Half-Life 2 apparently went gold!

Permalänk
Medlem

JIPPI!!! guld 16:e november fyfan va nära det är nu jag tror jag pinkar i byxan.

Permalänk
Medlem

YEEEEEES!!! den här dagen har jag väntat på i över ett och ett halvt år nu måste dock kolla upp så min beställning på webhallen ligger kvar

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Min polare kommer skita på sig
Personligen är jag grymt glad!!!

Permalänk
Medlem

FY FAN VAD GÖTT!!!!
ARGH!! LÄNGTAN ÄR OLIDLIG!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

AAAAAH!!!!! äntligen!!!!1

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

ÄR det möjligt ?!?
KAN det vara sant ?? *wei*

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

GÖTT!!!, då blir det att införskaffa sig en dvd-brännare innan dess.

Edit: har ingen dvd-läsare i burken nu

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Ehh, en polare sms:ade mig för typ 30 minuter sen och sa att han varit och köpt spelet idag från EB-games i Täby centrum! Jag messade tillbaka och sa att det låter omöjligt att han nog köpt ettan och trott det var tvåan. Han messade då och sa att det är tvåan, att det var kö utanför centrumet eller nåt sånt skrev han. Att det var en typ easteregg att dom skulle börja sälja det idag att EB-games hade nåt avtal eller nåt sånt.

Jag har kollat, EB-games är ju en stor världsomfattande kedja, så lite fjärilar i magen har man nog.

Har frenetiskt försökt nå honom igen, messat och ringt men han har tydligen av telefonen. Han börjar jobba jättetidigt så han har nog gått och sova.

Hör av mig när jag vet mer

jag var inne på www.ebgames.com , de verkar som de skickar spelet redan den 1 nov. Måste vara felskrivet...

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem
Citat:

Pressreleasen!
Half-Life® 2 to Ship to Retail Outlets Globally This Holiday Season

LOS ANGELES (October 18, 2004) – Vivendi Universal Games (VU Games) today announced that Half-Life® 2, the sequel to one of the most critically acclaimed PC titles in gaming history, will ship to retail outlets around the world in November. The Company confirmed that Half-Life 2, developed by Valve Software, has gone gold with a planned retail street date of November 16, 2004. The countdown to the highly anticipated retail street date has begun around the world, as VU Games completes plans to ship localized versions of Half-Life 2 simultaneously in English, French, Spanish, Italian, German, Traditional and Simplified Chinese, Korean, Thai and Japanese.

“Half-Life 2 has surpassed our expectations in every sense – its high-quality graphics, ground-breaking physics and immersive first-person shooter gameplay set a new standard for PC action games,” said Bruce Hack, CEO of VU Games. “Half-Life 2 will go down as one of the best-selling PC titles, and we are thrilled to deliver this ground-breaking title to the worldwide gaming community this fall.”

Hailed as “...the best game ever made” by PC Gamer, Half-Life 2 earned a top-rated review score of 98, the highest score bestowed by the magazine in more than six years. The game has received numerous accolades for its technical excellence, captivating story and addictive game play, including more than 10 awards and nominations at the 2004 Electronic Entertainment Expo. In addition to being named “Best PC Game” by 1up.com (Ziff Davis) and Gamespy.com, the title also received a “Technological Excellence on PC” award from IGN.com. CNNMoney.com stated that “Half-Life 2 will redefine what gamers expect from their games visually – and the gameplay is a lot of fun as well.”

The global anticipation for Half-Life 2 has reached unprecedented heights, as consumers around the world mark their calendars to buy the game at retail on November 16th. The Half-Life 2 product will include Counter-Strike: Source. VU Games will also release a Half Life 2 Collector’s Edition that will include Half-Life 2 in DVD-ROM format, Counter-Strike: Source, Half-Life: Source, a free limited edition t-shirt, and a Half-Life 2 Prima strategy guide book.

The original Half-Life game was launched in 1998 under VU Games’ Sierra Entertainment publishing label. It earned more than 50 game-of-the-year awards and has been heralded as one of the best PC first-person shooter games of all-time.

About Half-Life® and Half-Life® 2

In 1998, Half-Life revolutionized the game industry with its combination of pounding action and continuous, immersive storytelling. Valve’s debut title was named “Best PC Game Ever” by PC Gamer and launched a franchise with more than eight million retails units sold worldwide. In 2004, Half-Life 2 will take the suspense, challenge and visceral charge of the original to new heights of realism and responsiveness. Half-Life 2 opens the door to a world where the player’s presence affects everything around him, from the physical environments to the behaviors – even the emotions – of both friends and enemies. The player again picks up the crowbar of research scientist, Gordon Freeman, who finds himself on an alien-infested Earth being picked to the bone, its resources depleted and its population dwindling. Freeman is thrust into the unenviable role of rescuing the world from the wrong he unleashed back at Black Mesa. And a lot of people – people he cares about – are counting on him. The intense, real-time gameplay of Half-Life 2 is made possible only by Source, Valve’s new proprietary engine technology. Source provides major enhancements in the advanced facial animation system, physics, graphics and AI. Half-Life 2 will be available for the PC.

About Vivendi Universal Games

Headquartered in Los Angeles, VU Games is a leading global developer, publisher and distributor of multi-platform interactive entertainment. Its development studios and publishing labels include Blizzard Entertainment, Sierra Entertainment, Fox Interactive and Massive Entertainment. VU Games’ library of over 700 titles features multi-million unit selling properties such as Warcraft®, StarCraft®, Diablo® and World of Warcraft® from Blizzard Entertainment®; Crash Bandicoot®, Spyro The Dragon™, Empire Earth®, Leisure Suit Larry™, Tribes® and Ground Control®.

