Permalänk
Avstängd

mecka dator är farligt

Bildförklaring:

Det var 2 dagar före julafton förra året jag skulle hjälpa tjejen med att byta grafikkort så jag hade lyft av sidan på burken.

Jag ställde i från mig locksidan mot sängen och tänkte inte mer på det... Stoppa in hennes nya fina grafikkort och så ringer telefonen, jag vänder mig om snabbt för att svara och självklart så snubblar jag över sängen och landar med benet över locket.
Jag känner smärta och tänker typiskt nu har jag fått ett skrubbsår på benet.

När jag tittar ner på benet så möts jag dock av en helt annan syn, datorlådan har skurit upp ett sår som är ungefär 8 centimeter långt och som är uppfläkt ungefär 2 centimeter. Självklart får jag panik och börjar hoppa runt på ett ben i hela lägenheten och skrika. Eftersom ett så pass stort sår blöder rätt mycket så lämnar jag ett stor blodspår efter mig.

Som tur är var tjejen hemma och har sinnesnärvaro nog att ta en kökshandduk och lägga tryckförband på såret. Hon beställer en taxi och en 30 minuter senare ligger jag på ortopedakutmottagning. 3 timmar tar det att få en läkare (många tanter och gubbar som halkar och bryter benen runt jul). hon konstaterar att datorlocket skurit ett sår lika snyggt som om hon gjort det med en skalpell. Värre var att locket även skurit sönder benhinnan och repat min benpipa. Så för att slippa benröta får jag gå två veckor på penicillin.

Så tänk på det grabbar att man kan få krigsskador av att mecka dator. jag vill även utfärda en varning för SWEEX lådor, de är svinvassa!

/Anders

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas det har gått bra nu...

Håller med om det med Sweex lådor... varenda litet hörn på lådan är som en kniv... har skrotat min sweexlåda nu.. för många småskador från den..

Permalänk
Avstängd

jodå.. nu är det bra.. fortfarande ett ärr klart. men det får man leva med.. brukar säga att det är granatsplitter jag fått i vietnam (Battlefield Vietnam).

Visa signatur
Permalänk

jo men faan va snyggt!

en riktigt stridsskada som du fått i det krig som kallas livet.

det är så det ska se ut skumt att få sånt ärr av datorlåda dock:)

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

Ärr är ju coolt

Permalänk
Medlem

budget chassin med vassa kanter e farligt, tur att man har chassi med vikta pressade kanter.

Permalänk
Medlem

Jag skar upp fyra av fem fingrar på högerhanden när jag höll på med ett sånt där jävla Sweexchassi. Det var första och sista gången jag skruvade med ett sånt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

HAHAHA @ "brukar säga att det är granatsplitter jag fått i vietnam (Battlefield Vietnam)"

Hoppas det blir bra. Skrotat chassit eller? Om inte, gör det

Visa signatur

God Jul
:D

Permalänk
Avstängd

Nej hon har kvar det.. inte så ofta jag är inne och mekar i hennes dator. men när jag väll är det så ställer jag locket på ett bra ställe hehe...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha sweex chassin man får vad man betalar för!!

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem

Q-tech chassin har jädrigt vassa kanter med..har skärt mig flera gånger i finmgrarna när man grejar med hårddisken..=/

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Mitt förra sweex chassie är inte annat än sylvassa kanter på skitkass plåt.. När jag det slutligen gick så långt att mitt grafikort hängde och dinglade som det ville för att det inte gick att skruva åt det så blev det ett nytt...Men med min tunna plånbok så vart det ett Q-tec som jag fick köpa för 300 kostade ca 800 nytt men det är facktiskt förvånansvärt bra..inga vassa kanter och stabilt och bra. är nöjd med det fast det låter ju en hel del med 6 fläktar i

Permalänk
Medlem

Ajaj det där såg inte skönt ut, själv skar jag mig på ett ram-minne en gång
när jag skulle uppgradera datorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det hände förra året, och du har fortfarande sårskorpa kvar?

