Braskens.com stämmer prisjakt!

Permalänk
Medlem

Ja herrejävlar...
Vi kanske ska sluta skriva om det hela.. kanske galningen får för sig att polisanmäla swec oxå..
Iofs tror jag swec har mer cojones än den andra där dom tog bort tråden.
yay swec!

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Kanske skulle polisanmäla db för att de tagit bort frifrakt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ännu en butik på min svarta lista. Kan de inte bara lära sig nån gång?

Edit: Skrämmande hur lite det krävs för att vissa ska fega ur och ta bort trådar. Har folk inga kulor längre?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Hahaha kolla Pricerunners forum, det mest bisarra någonsin! Magnus tar till sin låtsaskompis "frazze lund". "BEGRUNDA och LÄS" som frazze hade sagt.

Ja just det länk ja...
http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=5352&postdays...

Det kan också vara någon annan med helt annan uppkoppling men som är anställd på braskens, vilket innebär att det inte går att bevisa.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jo visst är det möjligtatt det verkligen är två, men det är knappast troligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jo visst är det möjligtatt det verkligen är två, men det är knappast troligt.

Om du hade arbetat på braskens, hade du då skrivet något positivt för att rädda ditt eget skin eller ej? Så helt osannolikt är det inte, dock så tror jag inte fallet är sådant. Och om jag skall vara ärlig så bryr jag mig inte heller så mycket...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ehhh.....

"Jag tystar ej men vill se ditt underlag, ska du namnge mitt företag så ska du be mig om lov innan - Det ÄR min lagliga RÄTT! Jag vill inte vad eller vem som ska ta mitt förtagsnamn i sin mun t ex... "

Personen i fråga verkar behöva psykiskt vård.

Första gången jag hör om både Prisjakt och Braskens.com. Gissa om att dålig rykte sprider sig snabbt på nätet.

Ska nu läsa vidare trådar EyEr0n postade :). Får se hur mycket pajkastning man kommer orka med

Permalänk
Medlem

Nu är det iaf bevisat att användaren under namnet "lux" är samma person som Braskens. Intressant att se vad som händer nu

Permalänk
Medlem

asså en missnöjd kund som nu hotas att bli stämd vA ?

Permalänk
Geeks
SweClockers

För er som inte orkat läsa igenom den stora prisjaktstråden kommer en sammanfattning:

1. En missnöjd kund ger Braskens en dålig recension på prisjakt.nu (Inget märkvärdigt, bara en missad leverans och svårt att få tillbaka sina pengar)

2. Kunden får ett argsint mail från ägaren, där förtäckta hot förekommer (vi kommer hålla koll på dig i fortsättningen etc.) . Kunden hotas även med polisanmälan.

3. Det framkommer att Braxens VD har haft ett konto på prisjakt där han röstat och höjt sin egen butik till skyarna samtidigt som han baktalat sina konkurrenter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det kan också vara någon annan med helt annan uppkoppling men som är anställd på braskens, vilket innebär att det inte går att bevisa.

Om du koller på uppbyggnaden av meningar användandet av punkter och användandet av VERSALER i betonade ord så ser man en smärre likhet faktiskt

EDIT: Att han sedan använder namnet Braskens på sida 3 var ju också smart

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Hmm..

Knepigt företag, tänk om alla företag skulle skicka argsinta mail till folk som gett dem en dålig recension... Precis det håller inte som att Sony skulle stämma alla recensenter för att de sågat "Gigli".

Om de hade lagt ner lika mycket tid på service angående tvbänken som de gjorde på att kolla upp dåliga recensioner så skulle det kanske inte ens blivit en dålig recension.

Visa signatur

Don’t go around saying the world owes you a living; the world owes you nothing; it was here first.

Permalänk
Hedersmedlem

Att företag (i regel mindre) hotar med både det ena och det andra är tyvärr inte ovanligt.
Kunskapen om hur lagen fungerar är ofta ganska dålig, verkar som om sådan kunskap blir sämre och sämre.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk

En grej från Frazze Lund aka Braskens: http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=5296

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk

Sammanfattning på prisjakt för den som inte orkar läsa allt:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?act=ST&f=39&t=68005

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzredna
En grej från Frazze Lund aka Braskens: http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=5296

Kollektiv avrättning, någon ?

Skämt åsido: Han höjer sin lilla skit-firma till himlen och smutskastar konkurrenterna.
Han kanske skriver om hans egna tv-apparater men istället för Braskens är det Power.

