Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt!
Det gäller att ha små händer när man ska pilla in hårdvaran där.

Permalänk

snyggt, men garanterat dyrt

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouschakka
snyggt, men garanterat dyrt

Jo all utveckling kostar.

Första lådan blir snordyr, och dom nästkommande 10 blir ungefär hälften så dyra.

mvh Patrik

Permalänk

Bilderna gjorde mig precis skadad. Jag kommer ju aldrig nånsin kunna se på en vanlig dator och tycka den är snygg... schysst

FYFAN vad underbart snygg den är!

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk

funkar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 99nvbjed
Väldigt trevligt att det börjar likna nåt!

En liten fråga bara: kan inte DVD-skivorna repas på metallkanten om öppningen för dom är så smal?

Jo insidan bör ha någon form av borstar som håller skivan centrerad.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

ohh, vad snyggt

hur stora är dom? skulle du kunna lägga t.ex. en cdskiva bredvid eller nåt så man får se storlek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
ohh, vad snyggt

hur stora är dom? skulle du kunna lägga t.ex. en cdskiva bredvid eller nåt så man får se storlek

du har ju "inmatningshålet", det borde ju vara ca 12cm.
en hyffsad gissning annars är väl att de är ca 43cm breda... brukar väl vara standardbredd på stereoprylar.
har säkert stått något tidigare också.

mene... fler bilder är ju aldrig fel, så...

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som förstår hur en data skall se ut.

Man är grymt impad av det du håller på med och jag
hoppas verkligen att den blir så bra som det verkar
att bli pwrdesign!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n

Jo insidan bör ha någon form av borstar som håller skivan centrerad.

Jo något åt det hållet blir det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
ohh, vad snyggt

hur stora är dom? skulle du kunna lägga t.ex. en cdskiva bredvid eller nåt så man får se storlek

Stereorackbredd har dom, som vilken dvdspelare som helst. Sedan är dom 65mm höga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SajbsteR
Äntligen någon som förstår hur en data skall se ut.

Man är grymt impad av det du håller på med och jag
hoppas verkligen att den blir så bra som det verkar
att bli pwrdesign!

Tackar

Permalänk
Medlem

GJ, pojkar!
Har följt denna tråden sen den startade och måste säga att jag var väldigt skeptisk till en början om vi skulle få se något resultat, men blev desto mer imponerad nu när resultaten börjar visa sig! Det ser mkt snyggt ut, hoppas den potentiella marknaden också tycker det!

Nu till frågan:
Hur mycket kostade tillverkningen av prototyperna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metcore
GJ, pojkar!
Har följt denna tråden sen den startade och måste säga att jag var väldigt skeptisk till en början om vi skulle få se något resultat, men blev desto mer imponerad nu när resultaten börjar visa sig! Det ser mkt snyggt ut, hoppas den potentiella marknaden också tycker det!

Nu till frågan:
Hur mycket kostade tillverkningen av prototyperna?

Tyvärr är det mycket nu med nya jobbet och så, så bygget går rätt långsamt.
Men den ska bli färdig!

Kan självklart inte berätta om tillverkningskostnaderna.
Sånt e hemligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
Kan självklart inte berätta om tillverkningskostnaderna.
Sånt e hemligt!

Förstod nästan det, men var ju värt ett försök iaf

Permalänk

Hoppas att jag hinner påbörja monteringen i helgen kanske!

mvh Patrik

Permalänk
Medlem

hrm. snyggt och så, men jag hade nog velat ha den vitlackerad, ungefär som preview bilderna...

Permalänk
Medlem

nu vill vi se lite bilder där allt är ihop satt

Visa signatur

i7.

Permalänk

Vill bara säga att det är väldigt kul när folk som du pwrdesign lägger tid och pengar på sånt här.. samt delar med sig av detta till alla Nice hoppas att det går bra med prototypen !!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin
hrm. snyggt och så, men jag hade nog velat ha den vitlackerad, ungefär som preview bilderna...

Jo detta är som sagt prototyperna, modellverkstaden som gjort dom kan även lacka i billacker, så troligen så blir den mattsvart eller matt vit kanske, vi får se. Metallic grå? )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
nu vill vi se lite bilder där allt är ihop satt

Ja när jag hinner börja med det, typ i helgen så ska jag plåta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nichicki
Vill bara säga att det är väldigt kul när folk som du pwrdesign lägger tid och pengar på sånt här.. samt delar med sig av detta till alla Nice hoppas att det går bra med prototypen !!

Tack!:)

Och här kommer lite bilder
Kunde inte låta bli att pilla lite hehe

Vad är det man sjunger i globen

"deeeet kommmmmer gååå, deeet koommer gåå , det kommer gå, det kommer gå!!"

