Permalänk
Medlem

Synpunkter på amd 64 system !

Behov, sitter på tv.out 95% av tiden, tyst,stabil, men ska även kunna spela "dagens spel", tv-outen är viktgast för mig, och har ny perfekt med min progggresive tv, och då på ett geforce 3 med s-video. mrjonas lödning med ati kort är för komplicerat för mig. Och det ska inte klockas nåt vidare.

ihopplock från db.

chassi + nätagg

Antec SONATA Silent Piano-Black 380W ATX + AccoustiPack
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTSONATABLA...

processor

AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb Socket939 + Zalman cpu-cooler

minnen (som ska funka utan prob)

Corsair VS512MBKIT400 Value Select 2x256Mb (tot. 512Mb) DDR PC3200 CAS2.5 400MHz Unbuffered

Mobo

MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX

dvd brännare

NEC ND-3500 Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 4X DVD+RW 16X DVD-R 2X DVD-RW 32X CDR 16X CDRW bulk Black IDE

hårddisk

2 st Maxtor MaxLine III 7B300S0 300Gb 7200rpm 16Mb S-ATA

(vill ha mkt space, och bra komb mellan tyst/snabbhet, synpunkter på denna ?)

Grafikkort
MSI NX6800Ultra GeForce 6800Ultra 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSINX6800U-2...

(har läst i forumet att det ska vara bra kylning,och inte så långt ifrån leadtek i ljudnivå ?.)

Så det var väl dom viktigaste delarna, nu några frågor, det sitter ett speciellt truepower 380 w nätagg i chassit som bara följer med sonata,och det ska väl räcka gott och väl, till detta paket plus en 2-3 diskar till ?

hårddiskarna, Hitachi är väl snabbast, seagate tystast men lite segare, vart ligger den nya maxtor maxline3 mittimellan ?

Mobo, har hört att nya bios löser dom probs som varit med detta, stämmer det ?

Grafikortet har jag inte hört nånting negativt om ?

hela paketet borde väl tillfredställa mina behov,relativt tyst,stabil,kraftfull, allround, eller =)?

Mycket tacksam för synpunkter och en del svar =), och p.s hur långe tror ni man får vänta innan db tar emot order,monterar och skickar den hem till mig ;)`?

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk

1 diskarna är nog bättre än hitachi då de faktiskt har 16MB cache
ljud vet jag inte om, men detta kommer inte bli någon tyst burk - det ska du ha klart för dig... för mycket saker som låter helt enkelt (NB(!)+CPU+grafikkort (!)+2 HDD+nätagget)
nätagget är lite klent för systemet... det kommer nog klara det (Antec ger bra spänningar även under last), men fler diskar är inte att rekomendera

Grafikkylningen är inte att rekomendera om man vill ha relativ tystnad - om den inte låter mest så beror det bara på att datorn redan är väldigt högljudd

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Förstår att alla komponenter låter, men chassit är ju ett bland dom tystare ,likaså nätagget som följer med, så då återstår det hur mkt graffe,diskarna låter, är verkligen msi graffet så mkt högre i ljudnivå än leadtek ?. tyst blir det ju aldrig

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair