Mycom, Hitachi och RMA'r

Permalänk
Medlem

Mycom, Hitachi och RMA'r

Innehållslöst

Permalänk
Medlem

Självklart har tillverkaren/leverantören rätt att i första hand reparera varan istället för att ge dig en ny. Du bör nog läsa på konsumentlagstiftningen lite!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MungoBBQ
Självklart har tillverkaren/leverantören rätt att i första hand reparera varan istället för att ge dig en ny. Du bör nog läsa på konsumentlagstiftningen lite!

stämmer...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MungoBBQ
Självklart har tillverkaren/leverantören rätt att i första hand reparera varan istället för att ge dig en ny. Du bör nog läsa på konsumentlagstiftningen lite!

Men var det hans hdd som låg i påsen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Men var det hans hdd som låg i påsen?

Inte så vitt jag förstått, men som sagt, det är oväsentligt, som Esso själv skriver ska han få en likvärdig produkt och det har han fått.

Är det så att det går att få fram informationen som eventuellt legat på disken med diverse program är det lite illa, men innan Esso faktiskt bevisat det så är det fel av honom att anta det, vem vet, de kanske bytt ut plattorna och skruvat ihop den igen?

Permalänk
Medlem

Om en trasig produkt kan lagas får man acceptera det. Nu är det ju så att en trasig hårddisk sällan lönar sig att laga.

RMA:ade en 75GXP direkt till Hitachi i Holland på 3 årsgarantin. Efter 8 dagar ringde UPC på dörren med en sprillans ny. Det kallar jag service!

Som jämförelse kan jag nämna följande: Lämnade in 2 st Hitachi till Mycom. Det tog 36 dagar innan dom fick fram 2 st utbytesdiskar. Hade jag i stället skickat direkt till Holland hade jag vunnit 28 dagars väntan. Därtill var dom ytterst ovilliga att undersöka varför det tog så lång tid och menade att dom ingenting kan/vill/skall göra för att hjälpa kunden.

Har 2 exempel till på misskött kundsupport från Mycom.

Mao: Mycom är urkassa på service/support, därtill skyller dom ifrån sig på leverantörerna. Lämnade in en bildskärm - så snart vi stoppat in sladden och konstaterat att den är död så får du komma och hämta en ny. Bra tänkte jag, det lär ni väl klara på en vecka? Nej, vi håller på att flytta så det är jättelång kö med trasiga prylar som skall testas så det det minst 2 veckor extra nu under flytten. SUCK!

Har sedan dess köpt prylar för 15 000 - gissa om jag köpt något från Mycom?

En firma som missköter sina kundrelationer ligger nära ruinens brant - se upp med att handla från en firma som är nära konkurs!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Om en trasig produkt kan lagas får man acceptera det. Nu är det ju så att en trasig hårddisk sällan lönar sig att laga.....

Nu har du faktiskt fel här
Samtliga tillverkare reparerar returnerade hårddiskar, precis som görs med grafikkort och moderkort.
Dock så fungerar det inte så att du skickar tillbaka och får "din" disk reparerad, utan man får en reparerad utbytesenhet i stället.

Visa signatur

- Gammalt är äldst - P3V4X - PII350@518/148 - 128MB PC100 - TNT2M64@default - Seagate Medalist Pro 10GB ATA33 -

Permalänk
Medlem

Liksom Esso har jag lång erfarenhet som anställd på Digital Equipment, i mitt fall under 70-och 80-talet. På den tiden felsökte och lagade vi på komponentnivå - kunda ta några timmar per kort. Detta lönar sig knappast idag i varje fall inte med västerländska löner - möjligen i Asien. En trasig disk öppnas aldrig för att byta tex en skiva eller ett läshuvud - möjligen på fabriken. Det jag kan tänka mig man kan göra i Europa är att byta ett trasigt elektronikkort med följden att datat från den föregående ägaren ligger kvar.