I helgen får vi se om delarna får ström också
Ska få alla raiserkort + pump då också.

Tycker att bakside-aluminium panelen som följer med moderkortet ser lite tacky ut så vi låter nog få uttagshålen gjorda direkt i chassit.

Mvh P

Permalänk
Medlem

j*vligt fräckt! väntar på att få se det slutgiltiga resultatet!

Permalänk
Medlem

ajaj VA snyggt!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rjr
j*vligt fräckt! väntar på att få se det slutgiltiga resultatet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LCL
ajaj VA snyggt!!!

Jo det kan nog bli bra.
Just nu så sitter jag och funderar på om man till en början ska skippa hela idén med vattenkylning. Det förkortar typ framtagningstiden och halverar kostnaden.

Kanske en Mini Itx med tys luftkylning? För att komma ner så mkt som möjligt i slupris?

Sedan kanske vi gör vattenblock vid sidan om mest för att det är så himla kul
Självklart med X'et med på något sätt!

Well vi får se, det blir möte med inblandade i helgen.

Mvh Patrik

Permalänk

Hur har du tänkt fästa cd-spelaren där den är, så den inte svävar fritt?:D

Permalänk
Medlem

pwrdesign: Hur hade du tänkt lösa det med alg-bildning ?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Algbildning? Är väll bara att blanda i något härligt giftigt i vattnet? är väll knappast ett problem. Eller?

Sen eftersom vattenkylningen kommer vara designad just för er produkt (om den nu blir vattenkylning dvs.) så tycker jag ni ska satsa på att dra rör innuti lådan istället för slangar. Lär inte vara så omständigt när ni har färdiga mått att bocka rören efter. Går ju att dra rör så himla mycket smidigare än vad man kan dra slang.

Visst är din kamera bra, men kan du inte ta några höguplösta kort från lite längre håll och sedan beskära dem så man kan fä skärpa mer över hela motivet och inte bara på några kvadratcentimetrar? Ett tipps bara. Det känns som att det är lite svårt att få en helhetsbild såhär.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Oh, äskar låga bländartal

Förövrigt, grymt snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killernils
Hur har du tänkt fästa cd-spelaren där den är, så den inte svävar fritt?:D

Det är coolt att den svävar, så vi ska köra med svävande dvd-rw Nej men det kommer ju monteras en hel del fästen i botten sedan, som DVD-RW spelaren kommer fästas i.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
pwrdesign: Hur hade du tänkt lösa det med alg-bildning ?

Som jag skrev förut så är jag rätt säker på att vi i detta läge skippar vattenkylningen, eftersom att framtagningstiden kommer då minska med 5 ggr och ut till kund priset kommer minska med ungefär lika mkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Algbildning? Är väll bara att blanda i något härligt giftigt i vattnet? är väll knappast ett problem. Eller?

Sen eftersom vattenkylningen kommer vara designad just för er produkt (om den nu blir vattenkylning dvs.) så tycker jag ni ska satsa på att dra rör innuti lådan istället för slangar. Lär inte vara så omständigt när ni har färdiga mått att bocka rören efter. Går ju att dra rör så himla mycket smidigare än vad man kan dra slang.

Visst är din kamera bra, men kan du inte ta några höguplösta kort från lite längre håll och sedan beskära dem så man kan fä skärpa mer över hela motivet och inte bara på några kvadratcentimetrar? Ett tipps bara. Det känns som att det är lite svårt att få en helhetsbild såhär.

Jo jag kan ta högupplösta närbilder också med skärpa över hela bilden, bara det att just nu så har jag mitt stativ utlånat, och mitt IS objektiv också utlånad, så jag måste köra med liten bländare (1.4) och iso 1600 för att få någorlunda slutartider (1/60), har rätt taskigt ljus hemma nämligen :/

Det kommer bättre bilder sedan!

Permalänk
Medlem

pwrdesign: Har ni kommit fram till vilken programvara ni ska använda?
Eller ska ni köra något OS och skippa Windows? hur blir det?

Visa signatur

*Coming resurrection*
*The working man shall arise*
*Toes of steel & Will of iron*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deluxe
pwrdesign: Har ni kommit fram till vilken programvara ni ska använda?
Eller ska ni köra något OS och skippa Windows? hur blir det?

Vi kommer börja med att köra MythTV och sedan troligen även erbjuda Windows Xp Media Center edition 2004.

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bygge än så länge! Kul när människor med resurser och visioner är driftiga och faktiskt får något gjort istället för att bara låta det gå i stöpet som man sätt många tidigare amitiösa projekt göra.

Har ni några intressenter redan eller är det just bara en prototyp som eventuellt går till försäljning?