Vad ska man säga man får en tår i ögat när man tänker på att nu är oron över nu är det bara att vänta =D

Permalänk
Medlem

Kan man spela HL2 coop?

Permalänk

PÅ ebgames.se ligger realesen kvar på december. Dom har nog inte hunnit ändra datumet än.

Permalänk
Medlem

Måste uppgradera burken för att kunna lira, men när det är gjort så har jag inga pengar kvar till själva spelet.. :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ted1001
Kan man spela HL2 coop?

HL2 har inget MP så det funkar tyvärr inte (CS:s är multiplayerdelen av HL2 även om det inte har något med hl2 att göra).

Kommer en ny Sven-coop version som grejar det dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoff
jag var inne på www.ebgames.com , de verkar som de skickar spelet redan den 1 nov. Måste vara felskrivet...

Nu har dom ändrat till 15/11

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Vart köper man Collectors Edition i Sverige?

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Hur mycket dyrare blir det ungefär? Hittar inget klart svar på steam. Fasiken, skatt och frakt, kunde man just vänta sig

1080,??:- fick jag betala då ja köpte de för 5 min sen, tycker då själv de var värt de, har dock beställt en "vanlig" via webhallen bara för att ha d på skiva

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
HL2 har inget MP så det funkar tyvärr inte (CS:s är multiplayerdelen av HL2 även om det inte har något med hl2 att göra).

Kommer en ny Sven-coop version som grejar det dock.

Sven Co-op: Source kommer bli cp grymt ju..

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

Doom3 kan dra sig i skärten den 16november

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoxs
Sven Co-op: Source kommer bli cp grymt ju..

Jao, men frågan är om inte jag och mina polare på våran "3 Mods In 4 Days During Dreamhack Challange!" hinner göra en innan dem

Kommer göra en äkta HL2 MP mod och förmodligen en COOP mod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag förutspår att det kommer att bekräftas imorgon eller på tisdag att "HL2 has gone gold".

I hate to say I told you so.

Det var föresten först nu på morgonen som jag läste att det har gått guld. Äntligen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
1080,??:- fick jag betala då ja köpte de för 5 min sen, tycker då själv de var värt de, har dock beställt en "vanlig" via webhallen bara för att ha d på skiva

Så du köper alltså samma spel 2 gånger och är glad över det?

Varför inte bara bränna ut dina "preload" filer på en dvd-r skiva, och spara den?

du sparar ju pengar...

EDIT: Och väntar man ett tag, tills folk börjat pilla med HL2 filerna, så går det säkert att göra ett eget exemplar av installationen... så det är som om man hade köpt spelet...

Fast det kanske blir olagligt.. Men det bör det väl inte vara, vore väldigt skumt tycker jag..

Jag menar, tänk er att man har laddat hem via Steam... Så måste man ominstallera sin data, och blir av med sin internetuppkoppling... Vad ska man göra då?

Vad tror ni?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Doom3 kan dra sig i skärten den 16november

det luktar Valve fanboy lång väg. spelen kan inte gämföras.

ONTOPIC: Längtar tills dagen då hyllorna fylls med godis.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Så du köper alltså samma spel 2 gånger och är glad över det?

Varför inte bara bränna ut dina "preload" filer på en dvd-r skiva, och spara den?

du sparar ju pengar...

EDIT: Och väntar man ett tag, tills folk börjat pilla med HL2 filerna, så går det säkert att göra ett eget exemplar av installationen... så det är som om man hade köpt spelet...

Fast det kanske blir olagligt.. Men det bör det väl inte vara, vore väldigt skumt tycker jag..

Jag menar, tänk er att man har laddat hem via Steam... Så måste man ominstallera sin data, och blir av med sin internetuppkoppling... Vad ska man göra då?

Vad tror ni?

Står det inte i EULAN att man inte får bränna ut spelet, oavsett om det laddats "köpts" från steam ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Står det inte i EULAN att man inte får bränna ut spelet, oavsett om det laddats "köpts" från steam ?

Ingen aning, jag har ALDRIG läst någon EULA.. Kommer aldrig göra det ändå... Jag vet vad som är rätt å fel... Å jag bryr mig ärligt talat inte... Fast bränner spel åt kompisar å sådant sysslar jag aldrig med... Men ifall jag vill ha en kopia på mitt ex av UT2004 DVD så bränner jag helt enkelt en kopia till mig själv, så enkelt är det

Hursomhelst, jag mailade Gabe och frågade för ett tag sedan... Dock inget svar ändå

Permalänk

Kommer köpa det retail. Lagom kul när steam inte finns längre och man vill vara lite nostalgisk av sig... neh neh, det går inte... steam och ditt spel finns inte längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Kommer köpa det retail. Lagom kul när steam inte finns längre och man vill vara lite nostalgisk av sig... neh neh, det går inte... steam och ditt spel finns inte längre

När man vill bli nostalgisk, så kan man väl köpa det i en sån där låda, för 99:- då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
När man vill bli nostalgisk, så kan man väl köpa det i en sån där låda, för 99:- då

Om man ska vara nostalgisk ska man ha orginalet från dagen D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ted1001
Kan man spela HL2 coop?

tänk om världen vore så perfekt

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!