Permalänk
Avstängd

bilden är gammal Den är tagen precis efter att stygnen var borttagna... Nu är det bara pigmentförädnringne som gör att man ser ärret...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tur att det bara var på armen du fick det och inte i ansiktet, det hade inte sätt snyggt ut om du kom till skolan/jobbet med en reva över hela ansiktet. Man kunde ju förståss ha skojat lite med att du varit i ett knivslagsmål

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

benet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

samma här har ett sweex chassi skar upp fingret en gång lite på sidan men vassa det är dom

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

ja har slipat å lackat om mitt sweex chassi, nu är den inte vass längre, när ja mecka med den innan så fick jag ett 6-7cm sår på armen, behövde ej sy men det var ingen vacker syn, har nu ett ärr som ser ut som en blixt ungefär...

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

CyberVillain, du får ursäkta mig, men jag skrattade högt när jag läste ditt inlägg. Ungeflör som när man ser skateboardåkare ramla, typ Jackass..
Men det måste ju vara duktigt av Sweex att bygga så fina lådor att de kan skära så fint som en skalpell.. SKa dock tillägga att de flesta chassin kan man skada sig på, har själv ett sweex chassi och på nåt sänt så har jag mer eller mindre små papercuts när jag meckat klart, de gör inte lika ont som papercuts, men ser ut på samma sätt, Har även på nåt vänster lyckats köra in aluminiumplåten, som man ska ta bort vid cdrom platserna, i mitt pekfinger, vilket gjorde att jag svimmade, svimmar rättså lätt när jag skadar mig och det tärffar en nerv, då svimmar jag.. Så nu har jag ett ärr som ser ut som ett konstigt V eller mer som ett U förresten..

Grejjen var att jag skulle ta bort plastfronten inniefrån, och platsen ovanför satt aluminiumplåten kvar, och den var lite snett vinklar, frontgrejje nsatt trögt och jag tog i..

Jag skrattar åt mig själv, för det är ju lite pinsamt när man skadar sig så mycket av att bara mecka med datorlådor... Men din var ju utöver det vanliga, snacka om otur. Du skulle inte kunna ta en bild på skadan, om det nu var så fint som en skalpell så vill jag ju se bevis på det!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

JAg skulle ta bort sidan på mittt scaleo 800 chassi. Jaha, det satt åt riktigt hårt. Så jag tog i utav bara hvete. Tjoho sa det, chassi-sidan flög upp tillsammans med ett regn av blod. Kollar ner på mina fingrar och ser att jag har skurit upp fingertopparna på båder höger och vänster lilfinger, ringfinger samt pekfinger...
Var inget kul att spela hockeymatch med det senare på eftermiddagen. :/

När man tänker på det så... Varför använda jag mig inte at en skruvmejsel???? :/

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.1
JAg skulle ta bort sidan på mittt scaleo 800 chassi. Jaha, det satt åt riktigt hårt. Så jag tog i utav bara hvete. Tjoho sa det, chassi-sidan flög upp tillsammans med ett regn av blod. Kollar ner på mina fingrar och ser att jag har skurit upp fingertopparna på båder höger och vänster lilfinger, ringfinger samt pekfinger...
Var inget kul att spela hockeymatch med det senare på eftermiddagen. :/

När man tänker på det så... Varför använda jag mig inte at en skruvmejsel???? :/

För att man kan sticka skruvmejseln i handen jag körde ner den i handen en gång, blev ett litet hack, som läkte rätt snabbt.. dock har det hänt att det vart nära att hända igen..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Jo jag vet hur det är, dessa musmattor

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Medlem

blodbad är väl en del av meckmästeriet?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bongo223344
http://w1.526.telia.com/~u52607901/benet.jpg

Jo jag vet hur det är, dessa musmattor

hur fan lyckades du med de???? fan helt otroligt!!

Visa signatur

kläpp tjäpp

Permalänk
Medlem

Tatueringar e för kvinnor. riktigt män har ärr

Permalänk

en del får ärr av hockey, en del får det av datorer..

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Lite ironiskt att du har laggt tråden i modifikationer och eget bygge-delen

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Jag har också skurit mig på mitt chassi - och det gjorde ONT!

Ni anar inte hur mycket det blödde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Jag har också skurit mig på mitt chassi - och det gjorde ONT!

http://img60.exs.cx/img60/563/ont2.th.jpg
http://img60.exs.cx/img60/1691/ont3.th.jpg

Ni anar inte hur mycket det blödde!

Hur lyckas man? :C