Permalänk
Medlem

Gratis 9200 SE

HAHA nu när jag äntligen fått min dator så skyndade jag mig till posten och ska hämta ut den för 14295 kr. men wtf 8500kr? det är juh kanappt helften, jag kollade på kvittot jag höll i min hand innan jag öppnat paketet. Vafan!? ett 9200 SE? 100% rabatt.

jag antar att jag fick kortet eftersom att jag väntat i snart 2 månader på skiten ("skiten"). men ett 9200SE för 0 kr är ett bra pris

Permalänk
Medlem

vad skulle du haft igentligen då?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Hedersmedlem

En X800PE eller 6800Ultra skulle jag tro.

Och en 9200SE rockar ju fett så där sparade du flera tusen

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Har haft 9200 Pro, SE är sämre och de kostar runt nån hundralapp eller två.
Själv skulle jag inte ens ta ett sånt om jag fick betalt för de(förklarar rabatten)

Visa signatur

Dator//
Intel :( 2,8+ 0.13nm, Asus X800 XT PE, 2x 1 gig kingston cl 2.5 ram,
Blev tyvärr inget SLI än, i brist på pengar

Permalänk

Gratis är gott..........

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

jag skulle inte tacka nej till ett 9200se gratis.

Jag pulat in det i min 400mhz:are som nu har ett matrox milenium g200 (250p 3dmark01)

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk

Mm... Gratis är smaskens

Permalänk
Medlem

Re: Gratis 9200 SE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CraXteR
HAHA nu när jag äntligen fått min dator så skyndade jag mig till posten och ska hämta ut den för 14295 kr. men wtf 8500kr? det är juh kanappt helften, jag kollade på kvittot jag höll i min hand innan jag öppnat paketet. Vafan!? ett 9200 SE? 100% rabatt.

jag antar att jag fick kortet eftersom att jag väntat i snart 2 månader på skiten ("skiten"). men ett 9200SE för 0 kr är ett bra pris

Jag fattar inte.

1. Du köpte en dator, den skulle kosta 14 295,- / men du betalade i själva verket 8 500 när du hämtade ut datorn? Eller vad?

Vad har grafikkortet med dethär att göra?, altså... jag fattar inte Förklara för mig, någon.

PS. Jag är norsk

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Hedersmedlem

Han fick inte sitt värsting grafikkort så dom gav honom ett billigt skräp kort som plåster på såret.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Aaaaaaaaah, tack nu fattar jag...
Men det skall man ju inte nöja sig med, ett 9200 SE är inget att hänga i julgranen direkt...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Aaaaaaaaah, tack nu fattar jag...
Men det skall man ju inte nöja sig med, ett 9200 SE är inget att hänga i julgranen direkt...

Det kvittar väll?
Han fick det helt gratis så varför ska man inte ta emot det då?
Paketet blev ju så mycket det skulle vara utan grafikkortet som han skulle haft.

Permalänk
Medlem

Hur bra som helst ju, nu kan han använda datorn tack vare att han har ett GRATIS grafikkort att smacka in i den. Rengissning men han kanske får mosnterkortet när det väl kommer och då är det ju bara att byta ut 9200 SE-kortet

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

Jajust, klart det är bättre att få ett grafikkort än inget alls!

Sorry jag är inte riktigt 100 just nu. Kan inte tänka

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

humm.. mitt minne funkade inte, så jag var tvungen att skicka tillbaka det. (grr på datorbutiken.com)

och jag skulle fått ett X800XT IceQ II men jag ska avbeställa och köpa ett 6800ultra det är ju lite bättre.

Permalänk

Mja, det är väl inte bättre direkt.

Permalänk
Medlem

enligt flera tester jag kollat på så är 6800 ultra bättre, i några fall x800xt

Permalänk

Rätta mig om jag har fel men äger leder inte ati´s high-end kort i de flesta spel iom att de är direct 3d , speciellt på högre upplösningar och med aa och af påslaget

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk

Vad jag har läst så är 6800 ultra bättre vid 1024x768 no AA no AF i de flesta spelen. Men så fort AA, AF samt att upplösningen stiger så är det _stor_ skillnad till X800XT's fördel.

Permalänk
Medlem

Japps, de e så de e överkill... och de e kalrt att man drar på AA och AF och max upplösning, varför skall man annars ha ett värsting graffe... ?

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2k
Japps, de e så de e överkill... och de e kalrt att man drar på AA och AF och max upplösning, varför skall man annars ha ett värsting graffe... ?

för att va framtidssäker kanske? vilket han än tar så lär han kunna köra med max lr näst intill max på alla spel sen så har ju både x800 och 6800 sin för- och nackdelar.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

luktar jag ati vs nvidia tråd? :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2k
Japps, de e så de e överkill... och de e kalrt att man drar på AA och AF och max upplösning, varför skall man annars ha ett värsting graffe... ?

Tror nog man kan dra på rätt bra med Geforcekortet också.

Permalänk
Medlem

Haha... nej då... nu e e ju faktiskt så att x800 koten har fått bättre i de flesta spel tester (spel som jag spelar) med allt på max, och det gillar jag...

Men visst klarar man sig med vilket som helst utav de båda...

Och ja e ingen fanboy för ati, ja har ju ett 5900 Ultra !!

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk
Medlem

Så ni tycker att jag ska ha ett x800xt istället för ett 6800 ultra lr?

Permalänk

ja.. om du ändå köper ett grafik kort så köp ett så du slipper byta om ett halvår... och ett till tips... du måste inte köpa allt på DB... det finns ju faktiskt fler butiker att välja på... kanske med lägre priser på det kortet du söker... lycka till