Permalänk
Medlem

Nyttoprogram till t ex k700

Man ska ju kunna lägga in egna spel/program på SE k700. Iaf antar jag det eftersom den stödjer java och har en "tom program-mapp".

Frågan är bara: Finns det några användbara program att ladda ner gratis någonstans? Posta gärna tips på olika typer av "nyttiga" eller "onyttiga" (dvs. spel och annan förströelse) program för mobiltelefoner!

Visa signatur

// skank was here

Permalänk
Medlem

Cmessenger är rätt skoj.

Messenger, ICQ, Jabber med flera IM-prog rätt i luren. Fungerar dessutom riktigt bra!

http://cmessenger.cleverlance.com/en/index.jsp

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Får man igång "mina vänner" på K700 blir det lite roligare, då det tillåts köras i bakgrunden på telefonen.

Med rätt server klarar det också av Messenger, ICQ, Jabber osv..

fast jag har inte hört så mycket om det =/

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Finns det inget bra kalenderprogram? Tycker inte om programmet som följer med telefonen.

Permalänk
Medlem

Verkar det vara en sån bristvara på "nyttoprogram"! Var håller alla freewaremobilprogrammerare hus? Jag efterlyser t ex ett kraftfullare anteckningsblock. Kanske en liten nedräknare till speciella händelser... ja, det borde ju finnas en uppsjö av enkla som program!

Om man i stället letar efter javaspel till mobilen finns det ju oändliga mängder att ladda hem.

Lite offtopic, men ang. "Mina vänner", kan man köra MSN/Miranda i det än?

Visa signatur

// skank was here

Permalänk
Medlem

Finns ett program som heter "alcohol calculator" där du kan räkna ut din teoretiska promillehalt. Rätt så roligt faktiskt ^__^ Finns att tanka på www.myt610.net

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knolpak
Finns ett program som heter "alcohol calculator" där du kan räkna ut din teoretiska promillehalt. Rätt så roligt faktiskt ^__^ Finns att tanka på www.myt610.net

Sorry ifall jag tar upp en gammal tråd.
Jag laddade hem ett JAVA-spel från http://www.getjar.com/products/2428/MSuDoKu
Där fick man gå in på en wapsida och sedan ange en kod. Kan det ha kostat några pengar? Det stod nämligen att det var gratis.

På myt610.net fungerar det ungefär på samma sätt, man går in på deras wap och anger en kod. Kostar det pengar att ladda hem tex. den där alcohol calculator?

Sen, vad är "Mina vänner"?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Sorry ifall jag tar upp en gammal tråd.
Jag laddade hem ett JAVA-spel från http://www.getjar.com/products/2428/MSuDoKu
Där fick man gå in på en wapsida och sedan ange en kod. Kan det ha kostat några pengar? Det stod nämligen att det var gratis.

På myt610.net fungerar det ungefär på samma sätt, man går in på deras wap och anger en kod. Kostar det pengar att ladda hem tex. den där alcohol calculator?

Sen, vad är "Mina vänner"?

Tacksam för svar!

Dom kan inte dra några pengar av dig för att du surfar in på sidan. Koden är enbart för att du ska få rätt fil och slippa skriva in krångliga adresser. Den enda som tar betalt är din mobiloperatör.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det lät ju faktiskt himla bra. DÅ kan jag ladda hem bilder, ringsignaler mm. Och eftersom jag har en k700 som har GPRS så betalar jag bara för allt som laddas hem, right? Eller vad är skillnaden mellan GPRS Och WAP?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Testpilot

Jepp, GPRS betalar man för datan och vanlig WAP betalar man för tiden.
När du kommer till sidor där det inte finns nån nerladdningslänk och du istället måste skicka ett sms eller ringa ett samtal, det är då dom tar betalt, så skit i dom

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ja, det ska jag göra... Men om man har GPRS på mobilen, då är det inget man behöver göra för att den ska använda det, jag har ju fått ett sms med WAP-inställningar från Comviq, inget mer man ska göra eller så?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

mina vänner funktionen

För er som vill köra msn/icq i mobilen så funkar det utmärkt med "mina vänner" funktionen som finns i de allra flesta nyare SE nallar ...

Gå in på http://yamigo.com/ , där står det hur man ska göra...