Disktillverkaren tänker på sig själv i första hand när man reparerar en trasig disk. Om elektronikkortet byts och disken därmed blir "som ny" och datat ligger kvar så är det alltså inte säkert att ägaren får tillbaka just denna disk, vilket man skulle kunna tro eftersom datat har sitt största värde hos ägaren. Det finns alltså ingen skyldighet för tillverkaren att rädda datat på disken. Man saknar logistiska rutiner för att klara detta och det kostar oavsett hur värdefullt det kan vara för kunden.

Så till Mycom.

Som framgår i tråden saknar Mycom känsla för service/support mot sina kunder. Detta är förödande på sikt. Ett företag som missköter sina kundrelationer kommer inte att överleva i en starkt konkurrensutsatt branch. Jag har haft många samtal med Mycom i ett antal serviceärenden och häpnar över brist på förståelse och vilja att hjälpa kunden. Attityden från deras sida är att Mycom inte kan/vill bidraga till att lösa kundens problem. Man pekar på sina leverantörer, man håller på att flytta, man vet inte var i kön dina inlämnade grejor finns, man kan inte ge någotsomhelst besked om när dina saker är klara för avhämtning. Det är högst patetiskt - man vet inte vad man håller på med - nollkoll helt enkelt. Ansvaret för röran är leverantörernas menar Mycom. Om så är fallet så får man väl byta leverantörer - vi konsumenter är kunder till Mycom inte till deras leverantörer. En slutkundsförsäljare skall sätta SINA kunder i centrum och inte fegt peka på sina leverantörer. Det är detta Mycom inte fattat och historien är full av misslyckade bolag som ramlat omkull just därför att man inte förstår sina kunder. Kan tänka mig att Mycom har relationsproblem även på andra områden. Ett bolag som missköter sina kundrelationer är i utförsbacke och tenderar till att missköta även andra områden såsom tex personalen.

Jag har i samtliga mina servicefall med Mycom haft strul där man pekar ut sina leverantörer som syndabockar. Jag har bett att få tala med deras leverantörer varvid man vägrar att lämna ut referenser till dessa. Som att lämna ungen på dagis som i sin tur lämnat vidare till ett annat dagis som skickat vidare till ett annat ...osv till slut vet ingen var ungen är och alla pekar ut sitt ansvar på någon annan som man inte vet hur man får tag i.

Sicken röra va?

Som sagt, skulle inte förvåna mig om Mycom går upp i rök endera dagen. Kan ju vara en strategi för ett företag på fallrepet att spara pengar genom att missköta sina kunder eftersom man inte tror på framtiden så spelar kundrelationerna ingen roll i alla fall i det man tänker slå igen butiken.

Mao tar alla en stor risk att köpa produkter från en butik som den dagen vi utkräver service/support och garanti inte längre finns kvar. Den risken vill vi inte ta.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju synd att folk har dålig erfarenhet av Mycom. Jag har hittills bara haft goda erfarenheter, även vid supportärenden. Jag köpte ett Radeon 9600XT åt min syster tidigare i somras för hennes dator. När vi kopplade in det så råkade vi ut för att det vid vissa omstarter tapapde bild. Efter att ha testat det på 2 ytterligare datorer med samma fel gick jag tilllbaka till Mycom.

Mycom tog emot grafikkortet för att testa det och, om de hittat fel, byta ut det. Efter en vecka så ringde de och sa att de inte kunde återupprepa felet men att jag skulle få det utbytt ändå. Det kort jag fick i utbyte fungerade bra.

Att jag har haft bra erfarenhet betyder inte att de är felfria. Jag tycker de allmänt har blivit sämre på allt från lagerhållning till tiden det tar att stå i kö.

Nu flyttar de till en mycket större lokal i Stockholm (gamla Datorbiten om någon minns den på Sveavägen) där de påstår sig få ett mycket större lager och större yta. Förhoppningsvis kan de komma ifatt med support/felsökning.

De kanske ska göra som andra gör (t e x Dustin) och helt enkelt hänvisa direkt till leverantören? När min Plextor CD-brännare gick sönder (köpt på Dustin) så hänvisade de mig direkt till Plextor. Mycom har uppenbarligen inte tillräcklig med personal för att klara av att hålla bra tider när det gäller felsökning och supportärenden.

