Permalänk
Medlem

Att få in logotyp i en bild.

Om man kollar på bilder från exempelvis Blocket.se så har dom en liten symbol inlagd i varje bild. Jag antar att dom inte sitter och gör detta för hand.

Finns det något program som gör detta med automatik åt en?

Visa signatur

[MSI PT880 Neo-LSR][P4 Prescott HT 2,8gHz][512mb Kingston RAM] [Aopen Aeolus MX4000DV 128mb][Hitatchi 160gig SATA] [Ubuntu Linux]

Permalänk
Medlem

Troligtvis har de skrivit ihop nåt litet script som lägger in bilden där när bilden laddas upp. Vet att man kan lägga in text med GD i PHP åtminstone.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Photoshop har batchkörning. Bara att klicka och dra bilden till en speciell ikon man har skapat så görs allt automatiskt.

Jag använder det alltid för att skapa bilder med min rautermodslogo i.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Photoshop har batchkörning. Bara att klicka och dra bilden till en speciell ikon man har skapat så görs allt automatiskt.

Jag använder det alltid för att skapa bilder med min rautermodslogo i.

Ok, kanon! Ska kolla efter den funktionen!

Visa signatur

[MSI PT880 Neo-LSR][P4 Prescott HT 2,8gHz][512mb Kingston RAM] [Aopen Aeolus MX4000DV 128mb][Hitatchi 160gig SATA] [Ubuntu Linux]

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att det skulle funka för blocket iallafall att använda Photoshop till det, tycker istället att du ska titta närmare på PHP och GD som ZD föreslog. Iallafall om det handlar om mer än ~50 bilder.

Permalänk
Medlem

Det har snyggast.com med.. tillverkar en text över bilden..

Permalänk
Medlem

http://www.johannaost.com (som jag kodat) vattenmärks bilderna i galleriet av PHP/GD. Det är en PNG med lite genomskinligheter som läggs ovanpå originalbilden.

Det är lätt att googla upp tutorials, som http://www.sitepoint.com/article/watermark-images-php