Någon som har en lösning på detta problem?

Permalänk

Någon som har en lösning på detta problem?

Vet inte hur det här felet kom till, om det var virus eller om det var någon idiot som satt bakom tangenterna.

Tydligen så har det blivit något fel på flickvännens familjs dator.
Frågade hur felet visade sig och det var tydligen så att när de startade upp datorn, så kom de till inloggningsskärmen som vanligt, men när man trycker på något användarnamn så börjar WinXP först att ladda in skrivbordet men sen så står det "loggar av" och datorn startar om sig. Och sen så fortsätter det så om och om igen.

Va där en sväng och tog en titt, se på fan de beskrivde felet ordentligt.

Provade på skoj att köra en chkdsk /r /p med WinXP skivan och skrev nytt mbr. Men det hjälpte inte.
Hittade en jäkla massa fel i alla fall...

Nån som vet hur man kan fixa felet?
Tror dem har saker på HDD´n som de behöver.

Permalänk
Medlem

Logga in i felsäkert läge och bränn ut vad som skall sparas och formatera?
Mitt användarnamn blev korrupt en gång så då försvann allt ifrån skrivbordet samt mina bookmarks till mozilla mm.
Så logga in i felsäkert läga och säkerhetskopiera allt som har med deras användarnamn att göra. Innan du börjar testa olika lösningar.
Sen kanske du kan köra en återställningspunkt? Tror man gör det ifrån Windowsskivan.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Tror detta har varit uppe tidigare, dock vet jag ej lösningen. Testa sök funktionen o se om du hittar nåt.

Permalänk
Medlem

låter inte det där som ngn variant av senaste virushemsökelsen? Kolla runt på blaster, sasser eller Lsass.exe

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett liknande problem då jag installerade Zonealarm på Windows xp. Löste det genom att starta i felsäkert läge och avinstallera brandväggen.

Permalänk

Bra ide med felsäkert läge, många som glömmer det.
Dock så hade tyvär inte jag glömt det, går inte att starta i felsäkert läge heller =/ , startar bara om.

Blir väll till att trycka in en Knoppix cd och mounta ntfs disken och sedan bränna ut allt på skiva. Lite omfattande, men men.