Permalänk

Fråga ang DFI Lanparty NFII Ultra B

Jo jag tänkte höra om det fins någon här som har ett sådant kort och som kan ändra i biosen vid vilken temperatur på cpu:n som datorn skall stängas ner?

För i min bios så är det liksom bara grått, alltså det går inte att ändra, och 110 grader som det står på tycker ja är lite för högt.

Efterssom jag kör vattenkylt så vill man ju inte gärna koka vatten om pumpen skulle stanna av =/

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

var köppte du detta kort?

Permalänk

På overclockers.se, hurså?

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa ett sånt, är det bra?

Permalänk

om ditt bios e trasigt skicka bara tillbaka det (dom ska stå för frakten...)

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axel24
funderar på att köpa ett sånt, är det bra?

Jo jag tycker det är ett väldigt bra kort.
hade ett NF7-S 2.0 innan och jag tycker detta är bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]Freaky[MattiZ]
om ditt bios e trasigt skicka bara tillbaka det (dom ska stå för frakten...)

Hm, trasig. ja vet ju inte om de SKA gå att ändra temeratur. Därför jag frågar.
Har för övrigt flashat om biosen 2ggr tror jag. har ju haft kortet rätt så länge, typ sen januari.
Men alltid stört mig på att avstängningstempen ligger på 110ºC

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk

mmm, men den går alltså inte att ändra ??

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]Freaky[MattiZ]
mmm, men den går alltså inte att ändra ??

Nej, den är liksom grå.. och går alltså inte att ändra =/

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av extremespeedy
Nej, den är liksom grå.. och går alltså inte att ändra =/

Tror det går ändra i en nyare bios. Men en sak som e säker shoutdown tempen som e orginal funkar perfekt. Råkade glöma stopa i fläkt kontakten he. Datorn stänger av sig själv när cpun blir för varm och går inte starta förens cpun har blivit kall igen.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Hm, ja har den senaste biosen va ja vet.
Och om datorn hänger sig så stannar den ju inte av, utan fortsätter att producera värme, vilket inte är så bra

Och vid vilken temp som cpu:n låser sig beror ju mycket på vilka förutsättningar den har, en kraftigt överklockad cpu kanske låser sig vid, ja låt oss säga 70, lr nått sånt.

Vill ju gärna att dantorn stänger ner vid 60 då för att vara på den säkra sidan

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av extremespeedy
Hm, ja har den senaste biosen va ja vet.
Och om datorn hänger sig så stannar den ju inte av, utan fortsätter att producera värme, vilket inte är så bra

Och vid vilken temp som cpu:n låser sig beror ju mycket på vilka förutsättningar den har, en kraftigt överklockad cpu kanske låser sig vid, ja låt oss säga 70, lr nått sånt.

Vill ju gärna att dantorn stänger ner vid 60 då för att vara på den säkra sidan

Läs mitt svar igen

(Den låser sig inte,den stänger av sig själv"tro mig jag vet eftersom det hände mig")

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Eh ja jusst de ja, blind som man är

Men när jag hade lufftkylt så hängde sig min datorn om den blev varmare än ca 60, så antagligen gör den ju det även nu med vatten?

Så jag är ju inte så hjälpt av en shutdown på 110, hur bra den än fungerar

På mitt NF7S-2.0 så "Testade" jag shutdown funktionen av misstag då kablen till tempsensorn lyckaes hamna mellan flänsen och "Kuddarna" på cpu:n, då gick datorn bara ca 2s innan den stannade av, så om funktionen fungerar lika bra på DFI:s brädor så är det ju perfekt..

MEN då vill jag ju sänka inställningen till ja typ 70 för att det skall vara till så stor nytta som möjligt

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant moderkort.. (som jag nu vill bli av med..)
jag har inte sett att man kan ändra den tempen i BIOS..
men när du köpte kortet fick du ju med en cd..
installera HWdoctor och ställ in det där...

Permalänk

Jag tror dom har skrivit fel där, menar farenheit eller något sånt. För det är inställt perfekt, funkar varje gång (har glömt lägga ström till vattenpumpen flera gånger) o den klarar sig alltid.

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Jag tror dom har skrivit fel där, menar farenheit eller något sånt. För det är inställt perfekt, funkar varje gång (har glömt lägga ström till vattenpumpen flera gånger) o den klarar sig alltid.

Ok, låter ju bra

Får väl lita på att det fungerar, annars så får man ju ytterligare en anledning till att uppgradera till AMD64

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av extremespeedy
Ok, låter ju bra

Får väl lita på att det fungerar, annars så får man ju ytterligare en anledning till att uppgradera till AMD64

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=40394&page=1...

Finns en bios i denna tråd som du kan ändra värdet på tempen.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Jag tror dom har skrivit fel där, menar farenheit eller något sånt. För det är inställt perfekt, funkar varje gång (har glömt lägga ström till vattenpumpen flera gånger) o den klarar sig alltid. [/B]

Ja fahrenheit lär det inte vara då 111 grader fahrenheit motsvarar ca 44 grader celcius.

Visa signatur

AMD 64 3200+ Winchester| ASUS A8V Deluxe | 1024 MB Corsair Value DDR PC3200 | Leadtek Geforce 6800| 120 GB Maxtor IDE + 160 GB Seagate Barracuda SATA | Antec Sonata Piano |