Permalänk
Medlem

Kanske pga att de e svårt o visa bilder men ÅÄÖ i urlen..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

japp så va det. tack

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt stor musmatta... men snygg gjord, skulle ju vara kul om du inte skakade kameran så mycket vid själva fototillfället.. speciellt när du fotar detaljer som graveringen på musmattan..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

jo lite stor kanske
jo jag vet men det är svårt att ta bilder på lysande föremål i mörker

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

FYFAN va nice!

/Nitrox

Visa signatur

DFI Lanparty NF3 - AMD Athlon 64 3200+ NewCastle - Thermalright - Corsair TWINX 2x256mb -

Permalänk

jippi nu kommer grejorna från gtek snart :):)
fan också nb blocket blev förstört gängtappen gick av och jag får ej ut den
:(:(
sitter och funderar om man skulle bygga ett plexichassi när man ändå är igång

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

ja gör det ang, nb blocket, borra ett hål i mitte av gäntappen med en diamantborr och sedan skruva in en skruv och sen e de bara o skruva ut gängtappen!!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

asså vart i bilar sitter såna radiatorer av mindre sort??
Tycker att det bara verkar sitta såna stora jäklar i fronten...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

det är värmepaketet egentligen, den som förser kupen med varm luft samtidigt som den kyler vattnet lite... inte den i fronten alltså

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

asså sitter det såna små värmepaket i alla bilar?
Farsan min köpte en ej fungerande bil billigt för ett tag sen eftersom han behövde sno drivaxeln från den. Den står ju bara o skrotar så man skulle ju kunna norpa den i så fall ^^

Edit: sitter värmepaketen på andra sidan motorn än den som sitter i fronten??

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

värmepaketen sitter inte i frpnten det sitter antignen bakom motorn eller inne i bilen bakom instrumentpanelen

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

får ta ett snack med farsan så kanske jag kan få ta den o fixa övriga grejer till vattenkylning senare ^^

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Hur lång tid tog det för er att få hem grejorna från gtek?? jag blir tokig dom kommer ju alldrig har väntat snart en månad. visst pumpen va slut förut men dom fick hem nya för någon vecka sen.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Hur lång tid tog det för er att få hem grejorna från gtek?? jag blir tokig dom kommer ju alldrig har väntat snart en månad. visst pumpen va slut förut men dom fick hem nya för någon vecka sen.

Kolla orderstatus på gtek.se?

Ser att du bor i nyköping! Hur gammal? Går kanske på ngt gymnasium i nkpng?

/ malte, 18, går på gripen

Permalänk

jag har kollat där men det står inget under orderstatus
jag är 17 fyller 18 2 oktober och jag går sista året på proteam i nyköping.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte

Ser att du bor i nyköping! Hur gammal? Går kanske på ngt gymnasium i nkpng?

/ malte, 18, går på gripen

Ser man på , ser man på

/ Jonas, går i Teknik 2:an

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk

nu lägger jag ner bygget för ett tag jag ahr pengabrist tyvärr och jag ahr lite andra grejer jag måste laga så bygget får vänta men jag lovar att återkomma när jag får ihop pengar igen

#Uppdatering#

nu har jag börjat lite smått me bygget igen
stoppade i lite av grejerna i chassit så ni får se lite hur det komemr bli
ska köpa pump och göra klart blocken snart.
funderar även på om jag ska måla chassit invändigt och om jag ska göra någon mer modd på insidan typ göra något snyggt me nätagget elelr nått

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3400+ | Corsair Value S.512MB | EPoX EP-8KDA3+ | TAGAN 380W | Tt TSUNAMI SILVER |

Permalänk

Nu händer det grejer igen
har nyss beställt grejer från gtek hoppas dom kommer i veckan se ska det bli bygga av
jag kommer uppdatera med bilder så fort jag har gjort något

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Se då till att fixa upp bilderna igen på något ställe som har de uppe lite längre än en vecka...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

ja någon som vet något bra ställe?? tacksam för svar

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
ja någon som vet något bra ställe?? tacksam för svar

Vad har du för ISP? kanske ladda upp bilderna på ditt hemsidekonto om det finns plats och möjlighet?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

http://www.fastuploads.com/ det kanske funkar?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

eftersom mina andra bilder försvann så kommer här lite bilder på bygget

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Hehe, var lite besviken på dom saknade bilderna först, men så kom allt på plats i slutet...bra jobbat!!

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk

Titta vad jag fick hem idag
ska använda detta till en flödesindikator

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

ser inte så mycket av de tidigare bilderna..

men det blir säkert fint.. vi vill ju se lite ritningar eller liknande så vi får se hur det ska se ut

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Nu händer det grejer
gtek har skickat mina prylers så dom kommer nog imörn eller på onsdag hoppas jag

idag kom far hem med locken som han borrat sen har jag putsat blocken och locken någon timme här kommer resultatet

[

så nu kanske bygget äntligen kan blir klart snart
ska fixa en tank i 70 eller 80 mm plexirör också

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Det där kallar jag blankt!!

Permalänk
Avstängd

de där va bra gjort. kl att de e liv i tråden igen

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.