Permalänk
Medlem

Tangentbord

Vill ha tips på ett skönt tangentbord...

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk

LOGITECH ULTRAX FLAT !!!!!!!!

Permalänk

Logitech diNovo Multimedia Desktop kör jag själv och det är riktigt gulligt.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Logitech diNovo Multimedia Desktop kör jag själv och det är riktigt gulligt.

Men då måste man ju köpa paketet, eller finns bara ett sånt tangentbord att köpa så ju riktigt skönt utt, har även kollat på ultra flax men har några polare som har det så det var ju inge kul att köpa likadant.

Annars kan det kanske bli ett sånt iaf eller DiNovo om jag har råd, en extramus är ju aldrig fel

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk

Nej, helt riktigt. Det blir paket, men som du säger så är en extramus bra att ha. I synnerhet en trådlös skapelse med tio meters räckvidd. Bra när du kör TV-out om inte annat!

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

brukar som inte göra det kör med dvd spelare men 1200:- huga lite väl saftigt, ja vi får väl se.....grymt sugen är man ju, ska fixa en till dator så småningom att ha i sovrummet kan va bra med trådlöst där... så vi får la se det......Men nått annat lite billigare tips då ??

P.S vad tycker ni om musen som följer med kittet då ??? (DiNovo

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk

1200? Det kan du titta i stjärnorna efter. 1800 kr ex. frakt är ungefär minimum.

Du får ett underbart tangentbord i fantastisk byggkvalitet och en trevlig trådlös numpad för medieuppspelning, kalkyler med mera. Skitgulligt.

Musen har jag en del åsikter om också. MX900, som den heter, är identisk med MX700 bortsett från radiotekniken som används och den blåaktiga färgen. Bluetooth-tekniken är inte fullt så snabb som man skulle vilja vilket medför att musen inte alls hänger med så bra som den borde i exempelvis spel. I Windows gör det ingenting, men det är väldigt påtagligt i first-person shooters. Totala motsatsen till MX700:ans trevliga responstid.

Däremot är Bluetooth optimalt vad gäller räckvidd. De som någonsin använt en trådlös mus vet hur stökigt de kan vara att bibehålla en bra räckvidd, i synnerhet om man som jag gillar att sätta sig i soffan med sina trådlösa prylar och titta på TV:n. Med 2 meter är det värdelöst, men med Bluetooth och dess 10 meter så är det helt underbart. Jag kan klicka mig fram från köket, trots att datorn står i sovrummet.

Rent tekniskt är MX900 överlägsen MX700, men den senare är bra mycket mer lämpad för spel, även om de två mössen teoretiskt sett är likvärdiga. Bluetooth är helt enkelt lite segt.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

Köpte nyss ett ULTRA X FLAT, skitgutt tangentbord. Just det en annan sak, går DiNovo tangentbordet på batterier eller? eftersom det är trådlöst. För MX900 finns det ju laddare. Finns det liknande laddare till tangentbordet eller?

Permalänk

Det går på batterier. Det finns ingen laddare dock, men jag har inte upplevt det som något problem då man inte behöver byta mer än var 4:e månad eller så.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

opps skrev fel det var visst typ 2000:- trist

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston