Internet stänger ned sig / Ljudet försvinner

Permalänk
Medlem

Internet stänger ned sig / Ljudet försvinner

Jag har två problem med min dator som är jävligt jobbiga.

1. Internet stänger ned sig var 3:e timme. DÅ måste man starta om datorn för att kunna logga in igen. Frustrerande.
Jag har ingen aning om mer detaljer än att internet dör var 3:e timme.
Tyvärr. Nån som har en aning om vad det KAN vara för fel?

2. Mitt ljud dör efter ett tag... När jag precis startat datorn så
funkar ljudet i spel, film osv. Men efter ett tag när jag sett på en film och öppnar en ny film-fil så finns det inget ljud. Samma sak i spel.
Har inga detaljer om hur det kan bli så, sry. På vissa program så får jag upp felmeddelanden att ljudet inte funkar osv, i bl.a winamp, men det fixade jag genom att gå in ctrl+p -> Plug-ins -> output och ändrade nåt.

Snälla hjälp, det är jobbigt att starta om datorn var 3:e timme bara för internet dör. Det brukar bli mer än var 3:e timme p.g.a. ljudet dör, så då måste jag starta om datorn för det också. Att starta om datorn ca: 13 ggr per dag är hårt liv.

Permalänk
Medlem

shoo har samma problem med ljudet:S as jobbigt. man baa spelar så dör de bara sådär:o funderar på att köpa ett nytt ljudkort för de jag har e inbyggt i moderkortet

Visa signatur

BlaZe180

Permalänk
Medlem

Hej!

Har du kikat på dhcp:n för att se hurpass lång lånetid du får på ditt IP?
Fast tre timmar låter onekligen väl kort.

Sen så kan ett annat tips vara att inte tillåta att windows 'tillåt att windows stänger av den här enheten för att spara ström', finns i enhetshanteraren, nätverkskort, energispardrivrutiner.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014