"Han skyller ifrån sig", idiot.¨

Edit: Ingen av killarna på Braskens verkar särskillt begåvade.

Baserar detta "påstående" på all lektyr från både Prisjakt och Pricerunner.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Skulle kolla numret till Power och upptäckte detta resultat: http://www.google.se/search?q=power+link%C3%B6ping&ie=UTF-8&h...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzredna
Skulle kolla numret till Power och upptäckte detta resultat: http://www.google.se/search?q=power+link%C3%B6ping&ie=UTF-8&h...

Gulasidorna är annars bättre när det gäller telenummer.

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad kul.. "ska du namnge mitt företag så ska du be mig om lov innan - Det ÄR min lagliga RÄTT!". Antingen har killen noll koll själv eller advokater som inte har nån aning om svensk lag.. vilken lirare.. jag hade bara skrattat åt såna hot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Att företag (i regel mindre) hotar med både det ena och det andra är tyvärr inte ovanligt.
Kunskapen om hur lagen fungerar är ofta ganska dålig, verkar som om sådan kunskap blir sämre och sämre.

Ja men det är väll ytterst ovanligt att företag hotar privatpersoner på grund av dåliga recensioner.

Permalänk
Medlem

Detta är nog bland det sjukaste jag läst, hade det inte varit för att dom som håller i prisjakt har bekräftat att det verkligen är Braskens som går under användaren Lux och har skrivit allt det där, så skulle jag ha väldigt svårt för att tro på det. Till er som inte läst vad som hänt så rekommenderar jag att ni gör det NU

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzredna
En grej från Frazze Lund aka Braskens: http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=5296

Visst verkar Braskens lite labil, och det är inte omöjligt att han även går under namnet Frazze, men det är inget som på något som helst sätt har blivit bekräftat, och antagligen är det bara någon unge som försöker skoja till det lite.
Att börja anklaga alla som säger något positivt om Braskens (och/eller negativt om andra butiker) att vara ägarna av butiken är lite överilat, och är även tyvärr det som har hänt på prisjakts forum nu på sistone.

Edit - Ett av favortcitaten, skrivet av en admin på prisjakt:
"Vi har fått ett stort antal mail från Braskens där han bland annat hotat med att kompisar till honom skall skriva vad han ber dem om vilket skulle kunna resultera i att det blev en soppa av prisjakt"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ja men det är väll ytterst ovanligt att företag hotar privatpersoner på grund av dåliga recensioner.

Jo det är nog rätt sällsynt

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Någon mer som tycker att ''någon'' platsar på http://www.darwinawards.com/ ?

Permalänk

Man får väl citera fortfarande? Annars får väl någon ta bort detta inlägg:)

Läste igenom den andra tråden med frazze lund. Det är bra konstigt att han helt pltösligt använder namnet "braskens" men undertecknar med sitt eget namn, bara lite senare skriver han som gäst igen...

Tänkte först att det kanske var en engångsföreteelse, kanske bara den anställde var lite sur och deppig när han skrev sina PM, men sen fick man se detta, så nu är det ju bekräftat...
"Citat från moderator på Prisjakt: Vi har fått ett stort antal mail från Braskens där han bland annat hotat med att kompisar till honom skall skriva vad han ber dem om vilket skulle kunna resultera i att det blev en soppa av prisjakt."

"Jag mailade Braskens och sa att jag tycker att dom har skött sig dåligt. Fick ett mail tillbaka där det står att dom sparar mailet och att dom skall visa det för polis och åkagare."

Någon som såg på cbs 60 minutes idag? De pratade blandat annat om sony ericssons smygreklam i NY... De anställda utgick bland annat för att vara turister och bad folk på gatan ta kort på dem, gissa vad de tog kort med?? En sony ericsson mobil såklart..
Sen så var det något annat företag som ville lansera sin film, så de anställde upp mot 100 pers som fick sitta och anonymt snacka om hur bra denna film var i olika chat-rum på nätet...

Permalänk
Medlem

fan vad sjukt om det stämmer!
jag hoppas det inte stämmer men om det nu är så att braskens hotar sina kunder och håller på ska dom in i fängelset.

Permalänk
Medlem

Jag har läste igenom trådarna på Prisjakt (även den nu borttagna) och kan bara säga att jag minst sagt är chockad över beteendet från företagets VD. Trodde först att det kunde vara en vanlig anställd som ville försvara "sitt" företag till varje pris, men nu när jag har visat sig vara VDn har jag blivit ännu mer förvånad. Jag har själv köpt saker "IRL" därifrån, och kan bara säga att jag har tyckt att de har haft utmärkt service (speciellt från VDn konstigt nog). Kan dock bero på att jag köpte sakerna över disk i butik, de flesta verkar ha köpt sakerna över Internet från dem. Att sedan butiken inte verkar fungera något vidare vid Internet-försäljning kan ju bero på att det inte som t.ex. Komplett och Datorbutiken är någon Internet-butik från början. Här verkar det istället ha varit en liten elektronik-butik där ägaren upptäckte Internet och såg vilken försäljningspotential där fanns, utan att analysera hur man sedan skulle sköta de problem som upptstod.
Mina 0.02 cent.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Någon som såg på cbs 60 minutes idag? De pratade blandat annat om sony ericssons smygreklam i NY... De anställda utgick bland annat för att vara turister och bad folk på gatan ta kort på dem, gissa vad de tog kort med?? En sony ericsson mobil såklart..
Sen så var det något annat företag som ville lansera sin film, så de anställde upp mot 100 pers som fick sitta och anonymt snacka om hur bra denna film var i olika chat-rum på nätet... [/B]

Var väl något liknande med Atari eller om det var Driv3r nyligen.
Borde finnas en tråd att söka efter på Swec angående det.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmb
Jag har läste igenom trådarna på Prisjakt (även den nu borttagna) och kan bara säga att jag minst sagt är chockad över beteendet från företagets VD. Trodde först att det kunde vara en vanlig anställd som ville försvara "sitt" företag till varje pris, men nu när jag har visat sig vara VDn har jag blivit ännu mer förvånad. Jag har själv köpt saker "IRL" därifrån, och kan bara säga att jag har tyckt att de har haft utmärkt service (speciellt från VDn konstigt nog). Kan dock bero på att jag köpte sakerna över disk i butik, de flesta verkar ha köpt sakerna över Internet från dem. Att sedan butiken inte verkar fungera något vidare vid Internet-försäljning kan ju bero på att det inte som t.ex. Komplett och Datorbutiken är någon Internet-butik från början. Här verkar det istället ha varit en liten elektronik-butik där ägaren upptäckte Internet och såg vilken försäljningspotential där fanns, utan att analysera hur man sedan skulle sköta de problem som upptstod.
Mina 0.02 cent.

Det är ju inte servicen, eller bristen på sådan rättare sagt som är problemet. Utan att Braksens VD HOTAT användare som gett dom dåliga recensioner på prisjakt.

Lite fina citat från Mr Brax:

"Jag ska PERSONLIGEN hålla ett mycket vaket öga på dig ang detta from nu, recensioner, forum m.m i hela vår värld"

"Jag tystar ej men vill se ditt underlag, ska du namnge mitt företag så ska du be mig om lov innan - Det ÄR min lagliga RÄTT! Jag vill inte vad eller vem som ska ta mitt förtagsnamn i sin mun t ex... "

"Skitsnack slår alltid tillbax som en boomerang, tänk på det - kommer alltid tillbax på en själv.... Jag känner säkert många som du handlar hos med, en kund som man vill ha med att göra ??"

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det är ju inte servicen, eller bristen på sådan rättare sagt som är problemet. Utan att Braksens VD HOTAT användare som gett dom dåliga recensioner på prisjakt.

Hoten var väl iofs inte farliga, däremot var det ett allmänt mycket dåligt bemötande från Braskens sida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
Hoten var väl iofs inte farliga, däremot var det ett allmänt mycket dåligt bemötande från Braskens sida.

Vad han hotade att göra kanske inte är så farligt, men anledning gör det väldigt seriöst.
Han försökte hindra en person från att utnyttja yttrandefriheten vi har i det här landet. Yttrandefrihet är en grundsten i varje demokratiskt samhälle! Som tur var lät sig inte personen i fråga hotas av det, men det kan tänkas att vissa människor inte skulle vågat ta det vidare pga bristande kunskap om lagen.

Jag hoppas verkligen att det blir en polisanmälning mot VD:m på braskens och att bevisningen håller. Och så hoppas jag på att en anställd kan ta över företaget, eftersom de i övvrigt verkar vara sserösa, men en person som använder sådana metoder ska inte äga ett företag enligt mig.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se