Jag tittade i min kvittopärm och de senaste 3-4 åren har jag köpt massor från Mycom och alltid fått bra service och bra produkter. Det ursäktar inte deras dåliga betende i dessa fall men det positiva har för mig varit klart övervägande. Jag har tidigare rekommenderat Mycom till kompisar och kommer nog fortsätta med det - iallfall om de får ordning på sin lagerhållning. Nu när de flyttar nära Webhallen så måste de bli klart bättre annars kan man lika gärna gå till Webhallen.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Som sagt, 100% av mina 5 serviceärenden till Mycom har strulat. Kul att dom lyckas med något. Grattis!

Kan låta gnälligt men jag kan acceptera att något ärende strular och i så fall få ett trevligt bemötande där man försöker lösa problemet åt kunden isf att skjuta över sina egna problem på sina leverantörer dit jag ändå inte kan gå vidare med ärendet efetrsom jag är Mycoms kund och inte deras leverantörers kund. Skumt va?

Har haft ett RMA-ärende hos Webhallen där jag inte accepterade leveranstiden och fick då pengarna tillbaka. Så skall det vara! Hoppas det inte var en tillfällighet.

Har också dåliga erfarenheter av Dustin som också de hänvisade till leverantören trots att dom fick se alla papper som var OK. Problemet var att jag inte var samma person som ursprungligen köpt varan. Garantin gällde alltså bara den ursprungliga köparen, dvs garantin gäller inte mot VARAN dom sålt utan endast till den PERSON dom sålt varan till. Märkligt?!

Permalänk
Medlem

Skrivit av jookeer:

"En firma som missköter sina kundrelationer ligger nära ruinens brant - se upp med att handla från en firma som är nära konkurs"

Hur vet du att Mycom är nära konkurs?

mvh muSashi

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Till Esso:

Nu förstår jag dig inte, vänligen förklara.
I början av din enormt långa post kritiserar du mig för mitt påstående om att samtliga hårddisktillverkare reparerar sina returnerade hårddiskar, men längre ner tar du upp vad som av Hitachi Global Storage Technologies (fd. IBM Storage och Hitachi Storage i ny regi) kallar Refurbished Drives...
Vad är detta om inte reparerade hårddiskar?
Visst, vissa är kanske sk. felfria diskar, men det är faktiskt så att du måste ha en felkod från respektive diagnostikprogram innan du får returnera diskar vilket borde innebära att detta är en försvinnande liten del.

Jag _vet_ om att HGST, Seagate, WDC och Maxtor, vilka vi väl kan vara överrens om är störst på HD för hemanvändarmarknaden, alla reparerar returnerade enheter.
Jag vet även att många av de asiatiska tillverkarna av minnesmoduler reparerar dessa genom att byta det eller de chip som är defekta, tro det eller ej.
Att du efter 24 år i branchen helt missat detta förvånar mig faktiskt...

Det är dessutom i stort sett omöjligt att återställa ursprungsdatan en disk innehållit efter att hela ytan skrivits över, vilket även det är något du borde vara medveten om...
Du tror väl inte de bara plockar bort partitionerna och låtsas som om det regnar?
Det enda som även kan oroa mig är om deras rutiner för att förstöra/radera datan på skivorna skulle fallera, dvs någon människa skulle göra fel.

Visa signatur

- Gammalt är äldst - P3V4X - PII350@518/148 - 128MB PC100 - TNT2M64@default - Seagate Medalist Pro 10GB ATA33 -

Permalänk
Medlem

Finns inget företag eller organisaton i världen som kan hämta data från skivor som skrivits över. Om någon tror sig veta ett företag som gör det så säg till mig. För då måste jag både köpa aktier och investera i företaget.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Som sagt, 100% av mina 5 serviceärenden till Mycom har strulat. Kul att dom lyckas med något. Grattis!

Kan låta gnälligt men jag kan acceptera att något ärende strular och i så fall få ett trevligt bemötande där man försöker lösa problemet åt kunden isf att skjuta över sina egna problem på sina leverantörer dit jag ändå inte kan gå vidare med ärendet efetrsom jag är Mycoms kund och inte deras leverantörers kund. Skumt va?

