Permalänk
Medlem

Comhem - Ingen inloggning

Tjena!
Vad tycker ni om Comhems nya system att man inte behöver logga in längre ?

Permalänk
Medlem

Behöver man inte?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Låter ju helbra i så fall...
har dom inte själv, men att slippa logga in är alltid bra...

Permalänk
Medlem

Vissa städer har fått det "nya" systemet, jag som bor i Linköping har haft det sedan Augusti. Det funkar enbart med Motorolas modem vad jag vet?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk

Här i Örebro får man logga in som vanligt !

Visa signatur

|MSI MAG B560M MORTAR|I5 11400f|32Gb ddr4|MSI RTX 3050|

Permalänk

Har som Mson haft det sen i August, funkar perfekt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Helt superbra här med i Helsingborg.. Har inte haft ett enda problem sen dom tog bort inloggningen.. dom lär ha bytat ut en del hårdvara för nu fungerar det SUPER.. credd till comhem helt klart.

/halfelf

Permalänk

men varför säger alla skåningar bytat?! Det heter bytt och inget annat.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

verkar som man måste ha ett motorola modem eller liknande, sitter med ett nemo och jag måste logga in, men en kompis som har ett svart motorola modem behöver inte logga in längre...

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Ja nemo kommer aldrig beröras av dendär uppgraderingen. Tror dock comhem kommer försöka fasa ut nemomodemen mer eller mindre framöver. man kan ju tex inte teckna på ett nytt abb med ett nemomodem på orter där inloggningen tagits bort.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
verkar som man måste ha ett motorola modem eller liknande, sitter med ett nemo och jag måste logga in, men en kompis som har ett svart motorola modem behöver inte logga in längre...

Du kan konvertera till Docsis för en mindre summa pengar. Ring deras kundtjänst.

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

kompisen kör comhem så jag frågar lite för honom, kan man se villka städer som slipper denna login ? och är det meningen att alla städer i Sverige ska slippa den tillslut ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått det så krävs det att inloggningen måste försvinna för att comhems telefonitjänst skall fungera. Just nu försvinner inloggningen etappvis men tillslut skall alla comhems städer få tillgång till deras telefonitjänst. Så JA alla städer kommer att beröras av detta tillslut.

Själv är jag mycket nyfiken hur Comhem kommer göra nu när 24Mbit lanseras så hårt av ex BBB och snart Telia.

/Halfelf

Permalänk
Medlem

Jag tror inte "cable" eller vad det heter inte klarar mer än 8-10mbit eller nått

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Om comhem ska ha 24 Mbit borde de sänka priserna!
24 Mbit för 445 :- / mån skulle sitta fint, och 8 Mbit ner till 395 :- så de hänger med i priskrigen!

Glocalnet sänkte nyligen deras priser. Hoppas comhem följer efter!

"Cable" har en väldigt hög kapacitet idag. Det skulle nog klara mycket mer än "10 Mbit" men doc. bara i halvduplex, då själva kablarna klara upp till 5 Gbit/s, men då ska det ju dela på TV, Bredband, Telefoni.

Modemen, de svarta skall klara upp till 38 Mbit. Så det skulle inte vara några problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Bor Lund och har också fått det uppgraderat så man slipper login, fungerar utmärkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mson
Om comhem ska ha 24 Mbit borde de sänka priserna!
24 Mbit för 445 :- / mån skulle sitta fint, och 8 Mbit ner till 395 :- så de hänger med i priskrigen!

Glocalnet sänkte nyligen deras priser. Hoppas comhem följer efter!

"Cable" har en väldigt hög kapacitet idag. Det skulle nog klara mycket mer än "10 Mbit" men doc. bara i halvduplex, då själva kablarna klara upp till 5 Gbit/s, men då ska det ju dela på TV, Bredband, Telefoni.

Modemen, de svarta skall klara upp till 38 Mbit. Så det skulle inte vara några problem.

Ja, det måste komma snart. Mailade supporten innan och frågade men de sa att det inte fanns något sådant planerat, det kan man ju dock ta med en nypa salt då det säkert inte får bli offentligt ännu...

Precis som du säger klarar kabeln upp till 5Gbit/s eller ca 40-50 tvkanaler har jag för mig. Nackdelen med kabel är definitivt inte den potentiella bandbredden utan de något kassa pingtiderna då kablarna ofta är mycket långa och datan måste göras om många gånger.

Något som förvånar mig är att Comhem inte har 2 mbit upload på sin "8Mbit/s-tjänst" då detta förmodligen skulle sno en del kunder från Telia m.fl. som använder sig av ADSL med maxuploadkapacitet på 1Mbit/s.

Visa signatur

Yo feel teh_flow!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izomatic
Bor Lund och har också fått det uppgraderat så man slipper login, fungerar utmärkt.

Ja, det måste komma snart. Mailade supporten innan och frågade men de sa att det inte fanns något sådant planerat, det kan man ju dock ta med en nypa salt då det säkert inte får bli offentligt ännu...

Precis som du säger klarar kabeln upp till 5Gbit/s eller ca 40-50 tvkanaler har jag för mig. Nackdelen med kabel är definitivt inte den potentiella bandbredden utan de något kassa pingtiderna då kablarna ofta är mycket långa och datan måste göras om många gånger.

Något som förvånar mig är att Comhem inte har 2 mbit upload på sin "8Mbit/s-tjänst" då detta förmodligen skulle sno en del kunder från Telia m.fl. som använder sig av ADSL med maxuploadkapacitet på 1Mbit/s.

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har EXTREMT bra ping på min IC8000 lina.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Jag har runt 10 ms till Sunet, så pingen är det inget fel på. Samma här, man måste ha Motorola modemet för att få bra ping tyvärr

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R