

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Prisjakts syn på Braskensaffären - update
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=68005&st=0&s...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk

Shit vikken tråd jag missat ,jag tror jag ska knalla dit o gnälla lite face to face o se om jag blir polisanmäld

Permalänk
Medlem

Bästa var ju :
"Det ÄR min lagliga RÄTT! Jag vill inte vad eller vem som ska ta mitt förtagsnamn i sin mun t ex... "
Jag menar va??..??

Visa signatur

Bekämpa alkoholismen! Drick mera så det blir mindre över till andra!

Permalänk
Medlem

det verkar ju lite som att killen skriver totalt koko för att inte verka som VDn ... eller vad tror folk.?

Permalänk
Medlem

synd att prisjakt bangade ur och slutade skriva om saken, skulle vilja veta vad som har hänt sedan sist.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni tala illa om Braskens ,det är ju ett jättbra företag. Dom är alltid vänliga och snälla. Att man är lite långsam i huvudet är väl inget fel. Dom är jätte jätte bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ari
Hur kan ni tala illa om Braskens ,det är ju ett jättbra företag. Dom är alltid vänliga och snälla. Att man är lite långsam i huvudet är väl inget fel. Dom är jätte jätte bra.

Jättekul...

Fast om du var seriös vore det iofs rätt så roligt.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
synd att prisjakt bangade ur och slutade skriva om saken, skulle vilja veta vad som har hänt sedan sist.

Tycker det var fegt att stänga ned braskenstråden.
Iom det hjälper de braskens tysta ned skandalen.

Permalänk
Medlem

Seriöst jag har köpt där, och vd´n skulle flytta,få barn,influensa, och mail besvarades ej,telefonsamtal, leveransen strulade, och tv´apparaten pajade efter 2 månader,och blev heller inte levererad till dörr som utlovat och betalt för, 75 kg otymplig tv. En mkt tragisk person till vd,och utöver det så Var Toshibas pr chef i swe medveten om deras kundbehandling,och rykte,och ett serviceställe hade slutat arbeta med dom,synd jag inte visste det innan....morr

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair