one tough cookie... lös detta o jag nominerar dej till nobel pris.

Permalänk
Medlem

Hadde nästan exakt samma problem med min dator, men nu funkar den, har ingen aning om vad jag har gjort. Men den har fungerat felfritt i... Ja en väldans lång tid. Det enda som är lite skummt är om man kopplar in USB-enheter, då hänger den sig ibland, men inte alltid. Mitt USB Minne har jag aldrig haft problem med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Fyra grundfel vid hängning
1: Värme
2: Mjukvara
3: Hårdvara
4: Power
5. Skit bakom spakarna

Mina egna problem sitter på mjukvara som defekt WinXP installation och 10% på Power (ungefär)... Och med Aftonbladet.se muppar datorn rejält

Mitt tillägg syftar inte specifikt på sasse utan mer i allmänhet.

Permalänk
Medlem

Ok, ge mig priset.

Detta är ditt fel:
Grafikprocessorn går för varmt pga att chipet inte har bra kontakt med kylflänsen,
du har bara kylpasta på en bråkdel av chipytan.
Gör så här:
Montera av gpukylflänsen(snäppkontakter, nyp ihop med naglarna på baksidan av kortet)
Skär FÖRSIKTIGT loss metallspacern som som sitter runtom chipet med ett tunt rakblad.
Kleta på lite kylpasta och montera kylflänsen.

No more problems!

Visa signatur

DFI Ultra-D| Opteron 165 | 2x512MB BH-5 UTT | XFX 6600 GT | Silverstone ZEUS 560W | Mach I | 40GB Samsung SATA ll |

Permalänk
Medlem

Japp! Jag hade samma problem, att den hängde sig i spel osv.
det visade sig att fläkten på grafikkortet hade stannat helt, så jag bytte till en ny och vips! inga mer problem!

Visa signatur

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet. - Lars Alfred Engström - Linköpings Universitet
Sebbe bloggar: www.gnask.nu

Permalänk
Medlem

Han har redan provat byta grafikort om du läser första inlägget.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Alltså är det bara jag som tycker att det verkar vara minnena som är gimpade?

Testa med andra om du har möjlighet..

Permalänk
Medlem

har du kollat så det inte är irq problem ? ...

Visa signatur

[IC7-MAX3] [p4 3.0@3.3] [9800PRO] [OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB][Maxtor120gb Raptor36gb]