Har haft ett RMA-ärende hos Webhallen där jag inte accepterade leveranstiden och fick då pengarna tillbaka. Så skall det vara! Hoppas det inte var en tillfällighet.

Har också dåliga erfarenheter av Dustin som också de hänvisade till leverantören trots att dom fick se alla papper som var OK. Problemet var att jag inte var samma person som ursprungligen köpt varan. Garantin gällde alltså bara den ursprungliga köparen, dvs garantin gäller inte mot VARAN dom sålt utan endast till den PERSON dom sålt varan till. Märkligt?!

Har bara goda erfarenheter utav mycom och i mina ögon har de alltid satsat på service.

Webhallen har jag hört varigt väääldigt kinkiga när det kommer till reklamationer, men antar att man kan ha tur/otur med de flesta butiker.

Tror knappast att mycom är på väg på konkurs. De byter till en större lokal och i den lokal de har nu så är det sällan man inte får vänta ett tag i kö. Kommer man i rusningstiden så får man vänta minst en timme. Det säger kanske inte mycket men de anställde ju 8 personer nyligen så tror inte det går dåligt för dom i alla fall.

Sen finns i mina ögon inte en enda butik i sthlm (med det menar jag relativt nära city) som har samma klass som mycom. När det gäller support och garanti finns det ingen butik jag hellre skulle vända mig till än mycom. Kylning har jag i och för sig inte haft några problem med alls, fasst jag har bara haft ett garantiärende hos dem (vilket de skötte utmärkt, gällde iof bara et tangentbord men fick ett nytt direkt i handen innan de ens testat det jag lämnade in).

När det gäller internetbutiker så skulle jag föredra Dustin framför de flesta.

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Finns inget företag eller organisaton i världen som kan hämta data från skivor som skrivits över. Om någon tror sig veta ett företag som gör det så säg till mig. För då måste jag både köpa aktier och investera i företaget.

Är rätt säker på att ibas fixar det. Och även om nu jusst ibas inte skulle fixa det så finns går det att ta fram överskriven data - även om det inte är särskilt smidigt.

Permalänk

har själv bara haft goda erfarenheter av mycom jag också, köpt alla mina delar till min dator där och dom tog god tid att hjälpa mig vad jag skulle köpa för det ändamål jag har, och jag lämnade in en defekt ram minne, fick tillbaks ett nytt på 2-3 minuter, inget tjafs där

men vissa har tur, andra har inte det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Finns inget företag eller organisaton i världen som kan hämta data från skivor som skrivits över. Om någon tror sig veta ett företag som gör det så säg till mig. För då måste jag både köpa aktier och investera i företaget.

NSA har rekordert att ta tillbaka information som har blivit överskriven. tror det var 11 gånger eller så.

Har för mig också att IBAS kan ta tillbaka överskriven information också genom att man analyserar rester av överskriven magnetism... Men det lär ju kosta skjortan.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med Ibas- och Maxtorrepresentanter som hävdar att de inte kan få tillbaka data som överskrivits. Dvs att Ibas, hur mycket stålar du än har, inte kan få tillbaka data som skrivits över av slumpmässiga tecken i slumpmässiga positioner. Sedan att amerikanska myndigheter kan få tillbaka relevant data är något de säger. Det finns flertalet forskare som studerat detta och endast kunnat få tillbaka en till två bit (detta av en överskrvining) av en hel byte. Sedan kan man själv räkna ut hur många kombinationer de resterande 6 biten ger. Skulle man köra me en av de 6 olika metoderna som är s.k. standardiserade så är det med dagens teknik en omöjlighet att få tillbaka relevant data.
Ska se ifall jag hittar mina gamla dokmentationer över det hela så jag får lite källor som kan backa upp mina påståenden.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Där ser man.
Här är en artikel som stödjer det du säger:
http://www.nber.org/sys-admin/overwritten-data-guttman.html

Stod i tidningen för kanske ett halvår sen att det gick att läsa överskriven data (nu brukar i och för sig inte tidningar vara så kunniga på området så det kan ju ha gällt nåt annat, men vad jag minns av den så hade de förstått det rätt).

