Permalänk

Skärmen dör, men datorn är på.

Tjenare!

När jag spelar CS så dör skärmen, den blir svart och den går ner i "standby" känns det som.

Min setups är
AMD 3400
Epox 8KDA3+
Corsair 512 mb
Radeon 9600 med nyaste Omega drivs.

Behöver ni mer specc så säg till.

Kan det vara att jag använder refresh lock för låsa hz på 100?
Skärmen är en samsung syncmaster 700IFT

UPDATE:
Nu har jag testat alla olika drivrutiner både från ATI och Omegadrivers.
Jag har tagit bort refreshlock och kört med allt från 100-56 hz på skärmen.

INGET HJÄLPER ?? *blir galen*
Det är bara i CS skärmen dör, har kört olika benchmarkprogram (läs 3dmark01,03,05 ) och då händer inget.
Dock har jag ej testat något annat spel så jag vet inte hur det ligger till där.

Det händer oregelbundet också, det är det lömska.
Någon som vet vad problemet kan vara, ska byta skärm och testa och sedan grafikkort när jag kan låna dett av en kompis.

M vh
Christoffer

Visa signatur

AMD Athlon 64 3400+ | Corsair Value S.512MB | EPoX EP-8KDA3+ | TAGAN 380W | Tt TSUNAMI SILVER |

Permalänk
Medlem

Ja det kan mycket väl vara så att din skärm inte klarar av att spela CS i 100Hz. Vilken upplösning kör du och vad är det för skärm du har?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Skärmen är : Skärmen är en samsung syncmaster 700IFT

Upplösning 800 * 600 i CS. Det är precis som skärmen slutar svara

Nu ballar den ut ännu mer.. Någon som kan veta?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3400+ | Corsair Value S.512MB | EPoX EP-8KDA3+ | TAGAN 380W | Tt TSUNAMI SILVER |

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, med ett Radeon 9600 256mb. Det har uppkommit på senare tid, efter jag lade in senaste Omega drivisarna. Har dock nedgraderat sedan dess men problemet kvarstår.

Det är i mer eller mindre alla spel, med någorlunda krävande grafik. Trist. Tips på lösning?

Visa signatur

Sony Vaio VGN-AR61M

Permalänk

Jag har haft samma problem tidigare då berodde det på att skärmen började gå sönder. Tillslut startade den inte alls eller så tog det en halvtimme att starta skärmen igen efter den slocknat.