Permalänk
Medlem

Var inne på Voda Stores idag för att höra mig för om förandsbokningen av v800 och vad som gällde med abonnemanget...

Lycka till Voda! Valfritt abb gick att teckna. Priset för videosamtal på samtliga abb var 5.95 kr/min dygnet runt till eget och andras nät!!! 3G till den breda massan, tjenare...

5.95kr/min för videosamtal, det blir ju en kioskvältare... (ironi)

Permalänk

Fick kolla på en SE V800 igår! riktigt het mobil^^ äntligen en telefon som kan jämföras med gsm mobilerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mege
Var inne på Voda Stores idag för att höra mig för om förandsbokningen av v800 och vad som gällde med abonnemanget...

Lycka till Voda! Valfritt abb gick att teckna. Priset för videosamtal på samtliga abb var 5.95 kr/min dygnet runt till eget och andras nät!!! 3G till den breda massan, tjenare...

5.95kr/min för videosamtal, det blir ju en kioskvältare... (ironi)

Hah, tjena hyena att man hoppar på det där, vilka ockerpriser! Dessutom får man en telefon som är så otroligt sönderbrandad, båda insida och utsida... hujedamej..

Nu är ju iof inte videotelefonin någon större grej för mig, trodde mest det var döva som orkade hålla på med det...men men

Ja ett "Lycka till" kan nog Vodafone behöva.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att Vodafone kommer behöva så många lycka till för det finns folk som inte bryr sig speciellt mycket om att telefonen är brandad och dem kommer sälja en hel del av den, så håll i er.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Jo, det finns säkert Svenssons som tycker mobilen är snygg och helt sonika struntar i funktioner eller personer som inte fattar egentligen vad som har gjorts invändigt, vilket är ganska synd då jag icke förespråkar Vodafone's diktatur-betéende, att försöka kontrollera marknaden med sina egna låtar och anpassade genvägar.

Vilket de inte alls fattar om folk fortfarande går och köper telefonerna. Men men, framtiden får utvisa.

Jag själv tycker V800 är riktigt läcker men vill inte köpa den pga. att den troligen inte kommer att kunna unbrandas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mege
Var inne på Voda Stores idag för att höra mig för om förandsbokningen av v800 och vad som gällde med abonnemanget...

Lycka till Voda! Valfritt abb gick att teckna. Priset för videosamtal på samtliga abb var 5.95 kr/min dygnet runt till eget och andras nät!!! 3G till den breda massan, tjenare...

5.95kr/min för videosamtal, det blir ju en kioskvältare... (ironi)

Han kunde ju informerat om att man nu får något 3g extra paket där man bla får 60 minuter gratis videosamtal (på kvällar och helger) och 60 minuter gratis röstsamtal till alla näten på kvällar och helger. Dessutom har man 60 gratis minuter till alla med vodafone dygnet runt...

Såg det på hemsidan..

Det gäller bara Z1010 och Samsung Z105 men kommer kanske ändras sen när den där V800 kommer ut...

Förövrigt är ändå videosamtal bara onödigt skit och seriöst kommer du nog inte använda det mer än de fria minuterna enbart för att testa det, du kommer antagligen tröttna på det efter några minuter med. Seriöst vem vill ha videotelefoni, egentligen?

Permalänk
Medlem

Svar till ReToX:

"3g extra allt"-paketet går att teckna oktober ut, smart, eftersom nya mobilerna kommer i november!

60 fria minuter gällde inte videosamtal enl. hon på vodafone stores jag pratade med. Videosamtal = 5.95kr/min dygnet runt!

Just nu är ju skillnaden mellan gsm & 3g, just datahastighet och videotelefoni! Vill du inte ha det så är det smartare att stanna kvar i gsm-nätet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Seriöst vem vill ha videotelefoni, egentligen?

Ingen förutom den vanliga Svensson som inte ser någon som helst nyhet med 3G förutom videotelefoni, och tydligen var det inte många som ville ha Nokias 3G-lurar (som inte stödde videotelefoni), alla Teliabutiker skickade tillbaka lurarna då ingen köpte dem (detta kan dock bero på att dem var så förbannat fula också). Så videotelefoni är mer en tuff sak som ska hjälpa tekniken att slå igenom, men du har helt rätt när du säger att man blir trött på det, jag har testat det och känner att jag klarar mig utan

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

självklart klarar man sig utan videotelefoni, men det kan faktiskt vara ganska kul ibland

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mege
Svar till ReToX:

"3g extra allt"-paketet går att teckna oktober ut, smart, eftersom nya mobilerna kommer i november!

60 fria minuter gällde inte videosamtal enl. hon på vodafone stores jag pratade med. Videosamtal = 5.95kr/min dygnet runt!

Just nu är ju skillnaden mellan gsm & 3g, just datahastighet och videotelefoni! Vill du inte ha det så är det smartare att stanna kvar i gsm-nätet...

Kanske för att de där 60 fria minuterna ingår i "3g extra allt" paketet?

Delvis rätt, enda skillnaden är datahastigheten. Videotelefonin kommer automatiskt med där... Men aja jag stannar kvar på gsm tills det blir så pass mycket billigare/blir ett krav att ha 3G. 7650n hänger med än

Permalänk

Skriver i den här gamla tråden istället för att skapa en ny.

Min kompis har förbeställt V800 tillsvidare. Bara ett problem han vill veta. Man måste ju kunna låsa upp den och skaffa en annan operatör? Kan man tex låsa upp en F500 som är vodafone exklusiv?

Permalänk
Medlem

F500 går att flasha om med K500i programvaran. Men V800 har jag ingen aning om ifall den skulle gå att låsa upp, men jag ser inte varför det skulle vara svårare än för någon annan om inte SE/Voda har något nytt säkerhetssystem för det. Men att flasha om den kommer nog inte att gå i början då det bara existerar V800 med Voda-branding, men senare ska det gå.

Permalänk
Medlem

comviq säljer 3g lurar t.ex Nokia 7600 sonyericson z1010 och samsung z105
vodafone säljer z1010 och z105
telia har inget vad jag vet men dom är på gång med nya abonnemangspaket t.ex ett med fria minuter till mobila samt fasta nätet....

comviq har ju redan fria minuter iom kompis och då ringer man ju gratis till typ 3.5miljoner nummer. När telia går ut med sina fria minuter så kommer man kunna ringa billigt till en jävla massa hushåll med tanke på hur mycket dom äger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan

telia har inget vad jag vet men dom är på gång med nya abonnemangspaket t.ex ett med fria minuter till mobila samt fasta nätet....

Vad menar du? att telia inte har 3g-mobiler? kolla deras sida

Z1010:

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?tabId=0&OID...

Samsung SGH-Z105U

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?tabId=0&OID...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Vad menar du? att telia inte har 3g-mobiler? kolla deras sida

Z1010:

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?tabId=0&OID...

Samsung SGH-Z105U

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?tabId=0&OID...

där fick man svar på tal