Jag har tidigare varigt rätt säker på min sak men nu får jag ta och söka vidare.

Permalänk
Medlem

Har bara bra att säga om Mycom. Köpt mycket prylar där genom åren och även reklamerat en del.

Min Nec ND-1300 brännare gick allmänt dåligt och även om det tog lite tid så fick jag den utbytt och när de inte hade ND1300'an i lager fick jag en ND2500 istället utan att behöva betala mellanskillnaden.

Hoppas att de lyckas bra i de nya lokalerna och minskar köerna som allt för ofta varit hemskt långa.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Inte så märkligt att man reparerar nya diskar.

Några fiktiva siffror:

ny disk: 300:-
---------------
nytt kort: 20:-
reparationstid: 100:-

Företaget sparar i det här fallet 180:-

Detta är bara fiktiva siffror men jag tror inte det kostar mycket mer för dom att göra en reparation. Med diagnostikprogrammets hjälp får dom fram info om vad som är fel. att byta ut den felaktiga modulen lär ta max 5 -10 min. Sen hotswappar man in den i en maskin som diagnosticerar och skriver över all gammal data. Packar om och skickar iväg till en kund som skickat in en retur.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Inte så märkligt att man reparerar nya diskar.

Några fiktiva siffror:

ny disk: 300:-
---------------
nytt kort: 20:-
reparationstid: 100:-

Företaget sparar i det här fallet 180:-

Detta är bara fiktiva siffror men jag tror inte det kostar mycket mer för dom att göra en reparation. Med diagnostikprogrammets hjälp får dom fram info om vad som är fel. att byta ut den felaktiga modulen lär ta max 5 -10 min. Sen hotswappar man in den i en maskin som diagnosticerar och skriver över all gammal data. Packar om och skickar iväg till en kund som skickat in en retur.

jag fattar inte riktigt vad det är för en ny disk som kostar 300:- ? och menar du att kontrollkorten som sitter på undersidan av diskar bara kostar runt 20:- ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som sagt... fiktiva siffror... Och jag menar att det kostar 300:- soänn att tillverka en ny disk...

Men jag har ingen aning. Vad jag menar är att jag tror att fabriken nog kan spara pengar på att laga upp gamla hårddiskar.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Som sagt, 100% av mina 5 serviceärenden till Mycom har strulat. Kul att dom lyckas med något. Grattis!

100% av mina ärende har gått smidigt, bytt 2 diskar och 2 moderkort utan problem.
Andra gången jag böt samma moderkort fick jag ett nytt ifrån butiken efter 1 dags väntan (i vanlig fall måste man vänta tills leverantören returnerar ett nytt eller fixar varan).

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Själv e jag så jävla rädd så jag inte vågar göra RMA på min disk. Den blir förvisso jävligt varm samt låter ibland lite konstigt vid skrivning samt läsning av data.Extremt irriternade.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Hej
Min aggression över Mycom's sätt att hantera RMA'r spillde tyvärr över på dig Cadalan, och jag ber dig om ursäkt för detta misstag från min sida, det var inte meningen.

Var dock i kontakt med Hitachi Service support som senare kontaktade mig personligen från England via telefon i mitten av Oktober.
Det visade sig då att Hitachi inte ännu fått in min felaktiga hårddisk för reparation.

Hämtade dock ut ut den Hårddisk som Mycom efter 5 veckors väntan fixade efter att jag kontaktade Mycom, efter på tryckninga från min sida.

Köpte min Hitachi disk hos Mycom i April 2003, med 3 års service.
Denna nya HDD hade service från fabriken f.o.m 27 December 2002 t.o.m 27 December 2005.
D.v.s Mycom ansvarar för servicen t.o.m 4 April 2006.

Min refurbish HDD som jag hämtade ut från Mycom har service f.o.m Oktober 2002 t.o.m oktober 2005, d.v.s 2 månader mindre än den hårddisk jag köpte ny i April 2003.

