Dags att uppgradera. Verkar dessa prylar vettiga?

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera. Verkar dessa prylar vettiga?

Jag har tänkt uppgradera min kära dator lite och har nu plockat ihop lite grejer som verkar bra. Det jag ska byta är moderkort, CPU, minne och kanske även nätagget då det jag har nu bullrar något förskräckligt...

Här är det jag har plockat ihop (priserna är från datorbutiken.com).

CPU: AMD Athlon64 Newcastle 3000+ AX 2000MHz/2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754 Pris: 1495 kr

Moderkort: MSI K8N Neo Platinum nForce3 250Gb 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket754 ATX Pris: 1195 kr

Minne: Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL3 Pris: 835 kr

Har ni några synpunkter på mina val? Jag kan inte så mycket om moderkort så om ni vet något annat som är bättre eller billigare (men lika bra) så blir jag glad om ni nämner det.

Mvh Daniel

Edit: Såg just att jag har lyckats välja exakt det som ingår i ett av datorbutikens uppgraderingskit. Det borde innebära att delarna passar ihop iallafall.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=UPA1

Permalänk
Medlem

Ta hellre Corsair Value. CAS 2,5 är bättre än CAS3.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

jag skulle nog lagt mer pengar och fått upp proc till sockeln 939.

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inte deg så att det räcker till en cpu med socket939.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Ta hellre Corsair Value. CAS 2,5 är bättre än CAS3.

Hur stor betydelse har det om man inte överklockar? Funderar själv på vad jag ska inhandla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silvr
Hur stor betydelse har det om man inte överklockar? Funderar själv på vad jag ska inhandla...

Det har större betydelse när du inte överklockar faktiskt. Timings har ingenting med klockning att göra egentligen.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

passar på att låna denna tråd

tänker själv också uppgradera snart. Undrar bara om mina twinmos orginal minnen kommer att passa med MSI Platinum nForce3 socket 393 moderkorten?

tack i förhand

Visa signatur

breathe, smile and be happy