Att Hitachi gör refurbish (reparation) på Hårddiskar av äldre årgång till högre kostnade än nyproduktion beror på att man ej vill ge ut mordernare håddiskar som ersättning när äldre fallerar.

Om man efter 2.5 år innan grantitiden går ut , "fixar" så att sin hårddisk går sönder med vetskap att producenten (i mitt fall Hitachi) ersätter med en ny hårddisk modell, så skulle många "fixa" fram fel innan garanti tiden gått ut eller hur .

Jag har alltså köpte en ny Håddisk i April 2003 , som efter refurbish har en garati tid från Hitachi f.o.m Oktober 2002 t.o.m oktober 2005.
Mycom anvarar den resterande tiden från oktober 2005 t.o.m april 2006.

Känns som man har köpt en begangnad hårddisk för nypris.
Hitachi har m.a.o inte bra hårdvarutester innan leverans.
Låter m.a.o kunder betala för detta ....

Om dom som säljer hårdisken går i konkurs (läs nu inte detta som att jag säger att Mycom går i konkurs), så står du som köpare där med en hårdisk med mindre
garanti tid ....

Vad tycker du om detta fall ?

/Esso

Edit.
Min Refurbish Hitachi disk funkar bra efter 2 månder.

Trist.

Själv tycker jag inte om att skicka hårddiskar m.m. så jag brukar se till att köpa det i en butik nära mig så att jag kan gå till dem istället. Därför så gick köpte jag mina diskar hos skribofont, som självklart gick i konkurs :\

Men kollar inte hitachi upp när köpet är och tar garantin därifrån?
Nu kanske inte det fungerade om du gick direkt till hitachi.

En av de IBM diskar som dog för mig fick jag en ny disk för (men det tog också över 6 månader) men garantin på den disken gick fortfarande ut samtidigt som den disk jag lämnade in.

Finns väl ett ställe på Hitachis/IBMs sida där man kan skriva in serienumret och se när garantin tar slut?

Permalänk
Medlem

Esso:
Jag förstår precis vad du menar men då du fortfarande har samma garanti, dvs Mycom står för den fulla garantitiden oavsett vad Hitachi i sin tur lämnar på disken så borde detta inte innebära ett problem för dig.
Disken ser på "pappret" äldre ut, det kan jag hålla med om, men det finns inget som säger att denna disk har snurrat fler timmar än vad din returnerade disk hade gjort.
Utöver det så är ju faktiskt disken reparerad och kontrollerad "för hand" vilket din ursprungliga disk inte var, något som _borde_ garantera en bättre kvalitet om Hitachis tekniker bara gjort sitt jobb ordenligt.
Håller dock med om att det hade varit snyggare att välja en disk med samma eller nyare tillverkningsdatum för att slippa eventuella tveksamheter från kunden.
Jag hade även för mig att Hitachi klistrade över den ursprungliga datumen med en ny etikett vilken angav den datum de åtgärdat disken men det har de kanske slutat med?

Visa signatur

- Gammalt är äldst - P3V4X - PII350@518/148 - 128MB PC100 - TNT2M64@default - Seagate Medalist Pro 10GB ATA33 -

Permalänk
Gäst

Problemet med Mycom är ju bemötandet mot kund. Det är alltid ett evigt velande. Samt att de alltid skall påstå att de inte har kunnat hitta felet men ändå ersätter kunden, eller att fel överhuvudtaget inte har hittats.
Men eftersom Mycom är ett sådant hyvens företag så ersätter dem kunden.

Jag kanske inte är något tekniskt snille men följer man uteslutningsmetoden så kan man oftast komma fram till vilken komponent som är trasig eller felaktig. Men när man presenterar sina data för Mycom får man bara ett snäsande nedlåtande svar från den 17 åriga expiditen som menar på att man inte kan någonting.

Jag har själv haft problem med en maxtor disk som gick sönder. Gick in på maxtors hemsida och knappade in serienummret som stod på disken och fick till svar att disken var en OEM disk som inte kan ges ett RMA nummer.
Då undrar man var Mycom köper in sina diskar ifrån.